Thursday, December 30, 2010

Rekod-Rekod Piala AFF


Senarai Negara yang Pernah Meraih Piala AFF:
  1. Juara Piala AFF 1996: Thailand 
  2. Juara Piala AFF 1998: Singapura
  3. Juara Piala AFF 2000: Thailand
  4. Juara Piala AFF 2002: Thailand
  5. Juara Piala AFF 2004: Singapura
  6. Juara Piala AFF 2007: Singapura
  7. Juara Piala AFF 2008: Vietnam 
  8. Juara Piala AFF 2010: Malaysia

Senarai Pemain Terbaik Piala AFF:
  1. 1996: Zainal Abidin Hassan (Malaysia) 
  2. 1998: -
  3. 2000: Kiatisuk Senamuang (Thailand)
  4. 2002: Therdsak Chaiman (Thailand)
  5. 2004: Lionel Lewis (Singapura)
  6. 2007: Noh Alam Shah (Singapura)
  7. 2008: Duong Hong Son (Vietnam) 
  8. 2010: Firman Utina (Indonesia) 

Senarai Pemenang Kasut Emas Piala AFF:
  1. Piala AFF 1996: Netipong Srithong-in-7 gol
  2. Piala AFF 199: Myo Hlaing Win-4 gol
  3. Piala AFF 2000: Gendut Donny Christiawan, Worrawoot Srimaka-5 gol
  4. Piala AFF 2002: Bambang Pamungkas-8 gol
  5. Piala AFF 2004: Ilham Jaya Kesuma-7 gol
  6. Piala AFF 2007: Mohd Noh Alam Shah-10 gol
  7. Piala AFF 2008: Budi Sudarsono, Agu Casmir, Teerasil Dangda-4gol
  8. Piala AFF 2010: Mohd Safee Mohd Sali-5 gol

Wednesday, December 29, 2010

Menang Piala AFF Macam Menang Piala Dunia!!


Iye ker tajuk kat atas tue? Hehe...

 Bagi Encik Billy tajuk dekat atas tue macam terlebih metafora dan hiperbola pulak. Tapi tak salahnya kita berperasaan mcm tu bukan?

Hanya 3 perkara yang Encik Billy nak ucapkan pd pasukan bola sepak Malaysia:

Tahniah, Tahniah dan Tahniah!!!
 di atas kejayaan merangkul piala AFF buat pertama kalinya. Kini kita sebahagian dari fakta sejarah!


Tuesday, December 28, 2010

Ratu Pondan Thailand Yang Super Cun!!


Kalau anda tidak mampu menahan godaan, sila jangan baca entri ini. Sila tinggalkan blog ini dgn segera!
Tapi, jika anda kuat menahan godaan, apa kata kita cuci mata! Hehe...anda pasti terpegun dengan kecantikan dan ke'gojes'an ratu-ratu ini. Jangan sampai air liur anda meleleh sudah!

Gambar-gambar di bawah ini diambil daripada pertandingan Miss Tiffany Universe 2009 dan 2010. Kesemua peserta dilahirkan pada asalnya sebagai lelaki.



Jam Tangan Yang Harus Dimiliki Oleh Referee Piala AFF

Disebabkan sekarang ini ramai org tgh berada dalam mood Piala AFF, maka dgn ini satu lagi entri berkaitan bola sepak.

Kali ini berkaitan dengan jam tangan serba canggih yang dicipta oleh seorang designer, Andy Kurovets. Jam ini didesign khusus untuk para pengadil perlawanan pada Piala Dunia FIFA 2010 yang lalu. Macam biasa, info selanjutnya ada di bawah..

Monday, December 27, 2010

Tempat Parking Kereta Paling Canggih


Kan bagus kalau ada tempat parking macam ni dekat Malaysia? Nampak effisien dan kemas. Tak serabut dan suram memanjang!



Piala AFF: Indonesia Juga Pernah Guna Laser Kepada Malaysia


Tahniah kepada team Malaysia atas kejayaan 3-0 malam ini. Kejayaan yang disulami dgn rasa tak puas hati penyokong Indonesia kerana dakwaan keeper Indonesia telah diganggu dengan cahaya laser dari penyokong Malaysia. Macam2 dakwaan dilemparkan; Malaysia maling! malon! curang! Macam2 lagilah.

Tapi macam mana pula dengan klip kat bawah ni?


