Skip to main content

Cincin Berteknologi Canggih Untuk Mereka Yang Kuat Berdengkur





Sekumpulan saintis dari Aspen, Colorado, Amerika Syarikat, rekaan sebentuk cincin yang mampu mengurangkan dengkuran selepas membuat 30 tahun kajian.

Cincin itu menggunakan prinsip dari amalan perubatan Cina, mereka berpendapat, cincin yang perlu dipakai pada jari kelengking itu  boleh mengawal dengkuran melalui titik tekanan saraf.


Penciptanya, Michael Carter Smith berkata, Good Night Ring berfungsi dengan dua bonggol di dalam cincin itu akan menekan titik saraf yang mengalami gangguan.


“Bagi yang kuat berdengkur, mereka boleh memakai cincin ini di setiap jari kelengking. Tetapi pesakit yang mengalami masalah apnea perlu mendapatkan nasihat doktor terlebih dahulu,” katanya.

Menurutnya, titik tekanan pada jari tersebut akan menghubungkan rangsangan pada beberapa organ berbeza melalui laluan meridian.


sumber:sinar harian

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.