Skip to main content

Sadis, Inilah Penjara Paling Sempit Di Dunia!






Benar-benar sadis! Bayangkan, banduan di San Salvador (di Amerika Tengah) ini harus bersesak-sesak dalam sel kurungan sempit yang boleh dikatakan sebagai kandang haiwan.


Fakta ringkas:
  • Penjara ini terletak di San Salvador, iaitu ibukota El Salvador, Amerika Tengah.
  • Sel kurungan ini sangat sempit dan dihuni oleh para banduan  yang harus bersesak, sehinggakan untuk sekadar duduk pun amatlah susah. Keadaannya pun sangatlah kotor. 
  • Sel ini sebenarnya diperuntukan untuk menahan penjahat selama 72 jam, namun realitinya mereka dikurung selama berbulan-bulan bahkan bertahun-tahun kerana tingginya tahap jenayah di negara ini.
  • Kebanyakan tahanan yang menghuni sel 'kandang' ini adalah para anggota gangster Barrio 18 dan Mara Salvatrucha atau lebih dikenali  dengan nama MS-13. Kedua-dua kumpulan ini merupakan gangster yang saling bertelagah antara satu sama lain  dan amat ditakuti di San Salvador. 
  • Jumlah anggota kedua gangster yang menghuni penjara seperti ini jumlahnya lebih dari 10 ribu orang! 







source: dailymail.co.uk



Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.