Klip di atas menunjukkan perlawanan Piala AFF kumpulan A di mana Malaysia tewas 1-5 kepada Indonesia. Kalau diperhatikan betul-betul klip kat atas tue, mmg jelas nampak ada cahaya laser hijau dihalakan kepada keeper Malaysia.

Tak tahulah sama ada video di atas betol atau tak. Sebab penyokong Indonesia kata video di atas telah di edit. Iye ke mcm tu?

Apa-apa pun, semoga Malaysia menang piala AFF tahun ini!

Sunday, December 26, 2010

Melawat Hotel 7 Bintang Burj Al Arab

Merupakan hotel 7 Bintang pertama seumpamanya di dunia ini. Terletak di atas pulau buatan di pesisir pantai Jumeirah, Dubai.


Bayangkan saja, harga penginapan paling murah adalah RM6000 semalam manakala harga termahal boleh mencecah lebih dari RM20 000 semalam! Gila!

Jom kita usha apa yang best nya hotel Burj Al Arab ini.

Saturday, December 25, 2010

Kitab al-Quran Ditulis Guna 24 liter Darah Saddam Hussein


Pemerintah Iraq buntu memikirkan apa yang sepatutnya dibuat berhubung kitab suci al-Quran yang ditulis dengan menggunakan 24 liter darah bekas Presiden Iraq, Saddam Hussein.

Sarung Tangan Untuk Onani

Bayangkan kalau benda ni dijual di Malaysia


Mesti laku mcm kopok leko goreng panas kan?

sumber: http://www.everythingweird.com/

Ilusi Optik (9)- Perempuan Kerdil

Dalam gambar di atas ini, imej wanita tua yang kelihatan nampak sangat kecil dan kerdil walaupun wanita ini sebenarnya bersaiz seperti wanita biasa. Anda punya idea bagaimana imej di atas boleh terhasil? Sila lihat solution nya di bawah.

Thursday, December 23, 2010

Jumlah Penduduk Malaysia Kini Hampir 28 Juta Orang

Jumlah penduduk lelaki melebihi jumlah penduduk wanita!
Fakta Ringkas:
  • Malaysia kini mempunyai 27,565,821 penduduk dengan lelaki melebihi wanita pada nisbah 105:100.
  • Statistik itu berdasarkan laporan kiraan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010. 
  • Penduduk lelaki kini adalah 14,112,667 orang dan wanita 13,453,154 orang. (Hmm, betulke ni? Bukanka pmpuan lebih ramai dari lelaki?)
  • Purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 hingga 2010 ialah 2.17 peratus, menurun berbanding 2.60 peratus dari 1991 hingga 2000.
  • Kerajaan mempunyai target untuk mencapai jumlah 70 juta penduduk menjelang 2020.

    Bina Rumah Atas Pokok Setinggi 15 meter

    Kalau ada kemahuan, di situ ada jalan!
    Mungkin itulah yang tepat untuk menggambarkan keazaman seorang petani berusia 63 tahun di China, membina sebuah rumah di atas pokok setinggi 15 meter.


    Wednesday, December 22, 2010

    Azwan Ismail, Malaysian Muslim Gay Diugut Bunuh


    Lelaki songsang yang memalukan umat Islam Malaysia ini khabarnya sedang berada dalam kerisauan setelah menerima beberapa ugutan bunuh akibat pengakuan berani matinya dalam sebuah video bertajuk "Saya Gay, Saya OK" baru-baru ini.



    Menariknya, kegelisahan yang dihadapi oleh lelaki ini turut mendapat liputan agak meluas media antarabangsa di UK dan Amerika Syarikat seperti Associate Press, Washington Post dan Fox News. Agaknya, dengan tersiarnya berita ini, lelaki songsang ini mungkin berharap agar komuniti gay di Barat akan menyatakan sokongan kepadanya? Jika ini berlaku, benar ia satu malapetaka buat umat Islam Malaysia! Sila baca artikel berita daripada Washington Post di bawah.


    Tuesday, December 21, 2010

    Restoren McD Pertama Di Dunia

    Hari ni Encik Billy nak ajar subjek sejarah pula. Boring la kan asyik-asyik post pasal hiburan, fakta tu fakta ini kan? (Walaupun sebenarnya paling tak suka subjek sejarah) . Tapi layan jelah...at least bertambah jugak pengetahuan Encik Billy dan anda semua. Hehe :p

    Okey, hari ni sejarah pasal McDonald's, restoren pertama McD yang dibuka di San Bernardino pada tahun 1940. Macam biasa, info selanjutnya ada di bawah..


