Skip to main content

Posts

Showing posts from July, 2013

Mengapa Orang CHINA Sangat Sukakan IKEA (gambar)

Ramai orang Chinatidak pernahmembeli apa-apa diIKEA.Tetapi kebanyakan mereka datangke gedung tersebutsetiap pagidan tinggal di sanasehinggalah iaditutuppada waktu malam.Mereka menikmatipenghawa dinginpada hari musim panasdanmenggunakan perobot yang dipamerkan untuk tidurdengan selesa.Pihak keselamatantidak mengganggumereka keranasyarikat itu melihatorang-orang inisebagai pelaburanmasa depan.Mungkin suatu hari nantimereka akan kembalilagi danmembeli sesuatu.

(GAMBAR) Proton Preve Hatchback Undisguised, Nampak Menarik!

Imej model terbaru Proton memang sudah lama muncul di internet, namun berbeza berbanding sebelum ini, imej terbaru yang bocor di internet ini memperlihatkan gambaran keseluruhan kereta ini tanpa sebarang penyamaran. Pada hemat Encik Billy, rekaan yang ditampilkan Proton kali ini boleh tahan menarik. Kini kita tunggu pula detail spesifikasinya selepas ini....

Mereka Yang Pintar Lebih Mudah Ketagih Bahan Porno, Benarkah?

Ketagihan terhadap pornografi dapat menyerang sesiapa saja, tidak kira umur, kelas sosial, keperibadian dan karakter. Meskipun demikian, mereka yang tergolong cerdas, sensitif dan spiritual perlu berhati-hati kerana jenis peribadi inilah yang paling teruk ketagih terhadap pornografi.

Seni Mekap Separuh Lelaki dan Separuh Wanita

Hasil seni yang menarik...tapi gerun pulak melihatnya..

Lelaki Ini Bangunkan Taj Mahal Tiruan Kerana Terlalu Cintakan Isterinya

Seorang pesara kerajaan di India utara membina Taj Mahal tiruan untuk mengenang isterinya yang telah meninggal dunia.

Guna Air Kencing Sebagai Pengecas Telefon Bimbit

Seorang saintis dari, Universiti West England, Britain, berjaya menghasilkan pengecas bateri telefon bimbit menggunakan air kencing sebagai sumber kuasa elektrik atau sel bahan api mikrob(MFC).

Filem Pendek - Bagaimana Heat Strok Boleh Membunuh Anak Anda di Dalam Kereta

Minggu lepas, rakyat Malaysia dikejutkan dengan kejadian kanak-kanak yang meninggal dunia akibat strok haba selepas ditinggalkan di dalam kereta oleh ibunya. Kanak-kanak berusia tiga tahun itu ditemui mati di sebuah sekolah di Subang Jaya, basah dengan peluh selepas terkurung lima jam di dalam kereta.


Kucing Garfield Yang Sebenar di Dunia Nyata (7 Gambar)

Kartun Garfield memang terkenal dengan watak seekor kucing gemuk yang bersifat pemalas, namun dalam telatah yang mencuit hati. Ironinya, dalam dunia nyata rupa-rupanya memang wujud kucing yang berperwatakan sama dengan siri kartun tersebut.

Inilah Yang Terjadi Kalau Kita Mati di Makkah

Beginilah 'perjalanan' yang perlu dilalui sekiranya anda meninggal dunia di Makkah. Di sini, anda disemadikan tanpa batu nisan, memungkinkan tiada ahli keluarga yang dapat menziarahi anda kemudian hari.

Perjalanan percuma ke Masjidil Haram,di bayar oleh pakej yang kita datang, dari duit yang kita punya juga.

Bagaimana Rupa Artis Hollywood Pada Tahun 2040

Inilah gambaran rupa artis Hollywood kira-kira 27 tahun dari sekarang...

Angelina Jolie

Keindahan Alam Semulajadi Bumi Palestin Yang Anda Tidak Dapat Lihat di Media

Jika disebut tentang Palestin, pasti ramai di antara kita yang akan terbayang imej-imej peperangan, penindasan, penderitaan, runtuhan bangunan, pembunuhan dan sebagainya lagi yang menggambarkan sisi buruk dan kucar-kacir bumi anbiya' ini. Sekarang, sila buang jauh-jauh gambaran tak elok tersebut...apakata kita hayati gambar-gambar bumi Palestin ini dari sisi lain (keindahannya) yang mungkin anda tak pernah lihat sebelum ini.
Winter in Jerusalem

Menakjubkan, Gurun Pasir Yang Boleh Bergerak di Perancis

The Great Dune of Pyla, yang terletak 60 kmdari Bordeauxdikawasan TelukArcachon, Perancis, adalah merupakan gumukpasirtertinggi diEropah.Juga dikenali sebagaiGreat Dune of Pilat, gumukpasir ini adalahsangat besar-berukuran 500meterlebar,3 kmpanjang danketinggian107meterdi atas paraslaut.Oleh kerana lokasinyayang tidak dijangkadan keindahannya, kawasan ini kini menjadi salah satu destinasipelancongan yang terkenaldengan lebih daripada satujuta pelawat setiaptahun.

