Friday, December 17, 2010

Menu Pelik: Sedapnya Anak Ayam Goreng!!


Macam sedap je anak ayam goreng dalam gambar kat atas ni. Ada yang teringin ke? Hehe...kalau anda teringin, simpan sajalah keinginan anda tu, sebab makanan ni tak halal dimakan! Apatah lagi ia tidak dijual di Malaysia, sebaliknya di Filipina.

Ingin tahu fakta ringkas pasal makanan pelik ni? Sila-silalah membaca artikel ni dengan sepenuhnya.




Fakta Ringkas:
  • Merupakan salah satu makanan popular yang dijual di sebuah pasar di Manila, Filipina
  • Ayam-ayam yang digunakan merupakan anak-anak ayam jantan yang direject dari industri penternakan ayam di sana. Ini kerana hanya ayam betina yang diperlukan untuk menghasilkan telur.
  • Anak-anak ayam jantan ini dibunuh sejak dari hari pertama mereka menetas lagi.
  • Untuk tidak merugikan, ia kemudiannya dijual pula ke pasar-pasar utama di Manila
  • Cara penyediaan anak ayam goreng ini amat mudah. Hanya paruh dan usus yang dibuang sebelum ianya digoreng dengan mentega. Tulang-temulang ayam ini tidak dibuang kerana masih lembut dan enak dimakan sekaligus bersama isi ayam.
Lagi gambar-gambar menarik:






sumber: http://all-mistery.blogspot.com

Entri-Entri Berkaitan.....

10 comments:

  1. Tuan penasihat:xtau ah pulak! minx2 le xde jual

    ReplyDelete
  2. Uiks, seb bek bukan anak (*oo*)
    kalo tak geli den nak tgk..huhu

    ReplyDelete
  3. yuck! geli la pulak tgk ank aym goreng.
    anak ayam secomel tu pun boleh jd mknan..eee... *_*

    ReplyDelete
  4. "wek,,cm xde mknn len jew..

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails