Skip to main content

Posts

Showing posts from March, 2013

Tempat-Tempat Pelancongan Menarik di Malaysia Mengikut Negeri

Seperti yang diminta oleh seorang reader Billy Info, berikut adalah kompilasi tempat-tempat pelancongan  menarik di seluruh Malaysia. To that reader, I wish you a happy holiday!

10 Gadis Blogger Paling Popular di Benua Asia

Berikut adalah senarai top 10 blogger wanita paling popular di benua Asia:

NO.1 Xin Zhang  Jumlah carian pada Google: 5,730,000 Hits blog: 25,675,111

Uniknya Buah Loofah Yang Berbentuk Seperti Payudara Wanita

Tuhan menjadikan sesuatu benda itu penuh dengan keistimewaan, bentuk, rupa dan hikmahnya tersendiri. Seperti sejenis buah unik bernama Loofah ini, mempunyai bentuk yang sangat mirip sekali dengan payudara wanita. Buah unik ini berwarna merah muda dengan ukuran yang panjang dengan bahagian bawahnya agak membesar. Yang unik dari buah Loofah ini adalah memiliki puting seperti puting wanita, jika diperhatikan buah Loofah ini sangat mirip sekali dengan payudara wanita. Buah ini dapat ditemui di negara Vietnam.

The Most Crazy Solutions; or Is It Creative?

Sekiranya berlakuperkara-perkara yangkelihatan mustahil, sesetengah orang tidak akan terus mengalah. Merekaakanmencaribeberapa carayangtidak masuk akaluntuk mencapai matlamat merekatidak kira betapa sukarnyaperkara tersebut. Sebahagiandaripadaciptaan mereka ada yang menakjubkan, adayang luar biasa, tetapi semua adalahagak kelakar danjugagila. 


Tasik Berwarna Merah Jambu Yang Menakjubkan di Kepulauan Recherche

TasikHillieradalahsebuah tasikyangberwarnamerah jambuterletak di MiddleIsland,iaitu pulau yangterbesar di antara pulau-pulauyang membentukKepulauanRecherche, Australia Barat.Dari pandangan atas,tasik ini kelihatan sepertipepejalmerah jambu.


British vs. American English

Hari ni kita belajar bahasa sikit ye kawan-kawan...bahasa Inggeris: British vs. American, mana satu pilihan anda? Mana satu lebih mudah?



Awaslah! 6 Dosa yang Tidak Diampun Allah SWT Walaupun Dengan Taubat

Salam Jumaat! Berikut 6 dosa yang tidak diampunkan Allah kecuali dalam beberapa perkara jika si pelaku dosa melakukan perkara-perkara seperti di bawah...semoga menjadi peringatan buat kita semua


1- Makan harta anak yatim secara haram.

( untuk menghapuskan dosa tersebut pemakan harta anak yatim mesti membayar kembali harta yang telah digunakan serta memohon maaf kepada anak yatim tersebut . Jika anak yatim tersebut memaafkan perbuatannya, barulah boleh bertaubat kepada Allah SWT. Seandainya anak yatim tersebut tidak memaafkan perbuatannya maka  dosanya tidak terhapus).

Melawat Bangunan DUN Negeri-Negeri di Malaysia

Tak sabar rasanya nak tunggu parlimen dibubarkan, tangan ni dah gatal-gatal nak memangkah undi. Kini, DUN di beberapa negeri sudah dan akan terbubar secara automatik sekiranya belum dibubarkan secara manual, contohnya di Negeri Sembilan yang telah auto-bubar pada 28 haribulan yang lalu. Kita tinggalkan sekejap teka-teki bila parlimen akan dibubarkan, mari kita melawat bangunan-bangunan DUN yang ada di Malaysia. 
Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah tempat di mana ahli dewan undangan negeri (ADUN) bersidang.

Bangunan DUN Kedah

Momen Fail Terbaik David Beckham Terjatuh di China

David Beckham tentu sudah biasa menendang bola. Pemain Paris Saint-Germain itu bahkan memiliki tendangan bebas yang sangat menakjubkan. Namun, Beckham mengalami kejadian lucu ketika memperlihatkan kehebatannya itu di tempat latihan Wuhan Zall pada Sabtu, 23 Mac 2013 yang lalu .

