Friday, May 17, 2013

Pertandingan Ratu Cantik Miss Korea 2013 Dipenuhi Oleh 'Ratu Plastic Surgery' (10 gambar)





Finalis Miss Korea 2013 yang sedang heboh diberitakan menuai kontroversi ketika semua wajah para finalis hampir kelihatan sama antara satu sama lain. Bukanlah suatu rahsia jika Korea Selatan adalah negara terbesar dunia yang mana warganya melakukan pembedahan plastik. Korea Selatan juga dinobatkan sebagai negara yang paling canggih dalam teknologi pembedahan plastik.


Obsesi untuk tampil cantik adalah impian semua wanita, di Korea Selatan, melakukan pembedahan plastik bukanlah hal yang taboo dan dilarang. Sudah sering kita dengar bahawa kebanyakan wanita melakukan pembedahan plastik pada umur paling minimum yang dibenarkan oleh kerajaan Korea Selatan.

Hal ini semakin jelas ketika pertandingan Miss Korea 2013 yang menampilkan foto wajah para finalis yang diupload ke Reddit. Semuanya terlihat sama dan ini menimbulkan pertanyaan dan perdebatan dari warganya sendiri.

Gambar finalis Miss Korea 2013


Budaya pembedahan plastik ini diduga kerana pengaruh selebriti yang terlihat cantik dan menjadikan wanita-wanita Korea Selatan terinspirasi dari mereka. Melalui foto-foto finalis ini, kelihatan seperti mereka melakukan pembedahan plastik yang sama. Timbul komen bahawa beginilah kekacauan pembedahan plastik di Korea Selatan dan kekacauan ini berkumpul menjadi satu.


 Mereka kelihatan mirip bukan?


Post ini dilihat lebih dari 3000 orang dan mereka berdebat tentang apa gunanya melakukan pembedahan plastik. HotBrownie pengguna Reddit mengatakan, “Ini disebut wajah pembedahan plastik di Korea Selatanl. Jika anda pergi ke Seoul, anda seperti melihat banyak saudara kandung yang mirip. Jika mereka tidak melakukan pembedahan, wajah mereka akan sangat mudah sekali untuk dibezakan.”



 Bukankah mereka kelihatan seperti adik beradik?


 Bentuk muka dan warna rambut hampir sama


 Warna kulit, bentuk mata dan lainnya terlihat sama


Kim Yu-Mi, pemenang Miss Korea tahun lalu pernah mengakui bahawa dia melakukan pembedahan plastik dan mendedahkan dengan jelas bagaimana dia melakukannya.

Kim Yu-Mi


 sumber: dailymail.co.uk


Entri-Entri Berkaitan.....

5 comments:

  1. Mmg plastik.... Malang lah lelaki atau perempuan yg kwin dgn mereka2 ini... Nanti baby lahir tak cantik..... Dah tu saling salah menyalahi... Tapi takpe lah... Nanti bila umur dah cukup anak2 tu nanti bolehlah ikut jejak langkah bapak mak diorang....

    ReplyDelete
  2. plastic!!!!!!!!! nasib baik bkn islam .

    ReplyDelete
  3. Tak cantik pun bedah plastik ni.muka pun sepesen je.nk senyum pun pyah.kalau bckp mulut xbgrak mna.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails