Sunday, March 31, 2013

Tempat-Tempat Pelancongan Menarik di Malaysia Mengikut Negeri





Seperti yang diminta oleh seorang reader Billy Info, berikut adalah kompilasi tempat-tempat pelancongan  menarik di seluruh Malaysia. To that reader, I wish you a happy holiday!


Saturday, March 30, 2013

10 Gadis Blogger Paling Popular di Benua Asia





Berikut adalah senarai top 10 blogger wanita paling popular di benua Asia:


NO.1 Xin Zhang
 Jumlah carian pada Google: 5,730,000
Hits blog: 25,675,111

Uniknya Buah Loofah Yang Berbentuk Seperti Payudara Wanita






Tuhan menjadikan sesuatu benda itu penuh dengan keistimewaan, bentuk, rupa dan hikmahnya tersendiri. Seperti sejenis buah unik bernama Loofah ini, mempunyai bentuk yang sangat mirip sekali dengan payudara wanita. Buah unik ini berwarna merah muda dengan ukuran yang panjang dengan bahagian bawahnya agak membesar. Yang unik dari buah Loofah ini adalah memiliki puting seperti puting wanita, jika diperhatikan buah Loofah ini sangat mirip sekali dengan payudara wanita. Buah ini dapat ditemui di negara Vietnam.


The Most Crazy Solutions; or Is It Creative?





Sekiranya berlaku perkara-perkara yang kelihatan mustahil, sesetengah orang tidak akan terus mengalah. Mereka akan mencari beberapa cara yang tidak masuk akal untuk mencapai matlamat mereka tidak kira betapa sukarnya perkara tersebut. Sebahagian daripada ciptaan mereka ada yang menakjubkan, ada yang luar biasa, tetapi semua adalah agak kelakar dan juga gila 


Friday, March 29, 2013

Tasik Berwarna Merah Jambu Yang Menakjubkan di Kepulauan Recherche





Tasik Hillier adalah sebuah tasik yang berwarna merah jambu terletak di Middle Island, iaitu pulau yang terbesar di antara pulau-pulau yang membentuk Kepulauan Recherche, Australia Barat. Dari pandangan atas, tasik ini kelihatan seperti pepejal merah jambu.



British vs. American English





Hari ni kita belajar bahasa sikit ye kawan-kawan...bahasa Inggeris: British vs. American, mana satu pilihan anda? Mana satu lebih mudah?




Awaslah! 6 Dosa yang Tidak Diampun Allah SWT Walaupun Dengan Taubat





Salam Jumaat! Berikut 6 dosa yang tidak diampunkan Allah kecuali dalam beberapa perkara jika si pelaku dosa melakukan perkara-perkara seperti di bawah...semoga menjadi peringatan buat kita semua



1- Makan harta anak yatim secara haram.

( untuk menghapuskan dosa tersebut pemakan harta anak yatim mesti membayar kembali harta yang telah digunakan serta memohon maaf kepada anak yatim tersebut . Jika anak yatim tersebut memaafkan perbuatannya, barulah boleh bertaubat kepada Allah SWT. Seandainya anak yatim tersebut tidak memaafkan perbuatannya maka  dosanya tidak terhapus).

Melawat Bangunan DUN Negeri-Negeri di Malaysia





Tak sabar rasanya nak tunggu parlimen dibubarkan, tangan ni dah gatal-gatal nak memangkah undi. Kini, DUN di beberapa negeri sudah dan akan terbubar secara automatik sekiranya belum dibubarkan secara manual, contohnya di Negeri Sembilan yang telah auto-bubar pada 28 haribulan yang lalu. Kita tinggalkan sekejap teka-teki bila parlimen akan dibubarkan, mari kita melawat bangunan-bangunan DUN yang ada di Malaysia. 

Dewan Undangan Negeri (DUN) adalah tempat di mana ahli dewan undangan negeri (ADUN) bersidang.


 Bangunan DUN Kedah

Thursday, March 28, 2013

Momen Fail Terbaik David Beckham Terjatuh di China





David Beckham tentu sudah biasa menendang bola. Pemain Paris Saint-Germain itu bahkan memiliki tendangan bebas yang sangat menakjubkan. Namun, Beckham mengalami kejadian lucu ketika memperlihatkan kehebatannya itu di tempat latihan Wuhan Zall pada Sabtu, 23 Mac 2013 yang lalu .


