Skip to main content

Pertandingan Ratu Cantik Miss Korea 2013 Dipenuhi Oleh 'Ratu Plastic Surgery' (10 gambar)





Finalis Miss Korea 2013 yang sedang heboh diberitakan menuai kontroversi ketika semua wajah para finalis hampir kelihatan sama antara satu sama lain. Bukanlah suatu rahsia jika Korea Selatan adalah negara terbesar dunia yang mana warganya melakukan pembedahan plastik. Korea Selatan juga dinobatkan sebagai negara yang paling canggih dalam teknologi pembedahan plastik.


Obsesi untuk tampil cantik adalah impian semua wanita, di Korea Selatan, melakukan pembedahan plastik bukanlah hal yang taboo dan dilarang. Sudah sering kita dengar bahawa kebanyakan wanita melakukan pembedahan plastik pada umur paling minimum yang dibenarkan oleh kerajaan Korea Selatan.

Hal ini semakin jelas ketika pertandingan Miss Korea 2013 yang menampilkan foto wajah para finalis yang diupload ke Reddit. Semuanya terlihat sama dan ini menimbulkan pertanyaan dan perdebatan dari warganya sendiri.

Gambar finalis Miss Korea 2013


Budaya pembedahan plastik ini diduga kerana pengaruh selebriti yang terlihat cantik dan menjadikan wanita-wanita Korea Selatan terinspirasi dari mereka. Melalui foto-foto finalis ini, kelihatan seperti mereka melakukan pembedahan plastik yang sama. Timbul komen bahawa beginilah kekacauan pembedahan plastik di Korea Selatan dan kekacauan ini berkumpul menjadi satu.


 Mereka kelihatan mirip bukan?


Post ini dilihat lebih dari 3000 orang dan mereka berdebat tentang apa gunanya melakukan pembedahan plastik. HotBrownie pengguna Reddit mengatakan, “Ini disebut wajah pembedahan plastik di Korea Selatanl. Jika anda pergi ke Seoul, anda seperti melihat banyak saudara kandung yang mirip. Jika mereka tidak melakukan pembedahan, wajah mereka akan sangat mudah sekali untuk dibezakan.”



 Bukankah mereka kelihatan seperti adik beradik?


 Bentuk muka dan warna rambut hampir sama


 Warna kulit, bentuk mata dan lainnya terlihat sama


Kim Yu-Mi, pemenang Miss Korea tahun lalu pernah mengakui bahawa dia melakukan pembedahan plastik dan mendedahkan dengan jelas bagaimana dia melakukannya.

Kim Yu-Mi


 sumber: dailymail.co.uk

Comments

  1. Mmg plastik.... Malang lah lelaki atau perempuan yg kwin dgn mereka2 ini... Nanti baby lahir tak cantik..... Dah tu saling salah menyalahi... Tapi takpe lah... Nanti bila umur dah cukup anak2 tu nanti bolehlah ikut jejak langkah bapak mak diorang....

    ReplyDelete
  2. plastic!!!!!!!!! nasib baik bkn islam .

    ReplyDelete
  3. Tak cantik pun bedah plastik ni.muka pun sepesen je.nk senyum pun pyah.kalau bckp mulut xbgrak mna.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.