Skip to main content

Posts

Showing posts from December, 2013

10 Negara Terawal dan Terakhir di Dunia Yang Menyambut 2014

01. Negara TERAWAL Menyambut 2014 Samoa (Apia), Kiribati- Christmas Isl, Kiritimati



Kutub Bumi Kian Menyongsang, Malaysia Bakal Jadi Negara 4 Musim Tidak Lama Lagi?

Kebanyakan media sosial dan blogger kini sibuk memperkatakan fenomena pelik yang berlaku di seluruh dunia dan didakwa sebagai tanda awal kiamat. Negara beriklim tropika dan panas mula menerima kesan akibat perubahan cuaca mendadak pada tahun ini dan sebahagian kawasan seperti Mesir serta Vietnam turut dilitupi salji tebal.


10 Bandar/Tempat Paling MAHAL di Malaysia

Dipetik daripada kajian yang dilakukan oleh The Malaysian Insider, berikut merupakan 10 tempat/bandar paling mahal di Malaysia dari segi kos sara hidup. 

Ada Apa Dengan Garam? Fakta-Fakta Yang Ramai Orang Tak Tahu

Garam menjadi sebahagian barangan keperluan penting dalam kehidupan manusia, bukan sahaja dalam kehidupan moden kita pada hari ini, malah di sepanjang peradaban manusia sejak dahulu lagi. Berikut beberapa fakta menarik tentang garam.

Nauzubillah, Di Pakistan Ada Panggung Wayang Khas Filem Lucah

Berpuluh-puluh lelaki akan memenuhi sebuah panggung di Pakistan untuk menonton filem lucah yang disajikan sebanyak tiga kali sehari. Dikenali sebagai Shama, ramai tidak menyangka sebuah panggung wayang porno wujud di bandar ini, barat laut Pakistan.

Benarkah Wanita Lebih Suka Lelaki Yang Lebih Tinggi Daripadanya?

Menurut sebuah penelitian, wanita tertarik dengan lelaki tinggi kerana dianggap lebih kuat dibandingkan lelaki yang bertubuh pendek. 

“Dalam perspektif teori seksual, wanita lebih tertarik dengan lelaki yang kuat, kerana lelaki yang kuat dianggap dapat melindungi dia dan anak-anaknya,” kata Dr David Carrier, ketua penelitian ini.

Fungsi Lubang-Lubang Kecil Pada Biskut

Pernah tak anda terfikir kenapa kebanyakan biskut yang berada di pasaran mempunyai beberapa lubang di atasnya? 


Fakta Menarik Serta Kemewahan Istana Sultan Brunei - Istana Terbesar di Dunia

Istana Nurul Iman ialah tempat kediaman rasmi bagi Sultan Brunei, DYMM Sultan Hassanal Bolkiah dan kerusi kerajaan negara Brunei Darussalam. Istana ini terletak berdekatan dengan tebing Sungai Brunei. Istana ini juga merupakan tempat kediaman dan istana paling besar di dunia


Keanehan Pulau Socotra di Yemen - Pulau Dimana DAJJAL Dirantai?

Dunia menyebutnya sebagai pulau Alien, makhluk yang hidup di pulau ini serba aneh dan tidak ditemukan di tempat lainnya. Pulau ini dikatakan begitu indah, namun sama sekali tak tersentuh oleh dunia luar, hingga UNESCO menganugerahkannya sebagai salah satu Lokasi Warisan Dunia.

Sejumlah teori dan khabar angin mengatakan, pulau ini diduga sebagai tempat dimana Dajjal pernah di penjara pada masa lampau, sebelum akhirnya bebas dan mengharungi samudera menuju Segitiga Bermuda.

Satu-Satunya Negara di Asia Tenggara Yang Dituruni Salji - Vietnam Dilanda Salji Tebal

Ianya adalah cukupaneh bahawahujan lebattelahmenimpaVietnam semasamusimkering. Lebih aneh lagi apabila suhudi utara negara itutelahjatuh di bawahtakat bekudanmenyelimutirantau inidalam salji.