    Monday, December 20, 2010

    Hari Assyura Disambut Dengan Mencederakan Diri Sendiri

    Kalau di Malaysia, hari Assyura disambut dengan berpuasa Assyura (atau puasa 10 Muharam) dan memasak bubur Assyura, tetapi bagi pengikut Syiah yang sebahagian besarnya di Iran, Iraq, Pakistan dan India, hari Assyura disambut dengan cara mencederakan diri sendiri!


    Sebabnya?

    Saturday, December 18, 2010

    Berlian Terbesar Di Dunia



    Friday, December 17, 2010

    Menu Pelik: Sedapnya Anak Ayam Goreng!!


    Macam sedap je anak ayam goreng dalam gambar kat atas ni. Ada yang teringin ke? Hehe...kalau anda teringin, simpan sajalah keinginan anda tu, sebab makanan ni tak halal dimakan! Apatah lagi ia tidak dijual di Malaysia, sebaliknya di Filipina.

    Ingin tahu fakta ringkas pasal makanan pelik ni? Sila-silalah membaca artikel ni dengan sepenuhnya.

    Gambar Kahwin Marion Caunter Dan SM Nasarudin di Mandarin Oriental

    Alhamdulillah bertambah lagi sorang umat Islam.

    Apa-apa pun, tahniah kepada kedua-dua mempelai. Semoga kebahagiaan melingkari anda berdua hingga ke akhir hayat.



    Thursday, December 16, 2010

    Festival 'Perang Tomato' Terbesar di Dunia

    Dulu masa kecik2 selalu jugak le main perang pistol air. Pastuh bila da besar sikit main perang tepung gandum bila sambut besday kawan-kawan. Paling ganas pun main baling telur ayam, tapi sikit jelah sebab telur kan mahal. Huhu, itu cerita saya.


    Tapi yang nak diceritakan kali ini bukan pasal pistol air ataupun perang tepung, tetapi pasal festival perang buah tomato terbesar di dunia yang diadakan di Sepanyol pada setiap tahun. Menariknya, festival yang nampak kotor ini mampu menarik kunjungan beribu-ribu pelancong setiap kali diadakan. 

    Wednesday, December 15, 2010

    [Gambar] Artis Korea Tanpa Mekap

    Okey, hari tu kita dah terjah artis Bollywood dan artis Malaysia tanpa mekap, kali ini kita terjah pula artis Korea. Kita tengok cun ke tak cun artis-artis Korea ini. Tengok yang mana satu paling natural beauty. Jom kita ber-usha - usha...

    Lee Da Hae

    Kim A-joong

    Monday, December 13, 2010

    Lihat Gambar2 Ini Dan Anda Tahu Apa Itu Erti Bersyukur

    Sungguh saya kagum dengan ketabahan kanak-kanak ini. Betapa cerianya wajah dia, walaupun kehilangan kedua-dua anggota kakinya, namun tidak langsung kelihatan raut mengeluh pada wajahnya.


    Dan bagi kita yang serba serbi lengkap ini pula sering mengeluh kerana ketikpuasan kita ketika ini, mungkin kita kecewa kerana apa yang kita harapkan tidak seperti kenyataan yang kita terima. Kadangkala ketidakpuasan kita seringkali menjadikan kita tidak bersemangat, lesu dalam bekerja, tidak produktif, malah yang paling teruk menjadikan kita berburuk sangka kepada Allah Swt dan mengingkari perintah-Nya.

    Sungguh kita termasuk dalam golongan orang yang tidak bersyukur!

    Snippets(7) - 10 Fakta Menarik Hari Ini



    1. Nama asli butterfly (kupu-kupu) adalah flutterby.

    2. 1 bayi lahir setiap 7 saat

    3. Satu dari 14 wanita Amerika berambut perang asli. Lelaki pula hanya satu dari 17

    4. The Olympic adalah saudara dari kapal Titanic, dan berlayar dengan selamat selama 25 tahun.

    5. Saat Titanic karam, 2228 orang ada di dalamnya. Hanya 706 yang selamat

    6. Di Amerika, seseorang dikenalpasti menderita AIDS tiap 10 minit. Di Afrika, seseorang meninggal karena AIDS setiap 10 minit

    7. Sampai usia 6 bulan, bayi boleh menelan dan bernapas secara serentak. Orang dewasa tidak boleh melakukannya

    8. Alasan kenapa di iklan jam kebanyakan jarum menunjuk pukul 10.10, karena jam itu akan kelihatan seperti sedang tersenyum

    9. Seiap tahun bulan menjauh 3.82cm dari bumi

    10. Saat kita bertahan hidup dan tidak ada bahan makanan, kasut adalah makanan terbaik untuk dimakan karena mengandungi cukup gizi untuk hidup buat sementara waktu.



    sumber gambar: google

    Sunday, December 12, 2010

    Pemenang Miss Universe 1999-2010


    Miss Universe 2010

    Jimena Navarrete- Mexico

    Miss Universe 2009
     Stefania Fernandez- Venezuela

    Malaysia Pegang Rekod Dunia Kematian Jalan Raya

    Ini fakta 'pahit' yang harus diterima oleh setiap rakyat Malaysia. Kita adalah negara paling cemerlang sebagai negara paling tinggi dalam kematian jalan raya!


    Ya, kadang-kadang yang manis itu tidak selalunya indah, tetapi yang pahit itu boleh jadi lebih indah.Sila baca artikel ini dengan sepenuhnya.


    Mr. Bean Kini Warganegara Malaysia

    Kalu tak pecaya, tengokla kad pengenalan dia kat bawah ni..

     Hehe

    sumber:gambarhehe.com

    Gadis Dipaksa Lari Bogel Kerana Jatuh Cinta


    Gara-gara mencintai seorang lelaki dari suku lain, seorang gadis remaja berusia 17 tahun dipaksa telanjang dan berlari di di sekeliling kawasan perkampungan di Birbhum, Bengali Barat, India sejauh 8 kilometer sebagai hukuman.

    Friday, December 10, 2010

    [Gambar] Basikal-Basikal Paling Unik

    Antara basikal-basikal super unik dekat bawah ni....
    Yang mana satu pilihan anda?

     Lagi gambar-gambar menarik:

    Google's Top Searches in Malaysia 2010

     List di bawah ini adalah keyword paling popular yang dicari oleh rakyat Malaysia di enjin carian Google pada tahun 2010. Respek ar kat Hanis Zalikha!

    Fastest rising searches of 2010                  

    1. proton inspira
    2. ipad
    3. benci bilang cinta
    4. world cup 2010
    5. justin bieber
    6. fb
    7. utusan online terkini
    8. mudah.com.my selangor
    9. didi games
    10. fifa
    Fastest rising people             

    1. maher zain
    2. justin bieber
    3. luna maya
    4. din beramboi
    5. lady gaga
    6. hanis zalikha
    7. lee min ho
    8. adam lambert
    9. siti nurhaliza
    10. paul tan

    Strawberry Berwarna Putih


     

    Thursday, December 9, 2010

    Fulla Doll, Alternatif Kepada Anak Patung Barbie

    Barbie Doll vs. Fulla Doll

    Wednesday, December 8, 2010

    Patung Barbie Berkamera: Mungkin Disalah Guna untuk Pornografi


    FBI mengeluarkan "amaran jenayah siber" untuk patung baru Barbie yang dilengkapi kamera video kecil tersembunyi di bahagian dada, menyatakan mainan itu boleh disalahguna untuk menghasilkan pornografi kanak-kanak.


    Tuesday, December 7, 2010

    Seluar Dalam Ratu Elizabeth II Bakal Dilelong

    Jika yang menggunakannya orang biasa, pasti sepender ini takkan ada yang mahu, malah konfem dibuang macam tu je!

    Tapi bagaimana pula jika spender ini pernah dipakai oleh Ratu Elizabeth II, ada yang teringin ke? Jika jawapan anda ya, maka ini berita baik untuk anda! Spender ini bakal dilelong oleh pemiliknya tidak lama lagi. 
    Opss, pemiliknya bukan Ratu Elizabeth ttp milik seorang lelaki yang mencurinya dalam sebuah pesawat yang dinaiki oleh ratu tersebut

    Anda hanya memerlukan sekitar RM 30-40 ribu sahaja untuk memilikinya!