Gambar Abby Abadi dan Suami Barunya, Farhan (9 Gambar)

Tahniah buat Abby Abadi (35 tahun) yang khabarnya baru mendirikan rumah tangga buat kali kedua dengan jejaka Kelantan, Muhammad Noor Farhan Che Bakar (24 tahun), pada 9 Julai yang lalu. Berikut beberapa gambar pasangan ini..

MasyaAllah, Komuniti Islam Di Wilayah Ini Berpuasa Selama 24 Jam

Komuniti Islam di wilayah Kiruna, Sweden kebingungan dalam menjalankan ibadah puasa Ramadan. Lintasan panjang matahari ketika Ramadan tiba yang menjadi persoalan. Di wilayah utara negeri itu, matahari 24 jam tetap terang seharian sehingga tidak memberi kesempatan pada malam.

Inilah Sebab Mengapa Lelaki Tidak Sesuai Menjadi Model Kalendar

Memang tak sesuai langsung!

IRAN, Negara Ke-2 Terbesar di Dunia Miliki Golongan PONDAN Selepas Thailand

Tahukah anda, di Republik Islam Iran, homoseksualiti (Gay/Lesbian) adalah dihararamkan, namun transgender (menukar jantina) adalah dibenarkan. Ini berdasarkan pendapat ulama mereka (ulama Syiah) yang mengatakan di dalam al-Quran tidak terdapat sebarang ayat yang mengharamkan penukaran jantina, maka ia dibenarkan di negara itu.

Perkara-Perkara Yang Menyebabkan LELAKI Menangis...

Perasaan lelaki sama seperti wanita iaitu cepat tersentuh namun mereka malu untuk mengakuinya. Dikatakan setiap titisan air mata mereka memang ‘mahal’. Tapi kita akan rasa geli hati apabila mereka menangis untuk perkara yang kurang relevan. Maksudnya situasi yang tidak kena dengan status mereka sebagai lelaki. Contohnya ‘kantoi’ mengesat air mata apabila menonton filem Hindustan ataupun membaca novel yang pengakhiran mengecewakan.

HOT!! Baju Renang Paling Seksi Yang Pernah Ada di Dunia

Ermmm...memang SEKSI!!

Indahnya Gunung Berwarna Pelangi (Menakjubkan!)

Landskap menakjubkan ini dikenali dengan nama Gunung Danxia, hasil fenomena geologi yang dikatakan mula terbentuk sejak 24 juta tahun lalu - iaitu sejak zaman Cretaceous.

10 Most Powerful Women in Malaysia

Hmm...memang powerful sungguh!

Taman Tema Paling Berbahaya Di Dunia

Di Hotel Stratosphere, Las Vegas, terdapat sebuah taman tema yang dipanggil The X-Scream di mana ia dibina diatas bangunan hotel tersebut. Permainan ini terletak pada ketinggian 300 meter antara taman permainan dan tanah. Namun begitu, permainan ini terpaksa dihentikan atas alasan kos penyelegaraan yang terlalu tinggi.

Pernah Tengok Pokok Pisang Berwarna Merah?

PisangMerah,juga dikenali sebagaipisang RedDaccadi Australia, dan di Malaysia khabarnya ia banyak dijumpai di Sabah dan Sarawak dengan nama pisang raja udang atau pisang tembaga.


Alat-Alat Elektronik Pertama di Dunia

Di bawah ini adalah model alat-alat elektronik pertama yang dicipta di dunia. Tentu bentuk alat-alat ini tidak sesempurna dan secanggih sekarang. Namun, tanpa wujudnya ciptaan ini terlebih dahulu, mungkin kita hingga kini masih belum dapat menikmati apa yang kita miliki sekarang.

