Skip to main content

Awas! Burger Bakar Paling Pedas di Dunia





Anda penggemar burger? Apakata anda cuba burger di bawah ini yang dikatakan paling pedas di dunia dan sesiapa yang ingin memakannya dinasihatkan untuk memakai sarung tangan bagi mengelakkan tangan anda menggelupur kepanasan!


Info Ringkas:
  • Burger Fallout dibuat oleh Naga Bhut Jolokia dan Bonnet Scotch yang dikatakan 40 kali lebih pedas daripada sos tabasco asal.
  • Restoran Burger Atom Bristol ini hanya menyajikan burger mega-pedas pada menu dan meminta pelanggan untuk menandatangani butir pengesahan yang membuktikan mereka berusia lebih 18 tahun. 
  • Mereka juga dinasihatkan untuk memakai sarung tangan pelindung sebelum menjamah burger tersebut.
  • Selain didatangkan dengan sos, salad dan tiga burger berdaging, ia juga disertakan dengan 18oz keju yang semuanya diapit di antara dua keping roti digoreng dan dengan bahagian triple kentang goreng cili.
  • Pemilik restoran Martin Bunce dan James Reilly mencipta sensasi daging pedas itu dan menjualnya dengan harga RM 125 satu set.





 sumber: carigold.com


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.