Skip to main content

Melawat Mekah Matrix; Melihat Bagaimana 3 Juta Jemaah Haji Dipantau Melalui 5000 CCTV!





Arab Saudi telah menggerakkan seramai 100,000 anggota keselamatan untuk mengawal keselamatan kira-kira 3 juta jemaah haji pada tahun ini.


Pasukan ini terdiri daripada ahli-ahli unit anti keganasan elit, polis trafik dan anggota pertahanan awam.

Ia akan menggunakan 5,000 kamera CCTV untuk memantau mereka yang hadir, serta mengerahkan beribu-ribu lagi anggota secara serentak.







source: dailymail

Comments

  1. sudah sepatutnya dengan keadaan ribuan jemaah yang datang

    ReplyDelete
  2. sangat ketat sekali dan terpantau dengan bagus

    ReplyDelete
  3. semua sudut terpantau dengan jelas ,, mantap

    ReplyDelete
  4. setiap gerak gerik jamaah pastilah terpantau

    ReplyDelete
  5. When you're tired, you want to relax after a stressful working hours, you need to have time to take care of the kids active.
    Please visit our website and play exciting flash games.
    Thanks you for sharing!
    Friv 4

    ReplyDelete
  6. This is a great web site, Good sparkling user interface and, very informative blogs. I have found it enormously useful. Thanks you very good !
    Kizi 9
    Kizi 8
    Kizi 7

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.