Tuesday, November 30, 2010

[Gambar]- Atlit Wanita Iran di Sukan Asia 2010


Siapa kata menutup aurat menghalang wanita daripada bersukan?
Di Iran, segalanya mungkin bagi wanita di sana..



Nota ringkas:
  • Iran memenangi keseluruhan 59 pingat (20 emas, 14 perak dan 25 gangsa) di Guangzhou, China dan menduduki tempat ke-4 keseluruhan di belakang China, Korea Selatan dan Jepun.
  • Atlet wanita Iran mengutip pingat dalam acara wushu, menembak, taekwondo, kabaddi, karate, dan mendayung.
Lagi gambar-gambar menarik:

Monday, November 29, 2010

[Gambar]- Artis Bollywood Tanpa Mekap


Ranee Mukherjee tanpa Makeup


Lagi gambar-gambar menarik:

Snippets(6) - 10 Fakta Menarik Hari Ini


1. Kod Telefon Internasional untuk Antartica adalah 672.

2. Bom pertama sekutu dijatuhkan di Berlin pada perang dunia ke II. Membunuh satu-satunya gajah di Zoo Berlin.

3. Rata-rata hujan jatuh dengan kecepatan 7 batu sejam

4. Leonardo Da Vinci memerlukan masa 10 tahun untuk melukis Mona Lisa. Lukisan itu tidak ditandai dan di beri tarikh. Leonardo dan Mona mempunya susunan tulang yang persis sama dan menurut laporan x-ray, ada 3 versi lukisan dibawah lukisan itu.


5. Nama dari kembar gemini adalah Castor dan Pullox
6. Gerakan Bruce Lee sangat cepat sehingga mereka harus melambatkan filem agar kita dapat melihat semua gerakannya.

7. Satu kilo dari berat badan kita mengandung 7000 kalori

8. Darah sama pekat dengan air laut

9. Air laut di lautan Atlantik lebih masin dari pada di lautan Pasifik

10. Topeng tokoh Michael Myers di film horor ‘Helloween’ sebenarnya adalah topeng tokoh Captain Kirk (Star Trek) yang di cat putih - mereka kekurangan modal.

ICONIA Touchbook, Laptop Canggih Terbaru dari Acer

Laptop terbaru keluaran Acer ini memang menarik perhatian. Rasanya yang pertama seumpamanya dikeluarkan di pasaran. Mana taknya, ia mengandungi dua skrin touchscreen dan tiada keyboard konvensional!


Ciri-ciri ICONIA Touchbook:
  • Menggunnkan perisian OS Windows 7 mengandungi dua skrin multitouch 14 inci yang dilapisi oleh Gorilla Glass. Skrin bawah juga boleh berfungsi sebagai virtual keyboard seperti mana keyboard asal.
  • Dikuasakan oleh Intel i5 CPU (480M, 560M or 580M), 4GB DDR3 RAM dan Intel HD Graphics
  • Setiap touchscreen mempunyai resolusi 1366 x 768 pixels dan mampu mengesan sehingga 10 sentuhan sekaligus.
  • Mempunyai satu HDMI port, Wi-Fi b/g/n, Bluetooth 3.0, built-in 3G modem, dua USB 2.0 port dan satu 3.0 port. 
  • Dengan 4 cell batteri, “touchbook” ini mempunyai berat 2.8kg (gila berat!). 

Sunday, November 28, 2010

Kesan Bahaya Penggunaan Barang Kosmetik



Krim Anti-Kedut

Kandungan liposome, kolagen dan elastin di dalam krim anti-kedutan sebenarnya tidak boleh menghilangkan kedutan pada wajah. Ia hanya membantu memberi lembapan dan menggebukan wajah agar kelihatan lebih muda remaja.

Ia sama sekali tidak boleh melambatkan atau mengelakkan proses kesan penuaan kulit. Seperti juga tulang yang sudah semakin dimamah usia, tidak mampu untuk mengembalikan kekuatannya. Begitu juga halnya dengan penggunaan krim anti-kedut atau anti-penuaan tidak mampu menghilangkan kedutan pada wajah.

Seni Pada Secangkir Kopi


Pernah tengok cite Korea Coffee Prince? 
Bagi yang pernah tengok, pasti kagum dengan cara kopi-kopi dihidang dan disediakan.
Memang cantik dan menggiurkan! Hehe
Bagi yang belum pernah tengok, jom kita usha gambar-gambar di bawah ni...




Lagi gambar-gambar menarik:

Saturday, November 27, 2010

[Video]- Ini dia Koleksi 7000 Kereta Milik Sultan Brunei!


Beginilah jadinya bila dah terlampau kaya!

video 


Fakta ringkas:

Friday, November 26, 2010

Ratu Elizabeth II Bertudung

Post sebelum ni saya paparkan Michele Obama bertudung ketika melawat Indonesia beberapa minggu lepas. Kali ini, Ratu Elizabeth pula tampil bertudung ketika melawat UAE.




Thursday, November 25, 2010

Menahan Bersin adalah Berbahaya



Ramai orang mencuba untuk menahan bersin dengan cara menekan hidung mereka sehingga rasa untuk bersin itu menjadi hilang. Ternyata menahan bersin sebenarnya boleh menjadi masalah yang serius jika sering dilakukan.

Tahap kelajuan bersin yang dimiliki manusia adalah 161 km/jam, sehingga jika seseorang menahan untuk bersin maka tubuh harus menahan kecepatan tersebut secara tiba-tiba. Hal ini tentu saja akan mempengaruhi fungsi tubuh dan menyebabkan kuman yang seharusnya dikeluarkan malah masuk kembali.

[Video]- 378 Orang Mati Dipijak di Festival Air, Cambodia

Tragis dan menyayat hati!!

video



Lagi berita dan gambar-gambar menyayat hati:

Wednesday, November 24, 2010

Desain Jam yang Unik dan Futuristik


Memang menarik kot desain-desain jam kat bawah ni...tapi macam mana pulak ia berfungsi ek?





Tuesday, November 23, 2010

Ayam Berkaki 4, Lembu Berkaki 6


SubhanAllah! 
Mari sama-sama kita mengagumi kebesaran kuasa Tuhan.


Robot Yang Boleh Mengubati Kesepian

 

Sejenis robot ciptaan terbaru di Jerman boleh jatuh cinta dengan pemiliknya sekali gus mengubati kesepian berjuta-juta orang di seluruh dunia.

8 Sungai Paling Bersih di Malaysia


Sungai Maliau
Menurut laporan Jabatan Alam Sekitar (JAS) Malaysia, berikut merupakan 8 sungai terbersih di negara ini:
  1. Sungai Petang (Kedah)
  2. Sungai Penjuring (Pahang)
  3. Sungai Teranum (Pahang)
  4. Sungai Teras (Pahang)
  5. Sungai Liawan (Sabah)
  6. Sungai Tandulu (Sabah)
  7. Sungai Maliau (Sabah)
  8. Sungai Sualong (Sabah)
Kebersihan sungai-sungai tersebut membolehkan airnya dijadikan sumber bekalan tanpa memerlukan rawatan.

5 Sungai Paling Tercemar di Malaysia


Sungai Pinang
5 sungai di negara ini 'diiktiraf' sebagai sungai paling tercemar sehingga diklasifikasikan sebagai sungai mati kerana airnya tidak sesuai untuk tujuan minuman atau pengairan. 

Sungai-sungai itu adalah Sungai Menggaris di Sabah, Sungai Jelutong dan Sungai Pinang di Pulau Pinang serta Sungai Buluh dan Sungai Tukang Batu di Johor.

Tahap pencemaran sungai-sungai itu menyebabkan kualiti airnya diletakkan di dalam kelas 4 (tercemar) dan kelas 5 (mati). 

Bahan pencemar utama di sungai-sungai itu adalah sisa dari kilang-kilang yang banyak terdapat di kedua-dua tebing sungai tersebut.

Sunday, November 21, 2010

Ilusi Optik 7 : Imej-Imej yang Mustahil


Cuba cari kelojikan gambar-gambar di bawah. 
 Pening?
Inilah keseronokan bermain dengan ilusi pandangan mata!




Lagi gambar-gambar yang memeningkan:

Pemuda Kahwini Janda Hot 15 Anak



Seorang pemuda, Craig Le­Sauvage berusia 34 tahun melamar bekas jirannya, Joanne Watson berusia 39 tahun yang sudah mempunyai 15 anak.

