Saturday, March 23, 2013

Catmoji, Laman Sosial Khusus Untuk Kucing Kesayangan Anda






Tidak hanya manusia sahaja yang perlu bersosial, haiwan juga perlu berkomunikasi dengan makhluk sebangsanya. Malah, ketika ini sudah ada sebuah jaringan laman sosial khas untuk kucing. Laman sosial ini diberi nama Catmoji.


Pengguna akan disuguhkan dengan panel-panel gambar yang diatur mengisi seluruh halaman website ini. Panel-panel ini diisi oleh pelbagai gambar tentang kucing. Mulai dari gambar-gambar kucing sehingga aktiviti-aktiviti yang dilakukan kucing beserta status mereka diabadikan di sini.

Meskipun dikatakan sebagai jejaring sosial khusus untuk kucing, namun penikmat dan pengguna social media ini tetaplah manusia. Bagi mereka yang memiliki kucing atau tertarik dengan kucing, hanya perlu mendaftar ke website ini dan mulai berinteraksi dengan pengguna lain.



Namun untuk mendaftar dalam social media ini, pengguna diharuskan untuk melakukan Request Invite. Dengan melakukan Request Invite, calon pengguna tidak serta merta langsung diterima di Catmoji. Namun, mereka harus menunggu pengguna lain untuk memasukkan mereka ke Catmoji.




sumber: http://www.noveloke.com


Entri-Entri Berkaitan.....

2 comments:

Related Posts with Thumbnails