What a Skill! Rekod Dunia Parking Kereta di Tempat Paling Sempit






Bagi kebanyakan pemandu berpengalaman, meletakkan kereta secara selari bukan perkara yang mudah untuk dilakukan, lebih-lebih lagi jika perbuatan kita sedang diperhatikan oleh pemandu lain yang boleh menganggu cara pemanduan kita.


Namun, dua beradik dari Britain berjaya melakukannya, walaupun di ruang letak kereta paling sempit dan dengan cara pemanduan yang laju dan hanya menggunakan brek tangan serta teknik pusingan tayar.

Pulau Ambergris Caye, Diiktiraf Pulau Tercantik di Dunia 2013





Pulau terbesar negara Belize, Ambergris Caye mengungguli senarai 10 pulau tercantik di dunia dalam satu kaji selidik yang disiarkan semalam. Pulau tersebut menjadi destinasi popular penyelam skuba dari seluruh dunia.
 

Terletak di barat Lautan Carribean, Ambergris Caye yang mempunyai terumbu karang kedua terbesar di dunia selepas Terumbu Karang Besar di Australia.

Monday, March 25, 2013

Jalan Raya Paling Kompleks di Dunia





Inilah salah satu persimpangan paling sibuk dan terbesar di Shanghai yang memenuhi keperluan beribu-ribu kenderaan setiap jam. Ia mempunyai lima tingkat jambatan yang membantu menyambung antara dua lebuh raya yang sibuk di bandaraya itu, mengarah kenderaan tanpa banyak kekecohan. Persimpangan ini dinamakan The Puxi Viaduct, Shanghai.


Sunday, March 24, 2013

Gambar Toyota Vios Generasi Terbaru





Kecantikan memang sesuatu yang subjektif. Walaupun pada pandangan Encik Billy model Toyota Vios ketika ini, tidak menarik dan rupawan, namun ia tetap merupakan antara model kereta kegemaran rakyat Malaysia. Buktinya, Vios merupakan model kereta bukan nasional yang paling laris di Malaysia sejak beberapa tahun kebelakangan ini.


7 Peringkat Nafsu Manusia








Saturday, March 23, 2013

10 Katak Paling Unik Di Dunia





1. Katak Bantal

Imej Samsung Galaxy S4 Mini pula Kini Bocor di Internet





Dengan Samsung Galaxy S4 kini dilancarkan secara rasmi, ia adalah masa untuk peranti Galaxy  generasi baru mula membuat penampilan. Dan ternyata peranti pertama yang bakal muncul adalah Galaxy S4 mini.

Perbandingan Galaxy S4 (kiri) dengan Galaxy S4 Mini (kanan)


Catmoji, Laman Sosial Khusus Untuk Kucing Kesayangan Anda






Tidak hanya manusia sahaja yang perlu bersosial, haiwan juga perlu berkomunikasi dengan makhluk sebangsanya. Malah, ketika ini sudah ada sebuah jaringan laman sosial khas untuk kucing. Laman sosial ini diberi nama Catmoji.


Maeklong Market: Pasar Paling Berbahaya di Dunia





Dimanakah letaknya pasar paling berbahaya di dunia? Maeklong Market di Thailand adalah jawapannya. 


Pasar Maeklong ini terletak betul-betul di laluan kereta api yang dilewati oleh kereta api sekurang-kurangnya 8 kali sehari!

Friday, March 22, 2013

Aneh, 3 Remaja Lelaki Ini Mempunyai Payudara Seperti Wanita






Tiga remaja lelaki adik beradik yang tidak disebutkan namanya dari Republik Dominika ini tidak pernah menginginkan mereka dilahirkan seperti ini. Namun ketidakseimbangan hormon dalam tubuh menyebabkan mereka mempunyai payudara seperti perempuan.


Gambar Apartment di Hong Kong Yang Dirakam Dari Atas





Kehidupan di tempat paling padat di dunia ini bukanlah mudah. Sekiranya anda daripada golongan rakyat Marhaen, tinggal di tempat sempit sebegini bukanlah satu pilihan. Inilah realiti kehidupan di Hong Kong, kota metropolitan yang juga merupakan tempat paling padat di muka bumi ini.


