Skip to main content

Hotel Terapung Bawah Laut Yang Menakjubkan di Lautan Hindi





Ia bukanlah hotel bawah laut pertama di dunia, tetapi menjadi yang pertama seumpamanya di Lautan Hindi, antara lautan yang menyimpan misteri terbesar di dunia.


Hotel yang baru dibuka ini dikenali dengan nama 'Manta Underwater Room' yang merupakan sebahagian dari kompleks hotel mewah bertaraf 5 bintang oleh Hotel Manta.di sebuah pulau dikenali sebagai Zemba.


Manta Underwater Room ini dibina pada kedalaman 13 kaki di bawah Lautan Hindi yang tidak jauh dari negara Zanzibar dan Tanzania.

Ia mempunyai 3 tingkat - terdiri daripada balkoni, ruang makan dan bilik bawah air. Kos penginapan adalah kira-kira RM 5000 - RM 6000 semalam.






sumber: dailymail



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.