Cara Mengusir Jin Yang Tinggal di Dalam Rumah

Jika kita benar-benar yakin bahawa di dalam rumah kita ada jin, maka ada dua ( 2 ) perkara yang harus kita lakukan :-


1) Hendaklah ada dua orang yang menyertai kita untuk pergi ke rumah tersebut, setelah sampai di rumah itu bacalah ayat tersebut :

Tanda-Tanda Ada Gangguan JIN Dalam Rumah

Berikut tanda-tanda terdapatnya gangguan jin di dalam rumah:
Masakan selalu dan cepat basi ( rosak )
Selalu kedengaran seperti bunyi goli jatuh di lantai
Kedengaran seperti ada orang mengemas atau menarik perabot di tengah malam
Sering nampak kelibat atau lembaga hitam di dalam rumah
Penghuni rumah sering merasa seram dan takut apabila berada di dalam rumah.

Rahsia Kecantikan Mak Nyah

Seriously, rasa kelakar sangat bila baca incoming search keyword yang masuk ke Billy Info hari ni. Rahsia Kecantikan Mak Nyah? Rasanya belum pernah ada entri lagi pasal ni...hahaha, sapelah punya kerja ni kan?

Taman Tema 20th Century Fox World Bakal Dibuka di Genting Highlands (Gambar Rendering)

Taman Tema Genting Highlands bakal berubah wajah apabila sebuah taman tema Antarabangsa 20th Century Fox pertama di dunia bakal dibina tidak lama lagi. 20th Century Fox adalah studio filem Hollywood terkenal setaraf dengan Universal Studio. Pasti anda kenal dengan filem-filem box office seperti Titanic, Avatar, Ice Age, Alien vs. Predator bukan? Dan tidak lama lagi anda boleh bermain dengan antraksi dari filem-filem terkenal ini.

China Hasilkan Selaput Dara Palsu

China memang terkenal dengan pasaran ekonomi mereka dan pembuatan barangan klon yang tinggi. Kini selaput dara buatan China, artificial virginity hymen (AVH) juga sudah ada dipasaran. AVH yang dikeluarkan oleh syarikat pengeluaran China, Gigimo, itu kononnya dijual dengan harga 30 dollar AS.

4 Perbezaan Besar Ahli Sunnah vs Syiah

"Tidak pernah aku melihat golongan menurut hawa nafsu yang lebih penipu dari golongan Syiah,'' kata Imam as-Shafie.

Imam Malik pula ketika ditanya mengenai Syiah, beliau berkata; "Jangan kamu bercakap dengan mereka dan jangan kamu riwayatkan (hadis) daripada mereka kerana sesungguhnya mereka adalah penipu."

Wow...Lelaki Diarah Kumpul Sejuta ‘like’ di FB Sebagai Mas Kahwin

Seorang pemuda Yaman yang melamar kekasihnya terkejut apabila bakal bapa mentua menyuruhnya mendapatkan sejuta ‘like’ di Facebook (FB) sebagai mas kahwin.

Gambar Yang Membuatkan Anda Tengok Lebih Dari Sekali

Cuba anda tengok gambar-gambar di bawah ini, ada yang tersirat di sebalik yang tersurat.  Layan...

Verruckt, Gelongsor Air Paling Ekstrim di Dunia Dengan Kepantasan 165kmph

Saat ini rekod dunia ketinggian gelongsor air tertinggi berada di Brazil dengan ketinggian 134.5 kaki atau sekitar 40 meter. Namun nampaknya rekod itu tidak akan bertahan lama, apabila ia bakal dicabar oleh binaan baru di Kansas, Amerika Syarikat tidak lama lagi

(Gambar) Majlis Persandingan 'Wedding of the Year' Rozita Che Wan dan Zain Saidin

Majlis resepsi persandingan pasangan selebriti Zain Saidin, 29, dan Rozita Che Wan, 40, berlangsung penuh meriah dengan tema "taman Inggeris" yang diadakan di Setia City Convention Centre, di sini, Jumaat malam.

