Skip to main content

Ling Chi, Hukuman Mati Paling Sadis di Dunia





Hukuman mati dengan cara di potong-potong tubuhnya merupakan hukuman paling sadis dan kejam yang pernah ada di dunia ini. Hukuman ini pernah dilaksanakan pada zaman Dinasti Manchu (1644-1912) dikenali dengan nama Ling Chi iaitu hukuman mati yang diberikan kepada seseorang yang melanggar hukuman sangat berat.


Ling Chi merupakan hukuman paling sadis yang pernah ada di dunia, kerana pesalah yang dihukum mati akan diikat di tiang kayu di depan orang ramai, lalu bahagian tubuhnya dihiris satu per satu, dan pesalah dibiarkan hidup dalam proses ini buat beberapa waktu.

Biasanya hukuman mati ini akan di laksanakan selama 3 hari jadi dalam waktu 3 hari ini pesalah akan merasai penderitaan yang sangat menyakitkan akibat daripada luka pada potongan-potongan tubuhnya.

Namun dalam beberapa jam pesalah sudah mati, maka pelaksana hukuman mati (eksekutor) juga akan dihukum mati.

Namun bukan sebarangan orang akan menerima hukuman mati dengan cara ini, hanya mereka yang melanggar hukuman berat yang akan dihukum mati dengan cara ini sebagai contoh membunuh keluarga kerajan.




p/s: banyak lagi gambar yang lebih mengerikan ada di internet, tak sanggup nak letak kat sini 


sumber: zonahitamdunia.blogspot.com


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.