Skip to main content

Mengapa Orang CHINA Sangat Sukakan IKEA (gambar)





Ramai orang China tidak pernah membeli apa-apa di IKEA. Tetapi kebanyakan mereka datang ke gedung tersebut setiap pagi dan tinggal di sana sehinggalah ia ditutup pada waktu malam. Mereka menikmati penghawa dingin pada hari musim panas dan menggunakan perobot yang dipamerkan untuk tidur dengan selesa. Pihak keselamatan tidak mengganggu mereka kerana syarikat itu melihat orang-orang ini sebagai pelaburan masa depan. Mungkin suatu hari nanti mereka akan kembali lagi dan membeli sesuatu.













sumber: http://acidcow.com 

Comments

  1. pelaburan air liur basi ade la....eeee!!

    ReplyDelete
  2. HAHAHA.... AIR LIUR BASI, CHINA BIASA LA, SUMAT2 SEMUA.

    ReplyDelete
  3. durg neh kitagori bangsa y kuat tdo..psal tak malu nak tdo kat mna2 kat ketapi kt stesan2 mna2

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.