Laptop Pertama (dikenali dengan nama Osborne 1) 

Cara Membuat Air Kathira

Puas Encik Billy cari air Kathira di kawasan Paka, Terengganu ni tapi belumlah terjumpa. Disebabkan itu, mulalah google-google mencari cara membuat air yang merupakan minuman kegemaran orang Islam India Selatan ini. Ternyata renyah jugak! So belum lagi dicubanya sebab kekurangan bahan-bahan mentah. Bagi korang yang berminat, mungkin boleh cuba sendiri:


BAHAN-BAHANNYA:

Burger Terbakar Dark Vador Yang Horror

Ini adalah burger limited edition yang hanya boleh didapati di rangkaian restoren makanan segera Quick di Perancis. Ia dinamakansempenaSith LordDarthVador (peminat Star Wars mesti tau), yang dikenali sebagaiDarkVadordi Perancis.


(GAMBAR) Majlis Berbuka Puasa Mega di Pakistan

Berikut gambar-gambar menarik sekitar Ramadhan di Pakistan. Gambar-gambar ini dirakam ketika majlis iftar mega yang dianjurkan di masjid merah di Karachi, Pakistan. 

Kanak-Kanak 5 Tahun Yang Gemar Bergaya Seperti Lelaki Dewasa (Gambar)

Biasanya, kanak-kanak berusia 5 tahun akan senang mengenakan apa saja baju dan seluar yang disediakan oleh penjaganya. Sama juga halnya dengan Alonso Mateo, namun berbeza dengan kanak-kanak lain seusianya, dia lebih memilih pakaian berjenama dengan gaya fashion yang trendy.

Inilah Gambar Kutub Selatan Tanpa Diselimuti Ais

Bagaimanakah agaknya rupa kutub selatan tanpa diselimuti oleh ais? Baru-baru ini agensi angkasa Amerika Syarikat, NASA, menunjukkan gambar kutub selatan yang 'gersang' tanpa ais.

Pokok Anggur Yang Berbuah Pada Batangnya

Jabuticabaadalah pokokanggurBrazilyang ditemui dinegeri-negeriMinasGeriasdan SaoPaulo,di selatanBrazil.

31 Fakta Mengejutkan Tentang Artis dan Selebriti Korea I KPOP

1. Terdapat 3 management / agensi pengurusan besar di Korea iaitu JYP Entertainment, YG Entertainment, dan SM Entertainment.

2. Di Korea, menjadi artis bukanlah perkara yang mudah. Terdapat 2 perkara paling utama yang menentukan layak atau tidaknya seseorang itu untuk menjadi artis; iaitu SKILL dan PENAMPILAN. Tetapi, yang paling penting tentulah skill paling utama kerana bagi mereka penampilan boleh diubah dari semasa ke semasa.

Cara Mengenali Kedai Makan Yang Menggunakan Santau Pelaris

Cara mudahnya nak tahu kedai itu ada pelaris (Khadam jin), baca Ayat Qursi 3kali di luar dari kedai. Sebaiknya semasa dalam kereta. Kemudian buka tingkap dan tiup 7x ke arah kedai. Tak perlulah tiup macam bomoh pooh kiri pooh kanan.he..he.. Tiup perlahan-lahan sampai habis nafas(mcm ustaz Ismail Kamus ajar)

Guolizhuang: Restoren Yang Menyajikan Pelbagai Jenis 'Zakar'

Kebanyakan orang China mempercayai bahawa alat kelamin binatang boleh meningkatkan 'keperkasaan' lelaki dan memiliki khasiat yang sangat bagus untuk kaum wanita. Maka tidak menghairankan, sejak di buka di jalan Dongsishitiao pada tahun 2006, populariti restoran ini tersebar dengan pantas ke seluruh penjuru negara itu.



Resepi Rahsia Coca-Cola Dibongkar, Ternyata Mempunyai ALKOHOL

Salah satu rahsia yang paling dikawal rapi dalam sejarah perdagangan dunia mungkin kini bukan lagi menjadi rahsia: sebuah program radio bertajuk "This American Life" dikatakan telah menemui resipi yang tepat untuk minuman yang paling popular di dunia dalam artikel akhbar pada1979.


Di Korea Utara, Gaya Rambut Ditentukan Oleh Kerajaan Pemerintah

Pemerintah komunis di Korea Utara pada akhir Februari lalu telah memperkenalkan sejenis peraturan yang boleh dianggap pelik; setiap rakyat di negara itu hanya boleh memilih gaya rambut yang hanya dibenarkan oleh kerajaan Korea Utara.


Gua Berwarna-Warni Yang Menakjubkan di Rusia

Terdapat sebuah gua ajaib di Rusia. Ia adalah gua ais semulajadi yang terukir oleh aliran air panas. Ais terperangkap ke siling gua mengeluarkan seperti cahaya ajaib.


