Skip to main content

Patung Barbie Berkamera: Mungkin Disalah Guna untuk Pornografi


FBI mengeluarkan "amaran jenayah siber" untuk patung baru Barbie yang dilengkapi kamera video kecil tersembunyi di bahagian dada, menyatakan mainan itu boleh disalahguna untuk menghasilkan pornografi kanak-kanak.


Laporan yang dikeluarkan pejabat lapangan FBI Sacramento pada 30 November lalu dengan tajuk "'Gadis Video' Barbie Kemungkinan Satu Kaedah Produksi Pornografi Kanak-kanak" itu memberi amaran kamera patung mainan berkenaan merakam video sehingga 30 minit yang boleh dimuat turun ke komputer.


Patung Gadis Video Barbie buatan Mattel Inc dan mula dipasarkan Julai lalu pada harga AS$49.99 itu mengandungi kamera video kecil di bahagian dada yang diselindungi dalam satu loket.
Rakaman kamera video itu boleh ditonton pada layar LCD pada bahagian belakang patung atau dimuat turun ke komputer





sumber: berita harian
sumber gambar: google search image

Comments

  1. erkk.. nasib baik aku suka utromen.. power rangers... hehhe

    ReplyDelete
  2. cik terompah:ececeh, otromen plak die..hehe

    ReplyDelete
  3. wah..zaman semakin canggih tapi byk mendatangkan keburukkan.ape nak jadi dgn dunia skrg nie kan?

    ReplyDelete
  4. hurm.. susah gak bila alat permainan pon canggih2 sangat

    ReplyDelete
  5. kinakoyu:sptutnya bila smkin canggih, smkin mudah hidup. tp smkin mudah jugak org nk buat keburukan.itulah...ada pro n kontra

    amira: tu ah, anak patung pn nk ada kamera.buat apa lah kan

    ReplyDelete
  6. wah.best.tayah beli video cam dah.hahaha.tadela.gurao sajer!hoho

    ReplyDelete
  7. canggih btol patung barbie nie, siap ada video cam lagi....sapa punya idea daaa

    ReplyDelete
  8. tu la...
    ape ke jadahnya patung mainan mcm tue pun nak ade camera kit?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.