    Alat-Alat Ini Ternyata Merupakan Senjata Tajam!


    Sekali imbas, alat-alat di bawah ini nampak biasa-biasa saja, tak ada yang luar biasanya. Tetapi, ia sebenarnya tersembunyi senjata tajam yang selalu digunakan oleh penjenayah untuk melakukan jenayah.

    Mungkin juga alat-alat di bawah ini sesuai dimiliki oleh para wanita di luar sana sebagai alat pertahanan diri sekiranya berlaku sesuatu yang tak diingini terhadap mereka. Amacam ada bran?


      

    Monday, December 6, 2010

    Unreal Pictures Which are Real- Part 2

    Gambar-gambar yang hanya memerlukan sedikit kreativiti, tanpa sebarang teknik komputer atau photoshop, tapi ttp menghasilkan imej yang gempak..

    Gempak gilee!



    Lagi gambar-gambar menarik:

    Sajak Kanak-Kanak Palestin Yang Boleh Menitiskan Air Mata



    Tak kira berapa banyak kali pun saya tengok video di bawah ni, pasti air mata saya tetap mengalir.

    Sajak daripada kanak-kanak perempuan Palestin ini telah lama berlegar di Youtube sejak tahun 2007 lagi. 

    Sedih, memang sedih. Sesungguhnya berat mata memandang, berat lagi bahu yang memikul.

    video

    Tasik Berair 'Darah' di Indonesia

    Sebenarnya tasik ini bukanlah berair darah ke apa ke, hanya airnya saja yang berwarna merah. Tetapi ia tetap menjadi misteri kerana airnya tetap jernih dan bukan berwarna merah bila dicedok keluar dengan tapak tangan!
    Iya, ia memang misteri nusantara! Tetapi ia suatu bukti kekuasaan dan kebesaran Allah swt.

    Kebakaran Hutan di Israel; Mungkin Balasan Tuhan Akibat Kekejaman Zionis Terhadap Palestin

    43 orang maut terbakar hidup-hidup!


     Sari Berita Ringkas:

    • Berlaku di kawasan pergunungan Carmel berdekatan Haifa, bandar ketiga terbesar di Israel yang menempatkan sebuah penjara yang dipanggil Damon Prison. (pada 3 Disember 2010)
    • Penjara ini menempatkan sebahagian besarnya tahanan rakyat Palestin yang ditawan atau ditangkap oleh tentera zionis. Dikatakan sekitar 440 tahanan Palestin dipenjarakan di situ walaupun maksimum kapasiti yang mampu ditanggung hanya 300 orang. (sumber)
    • Kebakaran yang berlaku mengorbankan sekitar 43 orang, yang mati terbakar hidup-hidup di dalam sebuah bas yang digunakan untuk menyelamatkan diri. 
    • Kebanyakan mangsa yang hangus/rentung adalah pegawai, pengawal dan pasukan kadet Israel Prisons Service berusia awal dan lewat 20-an. Bas dikatakan cuba berpatah balik dan sesetengahnya cuba melarikan diri, namun mereka terperangkap akibat kebakaran dari dua arah berlainan

    Sunday, December 5, 2010

    Kadang-Kadang Mathematik Boleh Buat Orang Ketawa



    Saturday, December 4, 2010

    Asal Usul Perkataan 'OK'


    'OK' bermaksud 'ol korrect?' ataupun allright?


    Ternyata tak ramai yang tahu asal usul perkataan ini, padahal boleh dikatakan setiap hari kita menggunakannya. So apa kata anda ambil sedikit masa, baca artikel di bawah...banyak membaca, luas pengetahuan.Hehe..

    Gambar Yang Paling Banyak di-Tag di Dunia

    Ingin tahu gambar apa yang paling banyak di-tag dalam Facebook di seluruh dunia?

    Jawapannya, gambar di bawah ini..


    Gambar bersaiz besar ini menampilkan keriuhan orang ramai yang hadir dalam Festival Glastonbury yang diadakan di UK.

    Friday, December 3, 2010

    Ilusi Optik (8)- Manusia Menjadi Harimau

    Apa yang anda lihat dalam gambar di bawah sebenarnya adalah 3 orang manusia yang menjadi harimau. 
    Biar betul?
    Betul la.....ini bukan cobaan


    Related Posts with Thumbnails