Sunday, May 26, 2013

'Anak Dara' Berusia 107 Tahun Ini Sedang Mencari Calon Suami Untuk Dikahwini





Wanita berusia 107 tahun dari China, Wang Guiying, mungkin adalah wanita paling lambat untuk urusan percintaan. Di usianya tersebut, Wang masih dara. Namun kini dia sedang mencari calon suami pertamanya.


Wang lahir di Wilayah Guizhou Selatan, anak kepada seorang pedagang garam. Dia dibesarkan dengan melihat lelaki lain memarahi dan memukul isteri masing-masing. Inilah yang membuat Wang takut untuk berkahwin.

"Perkahwinan terlalu menakutkan," ujar Wang.

"Saya sering melihat isteri rakan-rakan saya menangis di gudang kayu setelah disiksa.Semua orang yang ada di sekitar saya hidup seperti itu".



Demi mencari calon suami, Wang meminta bantuan saudara-maranya dari yang termuda hingga yang berusia 60 tahun. Ada beberapa syarat diletakkan oleh Wang. Pertama, Wang tak mencari cinta yang singkat. Dia mencari suami yang boleh berbicara dan tahu tentang daerah asalnya.

Kedua, Wang menginginkan lelaki yang boleh membantunya bergerak dan melakukan tugas-tugas kerana pada usia 102 tahun kakinya patah dan berhenti melakukan pekerjaan rumah tangga seperti mencuci pakaian.


Bagaimana, ada yang berminat?



sumber: gugling-zone.blogspot.com


Entri-Entri Berkaitan.....

1 comments:

Related Posts with Thumbnails