Himpunan Pantang Larang Orang Melayu Beserta Maksudnya

Kita dibesarkan dengan bermacam-macam adat dan pantang-larang. Mari kita berkongsi pantang larang orang tua-tua dahulu bersama dengan sebab dan apa sebenarnya di sebalik alasanya.  Antaranya adalah:~


Tidak boleh lalu bawah kain jemuran
kerana - nanti pening kepala @ sakit kepala sebenarnya - takut kain jumuran jatuh. satu hal nak cuci semula.


Tidak boleh makan berpindah tempat
kerana - takut kahwin ramai, sebenarnya - dah satu tempat makan bersepah, takut sepah tampat lain pulak.

Guling Dr. Morsi, Cita-Cita Amerika Syarikat Tercapai?

MOHAMED Morsi, pemimpin berjiwa rakyat dan juga seorang hafiz, diangkat sebagai Presiden Mesir melalui pilihan raya bebas pertama dalam sejarah negara itu akhirnya digulingkan, dalam rampasan kuasa kedua di Mesir, kelmarin.

Tarikh itu genap setahun beliau dipilih sebagai presiden, 30 Jun tahun lalu, selepas protes besar-besaran rakyat menggulingkan Hosni Mubarak yang memimpin Mesir secara kuku besi selama 30 tahun pada Februari 2011.

(Gambar) Detik-Detik Sebelum Aaaarggghhh!!

Hilangkan stress anda dengan melayan gambar-gambar di bawah ini...anda stress? Aaaarggghhh!!

13 Perkara Yang Perlu Dijaga Oleh Wanita Muslimah

Dengan menjadi seorang muslimah, kaum hawa sebenarnya sedang membentengi diri dengan sendirinya. Tidak seperti wanita-wanita yang menyatakan mereka moden namun mendedahkan aurat, wanita muslimah mempunyai perkara-perkara yang perlu dijaga dalam dirinya. Berikut 13 perkara di antaranya.


1. Alis mata
Menurut Bukhari, Rasulullah melaknat wanita yang mencukur atau menipiskan alis matanya atau meminta supaya dicukurkan alis mata– Petikan dari Hadis Riwayat Abu Daud Fi Fathil Bari. 

Fakta-Fakta Tentang Program Senjata Nuklear Israel

Ketika AS dan Barat sibuk menuding Iran berkenaan kemudahan nuklearnya untuk tujuan sumber tenaga, anehnya tak ada pula kecaman yang mengarah kepada Israel. Padahal, Israel sentiasa berusaha meningkatkan kemampuan nuklearnya yang diketahui bukan untuk tujuan sumber tenaga, sebaliknya ketenteraan.

Fakta-fakta progam nuklear Israel:

Mengapa Air Mata Berasa Masin?

Pernahkah anda terfikir mengapa ketika kita menangis, air mata yang mengalir di pipi kita dan masuk ke dalam mulut mempunyai rasa yang masin?


Kenapa tak terasa manis ? Bukankah kita setiap hari mengambil gula dalam pemakanan ataupun mengapa tidak terasa tawar seperti air liur kita?

Mengapa Rakyat Mesir Menentang Dr. Morsi Sehingga Beliau Digulingkan?

Terkejut Encik Billy membaca berita hari ini; Presiden Mesir Dr. Mohamed Morsi telah digulingkan! Melalui sumber berita, Morsi telah digulingkan melalui campur tangan pihak tentera sekaligus menyaksikan Mesir kini berada di bawah pemerintahan sementara oleh Tentera. Pihak tentera Mesir juga mengumumkan pelan tindakan masa depan politik negara ini yang bakal dilaksanakan oleh sebuah jawatan kuasa perdamaian nasional.

Mungkin ramai antara kita yang bertanya:
“Mengapa ramai sangat yang menentang Presiden Dr Mohamad Morsi dari Gerakan Ikhwan Al-Muslimin, padahal majoriti penduduk Mesir telah mengundi beliau semasa pilihan raya pemilihan Presiden Mesir selepas Revolusi 25 Januari 2011 yang lalu?" 

5 Lelaki Yang Bergambar Dengan Gaya Sama Setiap 5 Tahun Sekali

Segala-galanya bermula pada tahun 1982. Sekeping gambar 5 sahabat diambil menggunakan kamera peribadi ketika percutian mereka di tasik Copco, California Utara. 5 sahabat ini dikenali sebagai John Wardlaw, Mark Rumer, Dallas Burney, John Molony, John Dickson yang merupakan rakan sekelas dari Santa Barbara, California pada umur 19 tahun.
Bermula dari gambar pertama itu, mereka mengambil keputusan untuk bergambar dengan gaya yang sama setiap 5 tahun sekali. Gambar terakhir yang dirakam mereka adalah pada 2012.  


1982