Fakta ringkas:

Thursday, November 18, 2010

Islamic Fashion Festival - IRAN vs. MALAYSIA


Yang mana sebenarnya Islamik atau sekurang-kurangnya lebih Islamik?

Tepuk dada tanya iman!


IRAN


MALAYSIA


Lagi gambar-gambar menarik:
.

Tuesday, November 16, 2010

[Salam Aidiladha]- Gambar Kesesakan Teruk Kereta Api di Bangladesh

Demi semangat menyambut dan menghayati makna Hari Raya Idul Adha, umat Islam di Bangladesh tidak kisah  bersesak-sesak/berkorban menggadai nyawa menaiki kereta api yang sudah terlebih kapasiti untuk pulang ke kampung halaman masing-masing. 

Dahsyat, memang dahsyat! Tapi kagum dengan semangat yang ditunjukkan. 
Jom tengok gambar-gambar di bawah....ada juga video yang diperoleh daripada youtube untuk anda tonton. Video yang menggambarkan keadaan sebenar di sana...



Anak Kura-Kura 2 Kepala


Seekor anak kura-kura dilahirkan dengan mempunyai dua kepala di sebuah taman hidupan liar di Hefeia, selatan China.


"Kedua-dua kepala kura-kura itu berfungsi dengan sepenuhnya dan ia makan berasingan dan kelihatan amat gembira," kata seorang penjaga di Taman Hidupan Liar Xiaoyaojin, Hefeia.

Menurut para penjaga haiwan itu, satu sahaja masalah yang dihadapi oleh kura-kura tersebut apabila ia dilihat tidak sehaluan semasa mahu memutuskan arah perjalanan. (^_^)

- Agensi

Monday, November 15, 2010

60 Peratus Rakyat Malaysia Gemuk!

Ini fakta bukan auta! 
Kira-kira 60 peratus atau 17 juta daripada 28 juta rakyat Malaysia adalah gemuk, mengikut perangkaan terbaru Kementerian Kesihatan.

Hah! Biar betul?



Fakta Ringkas:
  • 30 peratus penduduk di negara ini mempunyai berat badan berlebihan (kira2 8.5 juta orang)
  • Manakala 30 peratus lagi mengalami obesiti
Baca artikel selengkapnya di bawah ini:

Sunday, November 14, 2010

[Gambar] Ular-Ular Berkepala Dua


Ular!

 Arghhhh!!


 
 

Lagi Gambar Ular Berkepala Dua:

Fesyen Tudung Michelle Obama Jadi Trendsetter



 Pemakaian tudung oleh first lady Amerika Syarikat, Michelle Obama, ketika berkunjung ke Masjid Istiqlal, Jakarta baru-baru ini heboh diperkatakan di seluruh Indonesia, malah tidak terkecuali di Malaysia sendiri. 

Saturday, November 13, 2010

Ilusi Optik 6 : Lori 3 Dimensi

Terbaik!

Kalau ada lori macam ni kat Malaysia, konfem kadar kemalangan jalan raya akan meningkat. Sebabnya?...tengok sendiri la!


Friday, November 12, 2010

Pasukan Bola Sepak Ayam

Kerana minat terhadap sukan bola sepak, seorang wanita di China mengambil keputusan untuk melatih beberapa ekor ayam untuk menjadi pemain bola sepak professional. 


Thursday, November 11, 2010

Anak Patung Justin Bieber Bakal Berada di Pasaran!


Dia muda, kaya, popular serta mengecap kemasyhuran dalam tempoh yang singkat sahaja. Dan pada masa yang sama juga, dia bijak mengambil peluang dan kesempatan. Mengetahui bahawa dia digilai oleh kanak-kanak dan remaja perempuan, Justin Bieber baru-baru ini melancarkan koleksi anak patungnya sendiri. Yelah, kalau tak dapat peluk tuan punya badan, dapat peluk anak patung pun jadilah!
Bijak sungguh!!

Wednesday, November 10, 2010

Wanita Pengsan 100 Kali Sehari

Pelik! Tapi itulah kenyataannya.Wanita di bawah ini akan pengsan setiap kali ketawa, teruja, gembira, berasa takut atau terkejut!

