Skip to main content

Canggih, Tayar Kereta Tanpa Angin Buatan Korea Selatan





Pengeluar tayar terkenal dari Korea Selatan, Hankook, bakal menghasilkan tayar kereta canggih tanpa angin menjelang awal 2014. Tayar ini dikenali dengan nama i-Flex.


Selain tidak memerlukan angin sama sekali, tayar ini juga tidak memerlukan rim kerana ianya sudah terintegrasi di dalam tayar.

Tayar yang bersifat non-pneumatik ini dibuat dari bahan polyurethane sintetis dengan diproduksi dalam satu bahagian bersama rim, sangat canggih dan praktis. Tayar ini adalah jauh lebih ringan daripada tayar biasa dan dapat menurunkan penggunaan serta pengeluaran bahan bakar dibandingkan dengan tayar konvensional, dengan sisi keamanan kenderaan yang juga dikatakan meningkat.






Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.