Iklan Kebersihan Yang Menjijikkan

Ini adalah iklan tentang kebersihan. Ironinya, untuk menggambarkan kebersihan, ia menonjolkan kekotoran yang melampau dengan ulat, larva, lipas dan sebagainya. Kreatif bukan?

Apabila Arnab Berbulu Terlalu GEBU (Gambar)

Arnab biasa mempunyai bulu yang sangat halus namun, arnab jenis Angora mempunyai bulu yang luar biasa lebat dan halus. Bulu arnab Angora boleh tumbuh sangat tebal sehingga menutupi seluruh tubuh kecuali bahagian wajahnya sehingga kelihatan seperti bola kapas raksasa.

Camel Turducken - Unta Panggang Tapi Berisi Kambing dan Ayam

Camel Turducken merupakan makanan tradisional yang terdiri daripada daging unta yang di panggang dan diisi dengan daging kambing, ayam, ikan, dan kadang-kadang disertakan dengan telur serta nasi.

(GAMBAR) Proton Perdana Versi Terbaru Keluaran Proton

Sebentar tadi, syarikat kereta Nasional, Proton baru sahaja melancarkan model generasi terbaru Proton Perdana. Model ini dihasilkan berdasarkan model Honda Accord generasi lama yang diubahsuai (rebadge) dengan imej Proton. Kereta itu didatangkan dalam dua warna iaitu hitam metalik dan "purple grey" dengan engin 2.0L dan 2.4L. Bagaimanapun buat masa ini, kereta tersebut tidak dijual kepada orang awam kerana hanya sebanyak 200 unit dihasilkan untuk kegunaan pegawai kerajaan.


Bisnes Macam Ni Pun Ada? Inilah Kedai Untuk Menghilangkan Stress

Anda stress? Atau baru putus cinta? Atau geram terhadap seseorang sama ada exgirlfriend, bos atau jiran anda? Namun anda tak tahu bagaimana untuk melepaskan stress anda itu? Maka berkunjunglah ke kedai ini. Mungkin ia dapat membantu anda ;p


(GAMBAR) Anak Gajah Menangis Selama 5 Jam Selepas Ibunya Cuba Untuk Membunuhnya

Anak gajah ni namanya Zhuangzhuang. Pekerja-pekerja zoo sudah cuba memujuk anak gajah ini selama 5 jam tetapi dia tetap menangis. Pekerja zoo terpaksa memisahkan anak gajah ini dengan ibunya sebab ibunya bertindak cuba untuk memijaknya sehingga mati. Kesian sungguh...

Hanya di China - Taman Khas Untuk Pasangan Gay Berdating

Ini merupakan sebuah taman khas di China untuk pasangan gay berdating sesama mereka. Jangan tak tau, kat Malaysia pun dah ada..boleh rujuk sini untuk baca lebih lanjut (klik). Bezanya dengan di Malaysia, taman kat China ni beroperasi 24 jam, berbanding kat Malaysia yang beroperasi pada lewat malam. Aneh sungguh dunia ni...lelaki dengan lelaki pun jadi kerja ke?

10 Bandar Dengan Pemandangan Skyline Tercantik di Malaysia

Bandaraya atau bandar manakah yang mempunyai pemandangan 'skyline' tercantik di Malaysia? Skyline didefinisikan sebagai gabungan bangunan pencakar langit bersama lokasi dan kedudukannya yang berpadu membentuk satu pemandangan menarik sesebuah bandar/ bandaraya.