What a Skill! Rekod Dunia Parking Kereta di Tempat Paling Sempit

Bagi kebanyakan pemandu berpengalaman, meletakkan kereta secara selari bukan perkara yang mudah untuk dilakukan, lebih-lebih lagi jika perbuatan kita sedang diperhatikan oleh pemandu lain yang boleh menganggu cara pemanduan kita.

Namun, dua beradik dari Britain berjaya melakukannya, walaupun di ruang letak kereta paling sempit dan dengan cara pemanduan yang laju dan hanya menggunakan brek tangan serta teknik pusingan tayar.

Pulau Ambergris Caye, Diiktiraf Pulau Tercantik di Dunia 2013

Pulau terbesar negara Belize, Ambergris Caye mengungguli senarai 10 pulau tercantik di dunia dalam satu kaji selidik yang disiarkan semalam. Pulau tersebut menjadi destinasi popular penyelam skuba dari seluruh dunia.

Terletak di barat Lautan Carribean, Ambergris Caye yang mempunyai terumbu karang kedua terbesar di dunia selepas Terumbu Karang Besar di Australia.

Jalan Raya Paling Kompleks di Dunia

Inilah salah satupersimpanganpaling sibuk danterbesardi Shanghaiyangmemenuhi keperluanberibu-ribu kenderaansetiap jam. Ia mempunyailimatingkatjambatanyang membantumenyambung antara dualebuh rayayangsibuk di bandaraya itu, mengarahkenderaan tanpabanyakkekecohan. Persimpangan ini dinamakan The Puxi Viaduct, Shanghai.

Gambar Toyota Vios Generasi Terbaru

Kecantikan memang sesuatu yang subjektif. Walaupun pada pandangan Encik Billy model Toyota Vios ketika ini, tidak menarik dan rupawan, namun ia tetap merupakan antara model kereta kegemaran rakyat Malaysia. Buktinya, Vios merupakan model kereta bukan nasional yang paling laris di Malaysia sejak beberapa tahun kebelakangan ini.

7 Peringkat Nafsu Manusia

10 Katak Paling Unik Di Dunia

1. Katak Bantal

Imej Samsung Galaxy S4 Mini pula Kini Bocor di Internet

DenganSamsung GalaxyS4kini dilancarkan secara rasmi, ia adalah masauntuk perantiGalaxygenerasi baru mula membuatpenampilan. Danternyataperanti pertama yang bakal muncul adalahGalaxyS4mini.
Perbandingan Galaxy S4 (kiri) dengan Galaxy S4 Mini (kanan)

Catmoji, Laman Sosial Khusus Untuk Kucing Kesayangan Anda

Tidak hanya manusia sahaja yang perlu bersosial, haiwan juga perlu berkomunikasi dengan makhluk sebangsanya. Malah, ketika ini sudah ada sebuah jaringan laman sosial khas untuk kucing. Laman sosial ini diberi nama Catmoji.

Maeklong Market: Pasar Paling Berbahaya di Dunia

Dimanakah letaknya pasar paling berbahaya di dunia? Maeklong Market di Thailand adalah jawapannya. 

Pasar Maeklong ini terletak betul-betul di laluan kereta api yang dilewati oleh kereta api sekurang-kurangnya 8 kali sehari!

Aneh, 3 Remaja Lelaki Ini Mempunyai Payudara Seperti Wanita

Tiga remaja lelaki adik beradik yang tidak disebutkan namanya dari Republik Dominika ini tidak pernah menginginkan mereka dilahirkan seperti ini. Namun ketidakseimbangan hormon dalam tubuh menyebabkan mereka mempunyai payudara seperti perempuan.

Gambar Apartment di Hong Kong Yang Dirakam Dari Atas

Kehidupan di tempat paling padat di dunia ini bukanlah mudah. Sekiranya anda daripada golongan rakyat Marhaen, tinggal di tempat sempit sebegini bukanlah satu pilihan. Inilah realiti kehidupan di Hong Kong, kota metropolitan yang juga merupakan tempat paling padat di muka bumi ini.

