Skip to main content

Lady Gaga Protes Penyuntingan Liriknya Di Malaysia




 Penyanyi kontroversi Lady Gaga dilaporkan tidak berpuas hati setelah lirik lagunya iaitu Born This Way yang memartabatkan kehidupan homoseksual ditapis untuk penyiaran di Malaysia.


Menurut laporan Stesen Penyiaran British (BBC), stesen-stesen radio di Malaysia terpaksa menyiarkan versi lagu tersebut yang sudah disunting bagi mengelakkan kemungkinan berdepan tindakan daripada pihak berwajib.

Mengulas perkara itu di ibu pejabat Google di California, Gaga berkata: "Adalah menjadi tanggungjawab peminat-peminat muda di Malaysia untuk menyuarakan hak bersuara mereka.

"Anda (peminat) harus melakukan apa yang dirasakan wajar untuk menegakkan hak kebebasan sebagai anggota masyarakat.

"Anda perlu bersuara dan tidak boleh mengalah begitu sahaja. Anda harus melakukan protes secara aman dan baik," katanya seperti dilaporkan portal newkerala.com.

Lirik lagu itu yang mencetuskan kontroversi itu berbunyi:

'No matter gay, straight or bi, 
lesbian trans gendered life, 
you were born this way.' 

(Tidak kiralah sama ada gay, insan normal atau biseksual, lesbian atau kehidupan mak nyah, anda dilahirkan seperti itu).


 p/s: protes secara aman? haha, harapan encik Billy janganlah kita terpengaruh dengan kata-kata Lady Gaga ni...lagu macam ini tak payah ada di Malaysia pun xpe..


sumber: mstar

Comments

  1. protes secara aman? mstilah dia ckp mcm tuh, nak kasi popular lagu dia. kalau x mne nk dpt duit tok mkn.. alahai.. LG!!

    ReplyDelete
  2. stuju ngan incik billy..

    kte bako je..

    hahah.

    ReplyDelete
  3. @areteacar betol2..ni pon da kira satu publisiti tuk lagu dia..free je dpt publisiti

    ReplyDelete
  4. @..arcmabaharin.. kome nk bako lady gago? bako..jgn x bako..hehhe

    ReplyDelete
  5. betol2..kita bako..kita bako...

    mmg betol2 buat kontronasikbasi!hahahhaa..

    ReplyDelete
  6. go gaga...teruskan..
    sbb harus melakukan apa yang dirasakan wajar untuk menegakkan hak kebebasan sebagai anggota masyarakat..
    yea la..masyarakat malaysia 2 kena mengaku ade sesetengah golongan 2 x btol...so mcm lady gaga nie ckp btul...bila rakyat malaysia nk maju...yg peliknya sebut pasal ('No matter gay, straight or bi,
    lesbian trans gendered life,
    you were born this way.' ) terasa btul rakyat malaysia nie...nmpaknya golongan mcm 2 byk kt malaysia...hahahaha...sbb 2 dya owg cpt terasa

    ReplyDelete
  7. memang... setuju sangat tak payah ada langsung lagu mcm tu kt malaysia pon boleh.....

    ReplyDelete
  8. mongok gaga ni.. mana ada orang lahir2 jadi LGBT..
    ade ke baby laki kecik2 lahir trus main ngan baby laki len.. xde lol

    ReplyDelete
  9. Lady gaga seorang pengikut illuminati dan ada kene mengena dengan dajjal!

    ReplyDelete
  10. kalau lagu tu berjaya ke udara tanpa disunting, faham-faham sendiri la ye..

    ReplyDelete
  11. drpd layan lagu ne.layan video ustaz azhar idrus lg best....huhuhuhuhu

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.