Skip to main content

10 Pulau Paling Padat di Dunia



1) Santa Cruz Del Islote - Columbia

    Jumlah penduduk : 1,247
    Penduduk/km : 124,700
Pulau paling padat di dunia yang terletak di Carribean,di mana hampir semua aktiviti seperti sekolah,bermain bola sepak,kubur dan tempat kerja berlangsung di luar kepulauan ini. Pulau yang mempunyai taman rekreasi yang hanya sebesar gelanggang tennis ini tidak mempunayi bekalan elektrik dan sumber air bersih dibekalkan oleh Kapal Navy Columbia...




2) Migingo Island - Kenya ( Disputed by Uganda)

    Jumlah penduduk : 400
    Penduduk/km : 10,000
Pulau ini sebenarnya adalah sebuah batu yang terletak di Tasik Victoria,di mana penduduk mendirikan perkampungan nelayan di sini
Fun Fact : Ada page FB mengenai pulau ni yang mana jumlah org kenya yang 'LIKE' adalah 2x daripada jumlah pendudk di pulau ini sendiri...




3) Ap Lei Chau - Hong Kong

   Jumlah penduduk : 86,782
    Penduduk/km : 66,755
    Fun Fact : Ap Lei Chau = Lidah Itik....sempena bentuk pulau ini...





4) Male - The Maldives

    Jumlah penduduk : 103,693
    Penduduk/km : 53,121
    Salah satu destinasi perlancongan yang popular di Asia,Ia terkenal dengan pantainya yang cantik...





5) Ebeye Island - Marshall Island

    Jumlah penduduk : 15,000
    Penduduk/km : 41,677
Menjadi tempat pelarian penduduk Pulau Marshall apabila kerajan U.S mengambila keputusan untuk menggunakan pulau Marshall sebagai lokasi percubaan senjata nuklear mereka.





6) Salsette Island , Mumbai , India

    Jumlah penduduk : 13,175,000
    Penduduk/km : 30,217
Salah satu kawasan perumahan setinggan ( slum ) terbesar di dunia,Dharavi yang mempunyai penduduk hampir 1 juta orang.Di bahagian lain pulau ini adalah rumah kepada billionaire di mana terdapat sebuah rumah dikenali sebagai Antilla ( 400,00 kaki persegi ) sambil dikelilingi bangunan-bangunan tinggi.




7) Manhattan - New York

    Jumlah penduduk : 1,585,783
    Penduduk/km : 26,879
    Hanya bernilai USD17 pada kurun ke-17,juga dikenali sebagai New Amsterdam




8) Ile Saint Louis - Paris , France

    Jumlah penduduk : 2,465
    Penduduk/km : 22,409
Mungkin antara pulau yang paling bergaya di dunia,ia adalah antara tempat mempunyai nilai hartanah antara yang tertinggi di dunia!!




9) Lilla , Essingen - Stockholm , Sweden

    Jumlah penduduk : 4,647
    Penduduk/km : 20,204
    Pernah dikenali sebagai hub industri di Stickholm, namun sekarang dipenuhi dengan apartmen mewah..




10) Vasilyevsky Island , St. Petersburg , Russia


    Jumlah penduduk : 202,650
    Penduduk/km : 18,592
Pulau yang tidak asing di kalangan pelancong ini terkenal dengan aktiviti saham 'old school' dan Rostral Columns


sumber: gempak.org


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.