Bayangkan, dengan hanya tersenyum sahaja, dia boleh jatuh pengsan!

Monday, November 8, 2010

Cadar Katil Dengan Desain Paling Unik


Bosan dengan cadar katil yang bercorak bunga  dan tumbuh-tumbuhan semata-mata? Apa kata anda cuba desain-desain berikut...pasti tidur anda akan lebih nyenyak selepas ini!
Opps! ini agak terlampau...!

Photoshop Fail

 Kesian mamat ni...konon badan tough, tapi cekeding je sebenarnya.


Haha! (gelak guling2)

Sunday, November 7, 2010

Persahabatan Luar Biasa antara Beruang, Singa dan Harimau

Sebuah pusat perlindungan hidupan liar di Amerika Syarikat mempunyai 3 sekawan yang digelar BLT ( Bear, Lion & Tiger). Ketiga-tiga haiwan ini diselamatkan ketika mereka masih lagi berusia dua bulan, kira-kira 8 tahun lalu.

Snippets(5) - 15 Fakta Menarik Hari Ini


1. India mempunyai Undang-undang hak untuk lembu

2. Jika anda bersin terlalu kuat, anda dapat meretakkan tulang rusuk. Jika anda cuba menahan bersin, anda boleh menyebabkan pembuluh darah di kepala dan leher pecah, dan akan menyebabkan kematian. Jika memaksa mata terbuka sewaktu bersin, bola mata boleh terkeluar dari tempatnya.

3. Nama negara Filipina berasal dari nama Raja Phillip

4. Saudi Arabia berasal dari nama Raja Saud

5. Kanak-kanak mempunyai 20 gigi awal. Orang dewasa punya 32.


Saturday, November 6, 2010

Kesan Letusan Gunung Merapi


Dahsyat dan tragis!!!


Fakta ringkas kejadian letusan tengah malam semalam:

[Gambar]- Letusan Dahsyat Gunung Merapi


Letusan Gunung Merapi tengah malam semalam adalah yang paling dahsyat setakat ini dengan semburan awan panas setinggi 8,000 meter ke udara selain menghasilkan hujan abu volkanik, hujan pasir serta kerikil sehingga ke Yogyakarta yang terletak kira-kira 30 kilometer dari gunung berapi itu.

Lagi gambar-gambar menarik:

[Gambar]- Proses Pembangunan Menara Eiffel

Gambar-gambar di bawah ini merupakan proses pembangunan Menara Eiffel antara tahun 1887-1889 di Paris, Perancis


Friday, November 5, 2010

Payudara Terkuat dalam Britain's Got Talent


Kita biasa melihat atlet karate atau silat memecahkan papan atau bata menggunakan tangan mereka. Tetapi bila seorang wanita menggunakan payudaranya untuk memecahkan papan, ia adalah luar biasa!

Wanita Tertua di Dunia Meninggal


Seorang wanita Perancis yang dinobatkan sebagai manusia tertua di dunia, Eugenie Blanchard meninggal dunia hari ini pada usia 114 tahun.


Beliau menghembuskan nafas terakhir di Hospital Saint-Barthelemy yang terletak di sebuah pulau kira-kira 250 kilometer dari utara Guadeloupe pada pukul 3 pagi waktu tempatan (pukul 7 malam semalam waktu Malaysia).

Beliau dilahirkan pada 16 Februari 1896 di Saint-Barthelemy.

Eugenie diiktiraf sebagai manusia tertua di dunia pada 4 Mei lalu selepas kematian penyandangnya ketika itu, iaitu seorang wanita warga Jepun, Kama Chinen yang meninggal dunia pada usia 115 tahun.

 sumber: utusan malaysia

Thursday, November 4, 2010

Kuda Terkecil di Dunia

Seekor kuda bernama Bella Contessa mungkin merupakan kuda yang paling kecil di dunia kerana ia setinggi 53.3 sentimeter (cm) dan seberat 25.4 kilogram (kg)


Hand Arts Yang Kreatif


Menarik!
Kreatif!



 Lagi gambar-gambar menarik:
Related Posts with Thumbnails