Skip to main content

Engineer Yang Tidak Mandi Selama 12 Tahun!





Seorang jurutera kimia tidak mandi sejak 12 tahun lalu. David Whitlock sebaliknya menggunakan bakteria bakteria pengkosidaan ammonia (AOB) untuk membersihkan badannya setiap hari.


Whitlock, warga Amerika, mula tertarik dengan kuasa mikro-organisme itu yang hidup di tanah, sungai dan lautan apabila teman wanitanya bertanya mengapa kudanya sering berguling di kawasan berlopak.

Whitlock yang menjalankan kajian mendapati haiwan berkenaan bertindak demikian bagi memastikan mereka memperoleh bakteria secukupnya bagi mengelak peluh mereka berbau pada musim panas.

Peluh manusia bertindak serupa pecah menjadi ammonia dan berbau, tetapi boleh dineutralkan dengan kehadiran AOB.

Masalahnya, kata Whitlock, kebanyakan manusia tidak lagi mempunyai bakteria yang baik pada tubuh mereka ketika ini. Sejak 12 tahun lalu dia menyembur tubuhnya dengan AOB yang dikumpulkan dari tanah di ladang ternakan haiwan.

Dia juga menghasilkan produk itu untuk mereka yang tidak berminat mandi.







Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.