Wanita Iran Sebelum Revolusi Islam Di Negaranya





Pemandangan seperti ini tentunya sekarang ini tidak dapat dilihat di negara Iran, regim pemerintahan Iran sebelumnya adalah merupakan negara yang lebih mendekati sekuler dan banyak rakyatnya yang mengamalkan pola hidup orang barat, pergaulan bebas dan jauh dari nilai-nilai agama. 


Desain Katil Mewah Yang Membuatkan Anda Malas Bangun Tidur!





Teknologi dalam banyak hal dapat memudahkan urusan seharian kita, namun dalam banyak hal juga boleh menjadikan kita seorang yang malas. Kini terdapat desain katil mewah lagi berteknologi tinggi, yang dapat menjadikan anda 'malas' untuk berenggang dengan katil anda.



Thursday, March 21, 2013

Wow, Top Referrer Billy Info Hari Ini Dari Blog Papa Gomo!





Puas sudah Encik Billy godek2 dan siasat, tapi tetap tak jumpa sebarang link atau pautan Billy Info di Blog Papa Gomo, tetapi yang peliknya, hari ni top referrer Billy Info adalah dari blog Papa Gomo...guana tu?


Senarai Ranking Sekolah Terbaik SPM 2012





Tahniah kepada Sekolah Seri Puteri kerana menjadi sekolah terbaik keseluruhan dalam pencapaian SPM 2012 yang lalu:





Wednesday, March 20, 2013

8 Pemandangan Sawah Padi Terdahsyat di Dunia






Sawah yang subur tentunya perlu mempunyai sistem pengairan yang baik, disebabkan itu, banyak sawah dibuat bertingkat dan dilengkapi terusan. Selain membuat pembahagian air merata juga mengurangi bahaya hakisan tanah. Dari jutaan hektar sawah padi di muka bumi ini, beberapa diantaranya menciptakan pemandangan maha dahsyat.


1. Wilayah Yunnan, China

8 Fakta Yang Dialami Perokok Pasif





Menjadi perokok pasif memiliki risiko kesihatan yang hampir sama bahayanya dengan perokok aktif. Menurut WHO, kematian yang menimpa perokok pasif di dunia mencapai 600,000 orang setiap tahun.


Berikut adalah 9 fakta yang harus anda ketahui tentang perokok pasif:


Tuesday, March 19, 2013

Kisah 5 Beradik Lelaki Berkongsi Satu Isteri






Seorang ibu muda di New Delhi, India mendedahkan dia mempunyai lima suami. Lebih menarik lagi, kelima-limanya adalah adik-beradik.


Rajo Verma, 21, tinggal dalam sebuah rumah satu bilik dengan kelima-lima suaminya dan tidur bersama suami berbeza setiap malam mengikut giliran.

Ini Cari Bini Ke Cari Staff ??





Macam-macam dunia sekarang ni...ini pun nak diiklankan ke?




Monday, March 18, 2013

Kisah Ted Bundy, Si Pembunuh Kacak





Dia mempunyai perwatakan menarik dan bijak yang didakwa mampu memikat golongan wanita. Tetapi, di sebalik wajah kacaknya, lelaki dikenali sebagai Ted Bundy ini sebenarnya adalah seorang penculik, perogol, pembunuh bersiri yang pernah menggemparkan Amerika Syarikat (AS) pada era 1970-an.


Sunday, March 17, 2013

Hanya di Malaysia....(gambar)





Lihat je...tak perlu kata apa-apa....


Friday, March 15, 2013

Wanita Ini Hidup Dalam Dunia ‘Terbalik’





Tidak seperti manusia lain, Bojana Danilovic amat unik kerana dunianya boleh dianggap ‘terbalik’ secara keseluruhan dan keadaan itu membingungkan pakar perubatan.


Hukum Kencing Berdiri







Dipetik daripada ruang Fikrah Dr. Salam Harian Metro

Saya ingin bertanya mengenai tabiat kencing berdiri. Bagaimanakah cara untuk mengatasi masalah lelaki suka kencing berdiri dan benarkah kencing berdiri itu adalah kencing seperti syaitan?