Wanita Iran Sebelum Revolusi Islam Di Negaranya

Pemandangan seperti ini tentunya sekarang ini tidak dapat dilihat di negara Iran, regim pemerintahan Iran sebelumnya adalah merupakan negara yang lebih mendekati sekuler dan banyak rakyatnya yang mengamalkan pola hidup orang barat, pergaulan bebas dan jauh dari nilai-nilai agama. 

Desain Katil Mewah Yang Membuatkan Anda Malas Bangun Tidur!

Teknologi dalam banyak hal dapat memudahkan urusan seharian kita, namun dalam banyak hal juga boleh menjadikan kita seorang yang malas. Kini terdapat desain katil mewah lagi berteknologi tinggi, yang dapat menjadikan anda 'malas' untuk berenggang dengan katil anda.


Wow, Top Referrer Billy Info Hari Ini Dari Blog Papa Gomo!

Puas sudah Encik Billy godek2 dan siasat, tapi tetap tak jumpa sebarang link atau pautan Billy Info di Blog Papa Gomo, tetapi yang peliknya, hari ni top referrer Billy Info adalah dari blog Papa Gomo...guana tu?

Senarai Ranking Sekolah Terbaik SPM 2012

Tahniah kepada Sekolah Seri Puteri kerana menjadi sekolah terbaik keseluruhan dalam pencapaian SPM 2012 yang lalu:




8 Pemandangan Sawah Padi Terdahsyat di Dunia

Sawah yang subur tentunya perlu mempunyai sistem pengairan yang baik, disebabkan itu, banyak sawah dibuat bertingkat dan dilengkapi terusan. Selain membuat pembahagian air merata juga mengurangi bahaya hakisan tanah. Dari jutaan hektar sawah padi di muka bumi ini, beberapa diantaranya menciptakan pemandangan maha dahsyat.

1. Wilayah Yunnan, China

8 Fakta Yang Dialami Perokok Pasif

Menjadi perokok pasif memiliki risiko kesihatan yang hampir sama bahayanya dengan perokok aktif. Menurut WHO, kematian yang menimpa perokok pasif di dunia mencapai 600,000 orang setiap tahun.

Berikut adalah 9 fakta yang harus anda ketahui tentang perokok pasif:


Kisah 5 Beradik Lelaki Berkongsi Satu Isteri

Seorang ibu muda di New Delhi, India mendedahkan dia mempunyai lima suami. Lebih menarik lagi, kelima-limanya adalah adik-beradik.

Rajo Verma, 21, tinggal dalam sebuah rumah satu bilik dengan kelima-lima suaminya dan tidur bersama suami berbeza setiap malam mengikut giliran.

Ini Cari Bini Ke Cari Staff ??

Macam-macam dunia sekarang ni...ini pun nak diiklankan ke?



Kisah Ted Bundy, Si Pembunuh Kacak

Dia mempunyai perwatakan menarik dan bijak yang didakwa mampu memikat golongan wanita. Tetapi, di sebalik wajah kacaknya, lelaki dikenali sebagai Ted Bundy ini sebenarnya adalah seorang penculik, perogol, pembunuh bersiri yang pernah menggemparkan Amerika Syarikat (AS) pada era 1970-an.

Hanya di Malaysia....(gambar)

Lihat je...tak perlu kata apa-apa....

Wanita Ini Hidup Dalam Dunia ‘Terbalik’

Tidak seperti manusia lain, Bojana Danilovic amat unik kerana dunianya boleh dianggap ‘terbalik’ secara keseluruhan dan keadaan itu membingungkan pakar perubatan.

Hukum Kencing Berdiri

Dipetik daripada ruang Fikrah Dr. Salam Harian Metro

Saya ingin bertanya mengenai tabiat kencing berdiri. Bagaimanakah cara untuk mengatasi masalah lelaki suka kencing berdiri dan benarkah kencing berdiri itu adalah kencing seperti syaitan?

