Skip to main content

Fakta Simpanan Minyak Terbesar di Dunia





Senarai negara yang mempunyai simpanan minyak terbesar di dunia:


1 Saudi Arabia: 262,700,000,000 barrels (tong)
2 Canada: 178,900,000,000 barrels
3 Iran: 133,300,000,000 barrels
4 Iraq: 112,500,000,000 barrels
5 United Arab Emirates: 97,800,000,000 barrels
6 Kuwait: 96,500,000,000 barrels
7 Venezuela: 75,590,000,000 barrels
8 Russia: 69,000,000,000 barrels
9 Libya: 40,000,000,000 barrels
10 Nigeria: 36,000,000,000 barrels
11 Mexico: 33,310,000,000 barrels
12 Kazakhstan: 26,000,000,000 barrels
13 Angola: 25,000,000,000 barrels
14 United States: 22,450,000,000 barrels
15 China: 18,260,000,000 barrels
16 Qatar: 16,000,000,000 barrels
17 Brazil: 15,120,000,000 barrels
18 Algeria: 12,460,000,000 barrels
19 Norway: 9,859,000,000 barrels
20 Oman: 6,100,000,000 barrels
21 India: 5,700,000,000 barrels
22 Indonesia: 4,600,000,000 barrels
23 Ecuador: 4,512,000,000 barrels
24 United Kingdom: 4,500,000,000 barrels
25 Yemen: 4,370,000,000 barrels
26 Australia: 3,664,000,000 barrels
27 Malaysia: 3,100,000,000 barrels
28 Argentina: 2,950,000,000 barrels
29 Egypt: 2,700,000,000 barrels
30 Syria: 2,500,000,000 barrels
31 Gabon: 1,921,000,000 barrels
32 Tunisia: 1,700,000,000 barrels
33 Sudan: 1,600,000,000 barrels
34 Congo, Democratic Republic of the: 1,538,000,000 barrels
35 Colombia: 1,492,000,000 barrels
36 Brunei: 1,255,000,000 barrels
37 Denmark: 1,230,000,000 barrels
38 Romania: 1,055,000,000 barrels
39 Mauritania: 1,000,000,000 barrels
40 Burma: 1,000,000,000 barrels
41 Trinidad and Tobago: 990,000,000 barrels
42 Vietnam: 600,000,000 barrels
42 Uzbekistan: 600,000,000 barrels
44 Azerbaijan: 589,000,000 barrels
45 Italy: 586,600,000 barrels
46 Thailand: 583,000,000 barrels
47 Equatorial Guinea: 563,500,000 barrels
48 Cuba: 532,000,000 barrels
49 Bolivia: 458,800,000 barrels
50 Germany: 395,800,000 barrels








Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.