Skip to main content

Melihat Kereta Konsep Perodua Buddyz di Pameran KLIMS 2013





Mengambil tempat di pameran Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS13) dari Perodua adalah satu konsep yang optimistik dipanggil Sedan Model Global ( GMS) Buddyz . Disasarkan kepada  pengguna Gen Y dan Gen Z, kereta empat pintu itu memunyai bentuk sudut bersih dengan unsur-unsur pencahayaan yang menarik.


Buddyz secara meluas dipercayai menjadi petunjuk model sedan pengeluaran masa depan oleh Perodua , yang kini sedang memasuki fasa kedua kajian.


Desain interior mempunyai ruang kabin lebih besar dan moden didakwa sebagai gabungan "reka bentuk seni bina dan hiasan rumah masa kini ". Terdapat swooping , papan pemuka 'terapung' tanpa timbunan pusat , dail kawalan pada konsol tengah dengan butang start enjin dan paparan skrin pusat.



Pemandu dapat melihat dua lapisan panel instrumen futuristik yang sedikit berbentuk bujur stereng dengan suis audio dan paddle shift. Pedal kaki juga direka unik, dan terdapat juga skrin LCD dibina di belakang tempat duduk hadapan.












source: paultan.org


Comments

  1. kena polish lagi ni sebab nampak macam kereta kotak

    ReplyDelete
  2. buruk sungguh design luar dia
    interior boleh tahan

    ReplyDelete
  3. Depan nampak futuristik....tapi tengok belakang dan sisi mcm keta TATA pulak...ayoyo..Made in India ke???hehe..jgn marah designer perodua...

    ReplyDelete
  4. belakang tu ksi panjag skit ikot bentuk proton mst lagi cantek...dpan ok dh....

    ReplyDelete
  5. myvi fan, setuju. belakang kete tu spoil giler. buruk...

    ReplyDelete
  6. tapi kalau ni kete honda ke, vw ke, rakyat malaysia x kan kutuk punye. kete brand la kate kan.. contoh nye : honda city yg blakang die buruk tu. lawak lagi kete saga.

    ReplyDelete
  7. eh,lawa, sorry. tertaip Lawak pulak

    ReplyDelete
  8. Dlm cun..smart..confident je nk bli..intelligent yg uat kereta ni..tapi ble gua tgk bentuk kereta ni dh mcm kotak pon ade..hahaha..burok2..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.