Skip to main content

Menang Piala AFF Macam Menang Piala Dunia!!


Iye ker tajuk kat atas tue? Hehe...

 Bagi Encik Billy tajuk dekat atas tue macam terlebih metafora dan hiperbola pulak. Tapi tak salahnya kita berperasaan mcm tu bukan?

Hanya 3 perkara yang Encik Billy nak ucapkan pd pasukan bola sepak Malaysia:

Tahniah, Tahniah dan Tahniah!!!
 di atas kejayaan merangkul piala AFF buat pertama kalinya. Kini kita sebahagian dari fakta sejarah!


Berikut info ringkas perlawanan Piala AFF pasukan Malaysia:
  • Di peringkat kumpulan A, Malaysia ditewaskan Indonesia 1-5 pada perlawanan pertama. Kemudian mengikat Thailand dgn keputusan seri 0-0 dan mengikat Laos dgn keputusan 5-1.
  • Malaysia kemudiannya mara ke peringkat separuh akhir bertemu Vietnam. Separuh akhir pertama Malaysia menang 2-0 kemudian seri 0-0 pd separuh akhir kedua untuk mengesahkan tempat ke final
  • Dan di final pertama Malaysia menewaskan Indonesia 3-0. Walaupun kalah malam ini pada final ke-2 di tangan Indonesia dengan 1-2, Malaysia tetap menang dengan agregat 4-2. 
Piala ini milik kita!
  • Rasanya tak salah menyamakan kemenangan Piala AFF ini seperti kita menang Piala Dunia kerana perjalanannya seakan sama. Di Piala Dunia yg lalu perlawanan final menemukan Sepanyol dan Belanda di mana kedua2 pasukan ini belum pernah memenangi Piala Dunia, sepertimana Malaysia dan Indonesia yg belum pernah memenangi Piala AFF.
  • Menariknya lagi, skripnya hampir sama buat pasukan Malaysia. Malaysia kalah pd perlawanan pertama peringkat kumpulan di tangan Indonesia, sepertimana Sepanyol yang kalah kpd Switzerland pd perlawanan pertama mereka. Dan akhirnya Malaysia menang di final sebagaimana Sepanyol!
p/s: ada tak yg perasan td, keeper Malaysia Khairul Fahmi Che Mat (KF) kena pancaran laser hijau masa perlawanan td? Jelas kot nampak kat TV. Bukan setakat satu laser dia kena, malah rasanya smpai 5-6 laser kot kena muka dia. Mungkin sebab tu keeper Malaysia yg teror ni terlepas 2 gol? Jelas penyokong Indonesia lg kotor dan jijik!

Comments

  1. aku prasan gak mende 2..tp yg best, keeper kite x kecoh macam marcus ngok tuh..ahahhaa

    ReplyDelete
  2. memang nampak jelas tadi laser hijau kat muka dia..

    ReplyDelete
  3. budak Maran: yup tabik spring keeper Msia! dgr kata kt tweeter, KF tu dh ramai peminat dr indon

    whitecappucino: yeah, rsnya sume org nmpk jelas kn.tp kita diam x bising mcm diorg kt sna

    ReplyDelete
  4. maklum la....14 thn beb....

    issue laser or so on..sudah2 la..kita dah cukup buktikan pd mereka...yg remeh xpayah dibesarkan...

    ReplyDelete
  5. missblurry:yup mmg dr awl lg isu laser di pihak kita x pernah diperbesarkan.cuma bila pihak di sana memperbesarkan, pihak di sini akan terasa.but enough is enough

    ReplyDelete
  6. sebab ini akan jadi titik permulaan malaysia merintis jalan ke World Cup pula!

    ReplyDelete
  7. markus tu bikin kecoh je -_____________-

    ReplyDelete
  8. noorafzan: setuju! sb tu x slh berangan :p hehe

    amalina: haha, hes pathetic

    ReplyDelete
  9. x slh berangan tp kena usaha...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.