Official: Samsung Galaxy S4 Dilancarkan (Gambar dan Review)






Pengganti siri telefon pintar yang paling popular dari platform yang paling digunakan secara meluas - Galaxy Series tidak mendapat perhatian lebih besar daripada ini dalam industri mudah alih. Selepas berbulan-bulan khabar angin dan di tengah-tengah gembar-gembur yang pernah berlaku sebelum ini Samsung akhirnya mengumumkan telefon pintar Galaxy S4 pada majlis 'Unpacked Event' di New York sebentar tadi.


 

Thursday, March 14, 2013

Umur 41 Tahun Masih Main Dengan Anak Patung Barbie





Berusia 41-tahun, Stanley Colorite, yang menggelar dirinya "The Barbie Man" telah mengumpul anak patung Barbie sejak dua dekad yang lalu, dan telah menjadikan rumahnya sebagai sebuah muzium maya untuk mainan popular keluaran syarikat Mattel itu.



Tuesday, March 12, 2013

Aksi Terhebat Fotografer





Bukan senang nak jadi fotografer...nak dapat shot yang terbaik bukannya mudah, sampai-sampai aksi fotografer itu sendiri menjadi bahan menarik untuk dirakam...


Seorang Ayah Ampuni Pembunuh Anaknya Jika Berjaya Hafal Alquran





Rabia al-Dousari boleh jadi termasuk dalam golongan lelaki yang sangat pemaaf. Dia berjanji bakal memaafkan kesalahan Faisal al-Amiri, yang terbukti bersalah membunuh anak lelakinya bernama Abdullah.


Namun janji tersebut bersyarat, dimana Faisal akan dibebaskan dari hukuman penjara sekaligus terlepas hukuman mati jika berjaya menghafal Alquran, seperti dipetik daripada stesen televisyen Al Arabiya

Monday, March 11, 2013

Sungai Cheonggyecheon (Seoul), Sungai Yang Indah Ini Dahulunya Kotor dan Tercemar





Bagi sesiapa yang rajin menonton drama atau filem-filem Korea (atau drama Malaysia Awan Dania), pasti akan perasan dengan kewujudan sebatang sungai yang indah mengalir di tengah-tengah bandaraya Seoul, Korea Selatan. Nama sungai itu ialah Sungai Cheonggyecheon. Namun tak ramai yang tahu bahawa sungai ini sebenarnya suatu ketika dulu adalah sangat kotor dengan tahap pencemaran melebihi sungai Klang di Kuala Lumpur.


Sunday, March 10, 2013

Menariknya Coklat-Coklat Berbentuk Peralatan Membaiki Rumah





Percayakah anda gambar-gambar di bawah ini sebenarnya adalah coklat yang boleh dimakan?

 

Saturday, March 9, 2013

10 Sebab Sulu Tidak Layak Tuntut Sabah






1. Waris Sultan Sulu telah menerima ‘cession money‘ sehingga ke hari ini. Ini bermakna waris Sultan Sulu mengakui bahawa Sabah telah diserah (ceded), dan bukannya dipajak (leased), kepada British North Borneo Company.

Friday, March 8, 2013

Cool! Restoren Robot di Harbin





Terdapat sebuah restoran robot di Harbin, China, dimana hampir keseluruhan pekerjanya adalah robot! 


Terdapat keseluruhan 20 robot yang bertugas memasak, menghidangkan makanan, menyambut tetamu, dan menghiburkan pengunjung. Restoran ini dibuka pada bulan Jun 2012 dan semenjak itu restoran tersebut menjadi bualan ramai pihak.

5 Pemimpin Negara Paling Dibenci di Dunia





1. Pol Pot


Saloth Sar Aka Pol Pot dan Khmer Merah parti politiknya yang memerintah Kemboja selama 4 tahun (1975-1979), tetapi rakyat Kemboja tidak memiliki kenangan yang 'indah' daripada pemerintahannya. Pol Pot lebih dikenang sebagai penguasa yang sadis dan kejam. Sepanjang pemerintahannya, sekitar 2 juta rakyat Kemboja mati dalam kelaparan, menjadi pesalah politik, buruh paksa dll. Kekuasaan Pol pot berakhir setelah Vietnam menyerang Kemboja pada tahun 1979. Pembunuhan besar-besaran selama pemerintahan Pol pot itu biasanya disebut sebagai Genosida Kamboja.


