Skip to main content

'Anak Dara' Berusia 107 Tahun Ini Sedang Mencari Calon Suami Untuk Dikahwini





Wanita berusia 107 tahun dari China, Wang Guiying, mungkin adalah wanita paling lambat untuk urusan percintaan. Di usianya tersebut, Wang masih dara. Namun kini dia sedang mencari calon suami pertamanya.


Wang lahir di Wilayah Guizhou Selatan, anak kepada seorang pedagang garam. Dia dibesarkan dengan melihat lelaki lain memarahi dan memukul isteri masing-masing. Inilah yang membuat Wang takut untuk berkahwin.

"Perkahwinan terlalu menakutkan," ujar Wang.

"Saya sering melihat isteri rakan-rakan saya menangis di gudang kayu setelah disiksa.Semua orang yang ada di sekitar saya hidup seperti itu".



Demi mencari calon suami, Wang meminta bantuan saudara-maranya dari yang termuda hingga yang berusia 60 tahun. Ada beberapa syarat diletakkan oleh Wang. Pertama, Wang tak mencari cinta yang singkat. Dia mencari suami yang boleh berbicara dan tahu tentang daerah asalnya.

Kedua, Wang menginginkan lelaki yang boleh membantunya bergerak dan melakukan tugas-tugas kerana pada usia 102 tahun kakinya patah dan berhenti melakukan pekerjaan rumah tangga seperti mencuci pakaian.


Bagaimana, ada yang berminat?



sumber: gugling-zone.blogspot.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.