Skip to main content

Basikal Halimunan di China





Uniknya, basikal yang digunakan warga China ini tidak dapat dilihat dengan mata kasar. Ianya menggunakan bahan lutsinar (transparent) menjadikan ia basikal halimunan. Kita hanya dapat melihat basikal yang digunakan daripada bayang-bayang yang terbentuk di bawahnya sahaja.

Hebat bukan?




Sebenarnya gambar-gambar di atas adalah hasil karya fotografer terkenal, Zhaohua Sen. Zhaohua tertarik dengan ekspresi mereka-mereka yang masih bangga menggunakan basikal di zaman yang serba canggih ini. Oleh sebab itu, muncullah idea untuk meng-edit gambar-gambar tersebut dengan menghilangkan basikalnya.

Hasilnya sangatlah unik, bukan?




Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.