Skip to main content

Korea Selatan Buka Pantai Bogel Pertama Untuk Meningkatkan Pelancongan






Pantai selalu identatik dengan udara panas dan bahang matahari yang menyayat kulit. Umumnya para pelancong (dari Eropah umumnya) yang berkunjung, selain ingin menikmati keindahaan juga sengaja menghitamkan kulit. Maka tak hairan mereka berpakaian minima termasuklah berbikini.


Tetapi, di beberapa pantai di dunia barat seperti Hawaii, Jamaica, Perancis, dan Jerman, cukup banyak pantai yang 'menghalalkan'  pengunjungnya datang tanpa mengenakan sehelai benang pun @ telanjang. Pantai-pantai itu mendapat sebutan "nudist beach".

Meskipun ini tidak asing di negara timur, namun Korea Selatan merancang untuk membuka nudist beach pertamanya menjelang tahun 2017. Dipetik dari CNN, pantai yang akan dijadikan nudist beach itu terletak di daerah Gangwon.

Rancangan ini disebut sebagai salah satu usaha untuk meningkatkan aktiviti pelancongan di bahagian pesisir timur, yang jumlah kunjungan pelancong tidak setinggi pesisir barat, terutamanya pada musim panas.

Walaupun pantai-pantai pesisir timur di negara yang terkenal dengan industri musik K-Pop ini lebih indah, namun banyak orang yang menganggap air lautnya lebih dingin dibandingkan dengan pantai di pesisir barat.


"Ini adalah sebahagian dari rancangan menciptakan pantai dengan tujuan pelancongan spesifik seperti pantai untuk keluarga, pasangan, haiwan peliharaan, dan pantai yang memperbolehkan pengunjungnya tidak berpakaian," ucap salah satu staf pemerintah Korea di seminar Pan-East Sea Division, seperti ditulis Korea Times.


source: kaskus.id

Comments

  1. ga bakalan maju kalau pakai trik maksiat

    ReplyDelete
  2. wow sungguh sangat parah sekali

    ReplyDelete
  3. astagfirulloh,pantai seperti ini tidak akan dapat berkah.

    ReplyDelete
  4. tidak patut di datangi oleh umat islam,

    ReplyDelete
  5. pantai yang sanagat indah, tetapi sayang tidak patut untuk d datangi oleh orang islam

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.