Dibaham Singa Ketika Asyik Memadu Asmara di Kawasan Belukar





Seorang wanita maut dibaham singa ketika dia asyik mengadakan hubungan seks dengan teman lelakinya di dalam kawasan hutan di Zimbabwe.


Telefon Pintar Jejas Hubungan Suami Isteri





Satu kajian di United Kingdom (UK) mendapati perbualan menerusi telefon pintar menjadi lebih penting daripada perbualan bersemuka sehingga boleh mengganggu hubungan suami isteri.


Thursday, March 7, 2013

Imej Samsung Galaxy S4 Bocor di Internet?





Samsung telah berjaya menutup serapat-rapatnya sebarang imej telefon pintar terbaru Galaxy S IV daripada bocor, terutamanya mengingati bahawa pelancaran siri telefon pintar terbaru itu hanyalah seminggu sahaja dari sekarang. Ia bakal dilancarkan pada 14 Mac ini. GottaBeMobile bekerjasama dengan Martin Hajek berusaha untuk mencuba dan meneka bagaimana bentuk Galaxy S IV terbaru. Hasilnya adalah seperti rendering konsep di bawah ini:



Wednesday, March 6, 2013

Azad Singh, Guru Lelaki Terpendek di Dunia





Azad mengalami gangguan genetik yang jarang berlaku dan ini bermakna dia berhenti membesar pa da usia lima tahun dan ketika berusia 22 tahun dia terperangkap dalam saiz tubuh kanak-kanak.


Dia kini mengajar kemahiran komputer di sekolah perempuan di Haryana, yang pelajarnya jauh lebih tinggi daripadanya.

Monday, March 4, 2013

Isu Pencerobohan di Sabah: Kenapa Polis Bukan Tentera?





Info ni Encik Billy jumpak dalam Facebook, dan bila Encik Billy bersembang dengan beberapa orang polis bantuan di tempat kerja hari ni, lebih kurang beginilah jawapannya...so dapatlah sikit pencerahan walaupun tak pasti betul ke tak...



Persoalan Kenapa polis tak tentera?

1) jika kita guna tentera dahulu bermakna kita dalam perang dengan Sultan SULU.

2) Juga bermakna kita mengiktiraf Sultan Sulu secara langsung sebagai kerajaan yang sah yang mengistiharkan perang kepada kita.

Sunday, March 3, 2013

Untuk Muslimah: Pengilat Kuku Terbaru Yang Boleh Dipakai Ketika Solat





Bagi wanita Islam seperti Zaida Saleh yang menghayati kehendak agama, merapi kuku atau 'manicure' memberi masalah.


Dia melakukan solat lima kali sehari dan sebelum menunaikannya, dia perlu mengambil wuduk sedangkan pengilat kuku menghalang air mengenai kuku.

Saturday, March 2, 2013

Menakjubkan, Lukisan Yang Menyerupai Foto Oleh Roberto Bernardi





Percayakah anda, gambar-gambar di bawah ini sebenarnya adalah lukisan-lukisan yang dilukis dengan cat minyak di atas kanvas? Sukar nak percaya? Tetapi anda harus percaya!



Keindahan Gugusan Kepulauan Sulu





Kita tinggalkan sekejap isu pencerobohan 'tentera Diraja Sulu ke atas Sabah' yang sedang hangat ketika ini, mari kita kenali sedikit geografi kepulauan Sulu dan keindahannya melalui gambar-gambar di bawah ini:



Friday, March 1, 2013

Memahami Kisah Disebalik Tuntutan Sultan Sulu Ke Atas Sabah




Sultan Jamalul Kiram III (yang kononnya adalah Sultan Sulu) berkata: "Mengapa kita perlu meninggalkan rumah kita sendiri? Malah, mereka (rakyat Malaysia) patut membayar sewa (kepada kita),"

"Pengikut kami akan tinggal di (bandar Sabah) Lahad Datu. Tiada siapa yang akan dihantar (balik) ke Filipina. Sabah adalah rumah kami!" katanya.



Membaca kenyataan di atas, Encik Billy tertanya-tanya; 'Apakah yang dimaksudkan oleh Sultan Jamalul Kiram tersebut?'  Dan mengapa beliau menuntut Sabah? Maka bermulalah pencarian Encik Billy dan berikut info-info yang dapat Encik Billy kumpulkan:

Related Posts with Thumbnails