Skip to main content

Kereta Termahal di Dunia - Lamborghini Veneno Roadster





Pengeluar kereta sports terkenal Itali, Lamborghini baru-baru ini memperkenalkan model terbarunya, sekaligus merupakan kereta paling mahal di dunia


Info ringkas:
  • Diberi nama Lamborghini Veneno Roadster, ia merupakan kesinambungan model popular Lamborghini sebelum ini; iaitu Lamborghini Aventador.
  • Terletak di belakang kokpit 2-penumpang Veneno adalah enjin 6.5-liter V-12 dengan 740 kuasa kuda yang merupakan enjin sama yang digunakan pada Lamborghini Aventador. Cuma ianya ditala sehingga 750 kuasa kuda untuk Veneno.
  • Veneno boleh mencecah kelajuan tertinggi 221 mph dan memecut dari sifar hingga 60 mph dalam hanya 2.9 saat.
  • Lamborghini merancang untuk mengeluarkan hanya 9 model Aveno di seluruh dunia
  • Model ini dijual pada harga RM 16.5 juta se-unit!













source:http://www.autoblog.com

  

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.