Official: Samsung Galaxy S4 Dilancarkan (Gambar dan Review)

Pengganti siri telefon pintaryang palingpopulardari platformyang palingdigunakan secara meluas- Galaxy Series tidak mendapat perhatian lebih besardaripadaini dalamindustri mudah alih. Selepas berbulan-bulankhabar angindan di tengah-tengahgembar-gemburyangpernah berlaku sebelum iniSamsungakhirnyamengumumkantelefon pintarGalaxyS4pada majlis 'Unpacked Event' di New York sebentar tadi.

Umur 41 Tahun Masih Main Dengan Anak Patung Barbie

Berusia41-tahun, StanleyColorite, yang menggelardirinya"The Barbie Man" telahmengumpulanak patungBarbie sejak dua dekad yang lalu, dantelah menjadikan rumahnya sebagai sebuah muziummaya untukmainan popular keluaran syarikatMattel itu.


Aksi Terhebat Fotografer

Bukan senang nak jadi fotografer...nak dapat shot yang terbaik bukannya mudah, sampai-sampai aksi fotografer itu sendiri menjadi bahan menarik untuk dirakam...

Seorang Ayah Ampuni Pembunuh Anaknya Jika Berjaya Hafal Alquran

Rabia al-Dousari boleh jadi termasuk dalam golongan lelaki yang sangat pemaaf. Dia berjanji bakal memaafkan kesalahan Faisal al-Amiri, yang terbukti bersalah membunuh anak lelakinya bernama Abdullah.

Namun janji tersebut bersyarat, dimana Faisal akan dibebaskan dari hukuman penjara sekaligus terlepas hukuman mati jika berjaya menghafal Alquran, seperti dipetik daripada stesen televisyen Al Arabiya

Sungai Cheonggyecheon (Seoul), Sungai Yang Indah Ini Dahulunya Kotor dan Tercemar

Bagi sesiapa yang rajin menonton drama atau filem-filem Korea (atau drama Malaysia Awan Dania), pasti akan perasan dengan kewujudan sebatang sungai yang indah mengalir di tengah-tengah bandaraya Seoul, Korea Selatan. Nama sungai itu ialah Sungai Cheonggyecheon. Namun tak ramai yang tahu bahawa sungai ini sebenarnya suatu ketika dulu adalah sangat kotor dengan tahap pencemaran melebihi sungai Klang di Kuala Lumpur.

Menariknya Coklat-Coklat Berbentuk Peralatan Membaiki Rumah

Percayakah anda gambar-gambar di bawah ini sebenarnya adalah coklat yang boleh dimakan?

10 Sebab Sulu Tidak Layak Tuntut Sabah

1. Waris Sultan Sulu telah menerima ‘cession money‘ sehingga ke hari ini. Ini bermakna waris Sultan Sulu mengakui bahawa Sabah telah diserah (ceded), dan bukannya dipajak (leased), kepada British North Borneo Company.

Cool! Restoren Robot di Harbin

Terdapat sebuah restoran robot di Harbin, China, dimana hampir keseluruhan pekerjanya adalah robot! 

Terdapat keseluruhan 20 robot yang bertugas memasak, menghidangkan makanan, menyambut tetamu, dan menghiburkan pengunjung. Restoran ini dibuka pada bulan Jun 2012 dan semenjak itu restoran tersebut menjadi bualan ramai pihak.

5 Pemimpin Negara Paling Dibenci di Dunia

1. Pol Pot

Saloth Sar Aka Pol Pot dan Khmer Merah parti politiknya yang memerintah Kemboja selama 4 tahun (1975-1979), tetapi rakyat Kemboja tidak memiliki kenangan yang 'indah' daripada pemerintahannya. Pol Pot lebih dikenang sebagai penguasa yang sadis dan kejam. Sepanjang pemerintahannya, sekitar 2 juta rakyat Kemboja mati dalam kelaparan, menjadi pesalah politik, buruh paksa dll. Kekuasaan Pol pot berakhir setelah Vietnam menyerang Kemboja pada tahun 1979. Pembunuhan besar-besaran selama pemerintahan Pol pot itu biasanya disebut sebagai Genosida Kamboja.


