Skip to main content

Di Korea Utara, Gaya Rambut Ditentukan Oleh Kerajaan Pemerintah





Pemerintah komunis di Korea Utara pada akhir Februari lalu telah memperkenalkan sejenis peraturan yang boleh dianggap pelik; setiap rakyat di negara itu hanya boleh memilih gaya rambut yang hanya dibenarkan oleh kerajaan Korea Utara.



Terdapat 18 gaya rambut yang boleh dipilih oleh kaum wanita manakala 10 gaya rambut untuk lelaki. Rambut lelaki pula haruslah pendek dari 5cm dan perlu dipotong setiap 15 hari sekali.

Peraturan ini dikuatkuasakan oleh kerajaan komunis Korea Utara sebagai usaha bagi mengekang pengaruh budaya Barat dalam kehidupan rakyat negara itu. 


 18 Gaya Rambut untuk Wanita



10 Gaya Rambut untuk Lelaki


source: dailymail.co.uk

Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.