Skip to main content

(15 Gambar) Jambatan Kedua Pulau Pinang Runtuh, 4 Orang Disahkan Maut





Polis mengesahkan empat mangsa yang menaiki kereta jenis Perodua Kelisa maut dihempap runtuhan sebahagian rangka susur masuk Jambatan Kedua Pulau Pinang di sini, petang tadi. 


Penyambung susur keluar Jambatan Kedua Pulau Pinang yang sedang dalam pembinaan runtuh dalam satu kejadian kira-kira pukul 7.15 petang tadi di sini, Khamis. Runtuhan yang berlaku di Lebuhraya Tun Dr Lim Chong Eu berhampiran Batu Maung itu dikhuatiri menghempap beberapa kenderaan yang sedang lalu di jalan berkenaan.

Runtuhan terbabit dianggarkan seberat 200 tan dan panjang 50 meter. 

Sehingga jam 11 malam seramai 48 anggota termasuk pegawai polis; 11 anggota Persatuan Bulan Sabit Merah dan 50 anggota bomba dari lima balai sedang bertungkus lumus melakukan S&R.


Lagi gambar-gambar:
















sumber: berita harian, mstar, facebook, :http://plbgaimacam.blogspot.com/


Comments

  1. jangan cakap sebab runtuh kontraktor guna bahan murah, tak berkualiti. memang aku sumpah2 kontraktor tu. rasuah tak sudah2!

    ReplyDelete
  2. lapuran ini salah. tadi saya tgk news kat tv3 hanya seorang mangsa yg meninggal dunia.

    ReplyDelete
  3. bila nak update info lagi ni en billy oii. seminggu dah menunggu ni

    ReplyDelete
  4. Hahahahaha admin termalu, buat statement x betul, x check dulu....... tu yg mati kutu 1 minggu tu

    ReplyDelete
  5. haha. tak payah tulis pasal berita dalam negara ni en billy. kitorang boleh baca online akhbar mana2. tulis ja info yg pelik2, tapi mengagumkan prmbaca. kan lebih baik begitu. bukan nak melemahkan semangat en billy tapi cuma bagi pendapat sebagai pemimat blog en billy setelah sekian lama ni. sekian

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.