10. Kuala Terengganu

10 Tempat Termahal di Dunia Untuk Membeli Kereta

Mengikut laporan akhbar The Edge, harga kereta di Malaysia adalah yang ke-2 termahal di dunia...tahniah ye! ;p





Undang-Undang Pelik; Penduduk di Indonesia Dilarang Kahwin Pada Musim Hujan

Sepanjang empat bulan, mulai November lepas sehingga Februari tahun depan yang merupakan musim hujan, sebilangan penduduk di sebuah daerah kecil di Nusa Tenggara Barat terpaksa menunda hasrat mereka untuk berkahwin.

Misteri Segi Tiga BORNEO - Suratan atau Kebetulan??

Bermuda Triangle atau Segi Tiga Bermuda, satu nama tempat yang mungkin tidak asing bagi rakyat di seluruh dunia. Misteri kehilangan kapal-kapal besar di kawasan yang dinamakan Segi Tiga Bermuda sudah tentu sering menjadi igauan ngeri bagi pelayar-pelayar yang melaluinya. Namun begitu, pernahkah kita terutama sekali rakyat Sabah dan Sarawak mengetahui tentang kewujudan sebuah tempat yang dinamakan SEGI TIGA BORNEO? 

Menakjubkan Remaja Lelaki Yang Boleh Bercakap 23 Bahasa Dunia Dengan Lancar

Benar-benar luar biasa! Itulah yang dapat diperkatakan tentang remaja berusia 17 tahun bernama Tim ini yang mampu menguasai lebih dari 20 bahasa dunia  dengan sangat fasih dan lancar.

Manfaat Tidur Mengiring ke Kanan

Tidur sangat diperlukan untuk mengembalikan stamina tubuh. Pada dasarnya, sesorang tidak menyedari gerakan yang dilakukan pada waktu tidur. Posisi tidur sangat berpengaruh terhadap kesihatan. Salah satu posisi tidur yang dianjurkan adalah tidur dengan posisi mengiring ke kanan.

Alhamdulillah...Terima Kasih, Billy Info Kini Sudah Dilawati Lebih 10 Juta Kali!

10 juta kali fikir pun, Encik Billy masih sukar nak percaya yang blog ini sudah dilawati lebih 10 juta kali. Rasa macam tak logik pun ada, tapi itulah kenyataannya membuatkan Encik Billy rasa sangat terharu.


Lelaki Terkejut Doktor Beritahu Dia Sebenarnya Wanita

Seorang lelaki yang berusia 66 tahun dan hidup sebagai seorang lelaki sepanjang hidupnya telah dikejutkan dengan satu pemeriksaan perubatan yang mendakwa dia sebenarnya seorang wanita.

Lelaki tersebut menerima berita yang mengejutkan itu selepas dia berjumpa seorang doktor di Hong Kong kerana mengalami masalah sakit perut.

'Bandar Terapung' Atas Laut Setinggi 25 Tingkat Khas Untuk Orang Kaya

Orang kaya tidak lama lagi boleh menghabiskan hidup dengan belayar mengelilingi dunia jika impian sebuah firma di sini menjadi kenyataan. 

Kapal ‘Freedom Ship’ bernilai AS$10 bilion (RM32 bilion) menawarkan kepada 50,000 pengguna umpama rumah di tengah lautan yang lengkap dengan hospital, sekolah, kedai, taman dan juga sebuah lapangan terbang kecil.

Gambar Kemalangan Yang Meragut Nyawa Pelakon Fast&Furious Paul Walker (8 Gambar)

Sebagai peminat setia franchais filem Fast&Furious, Encik Billy berasa terkejut dengan berita ini. Dilaporkan bahawa pelakon utama filem ini, Paul Walker maut dalam satu kemalangan di Santa Clarita USA petang semalam. Dalam kejadian itu, kereta jenis Porsche GT yang dinaiki pelakon tersebut serta dipandu rakannya dipercayai hilang kawalan dan melanggar tiang telefon pada pukul 3.30 petang semalam.