Dibaham Singa Ketika Asyik Memadu Asmara di Kawasan Belukar

Seorang wanita maut dibaham singa ketika dia asyik mengadakan hubungan seks dengan teman lelakinya di dalam kawasan hutan di Zimbabwe.

Telefon Pintar Jejas Hubungan Suami Isteri

Satu kajian di United Kingdom (UK) mendapati perbualan menerusi telefon pintar menjadi lebih penting daripada perbualan bersemuka sehingga boleh mengganggu hubungan suami isteri.

Imej Samsung Galaxy S4 Bocor di Internet?

Samsungtelah berjaya menutup serapat-rapatnya sebarang imej telefon pintar terbaruGalaxy SIV daripada bocor, terutamanyamengingatibahawapelancaran siri telefon pintar terbaru itu hanyalah seminggusahaja dari sekarang. Ia bakal dilancarkan pada 14 Mac ini. GottaBeMobile bekerjasama denganMartinHajekberusaha untuk mencubadan menekabagaimana bentukGalaxySIV terbaru. Hasilnya adalah seperti rendering konsep di bawah ini:


Azad Singh, Guru Lelaki Terpendek di Dunia

Azad mengalami gangguan genetik yang jarang berlaku dan ini bermakna dia berhenti membesar pa da usia lima tahun dan ketika berusia 22 tahun dia terperangkap dalam saiz tubuh kanak-kanak.

Dia kini mengajar kemahiran komputer di sekolah perempuan di Haryana, yang pelajarnya jauh lebih tinggi daripadanya.

Isu Pencerobohan di Sabah: Kenapa Polis Bukan Tentera?

Info ni Encik Billy jumpak dalam Facebook, dan bila Encik Billy bersembang dengan beberapa orang polis bantuan di tempat kerja hari ni, lebih kurang beginilah jawapannya...so dapatlah sikit pencerahan walaupun tak pasti betul ke tak...


Persoalan Kenapa polis tak tentera?

1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.

2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara langsung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.

Untuk Muslimah: Pengilat Kuku Terbaru Yang Boleh Dipakai Ketika Solat

Bagi wanita Islam seperti Zaida Saleh yang menghayati kehendak agama, merapi kuku atau 'manicure' memberi masalah.

Dia melakukan solat lima kali sehari dan sebelum menunaikannya, dia perlu mengambil wuduk sedangkan pengilat kuku menghalang air mengenai kuku.

Menakjubkan, Lukisan Yang Menyerupai Foto Oleh Roberto Bernardi

Percayakah anda, gambar-gambar di bawah ini sebenarnya adalah lukisan-lukisan yang dilukis dengan cat minyak di atas kanvas? Sukar nak percaya? Tetapi anda harus percaya!


Keindahan Gugusan Kepulauan Sulu

Kita tinggalkan sekejap isu pencerobohan 'tentera Diraja Sulu ke atas Sabah' yang sedang hangat ketika ini, mari kita kenali sedikit geografi kepulauan Sulu dan keindahannya melalui gambar-gambar di bawah ini:


Memahami Kisah Disebalik Tuntutan Sultan Sulu Ke Atas Sabah

Sultan Jamalul Kiram III (yang kononnya adalah Sultan Sulu) berkata: "Mengapa kita perlu meninggalkan rumah kita sendiri? Malah, mereka (rakyat Malaysia) patut membayar sewa (kepada kita),"

"Pengikut kami akan tinggal di (bandar Sabah) Lahad Datu. Tiada siapa yang akan dihantar (balik) ke Filipina. Sabah adalah rumah kami!" katanya.


Membaca kenyataan di atas, Encik Billy tertanya-tanya; 'Apakah yang dimaksudkan oleh Sultan Jamalul Kiram tersebut?'  Dan mengapa beliau menuntut Sabah? Maka bermulalah pencarian Encik Billy dan berikut info-info yang dapat Encik Billy kumpulkan: