Skip to main content

10 Jenama dan Perisa Mee Segera Terbaik di Dunia





Syarikat konsultan Ramen di dunia ‘The Ramen Rater’ melakukan penilaian mee segera terbaik. 10 mee segera dengan rasa yang unik dan paling disukai berjaya ditemui melalui kajian ini. Berikut 10 mee segera yang telah dipilih menjadi yang terbaik didunia:


 10.Koka Instant Non-Fried Noodles, Spicy Black Pepper Flavour Singapore



9.Doll Instant Noodle, Artificial Chicken Flavour Hong Kong


8.Sapporo Ichiban Shio Ramen, Japanese Style Noodles


7.Nong Shim Shin Ramyun Black – Korea


6.Myojo Hyoubanya no Chukasoba Japanese Style Noodles, Oriental Flavor


5.Mie Sedap Instant Kari Special Bumbu Kari Special


4.Sapporo Ichiban, Japanese Style Noodles Chow Mein


3.Nissin Yakisoba with Mayonnaise/Mustard Packet Jepun


2.Indomie Mie Goreng Rasa Ayam Panggang Jumbo – Indonesia


1.Indomie Special Fried Curly Noodles – Indonesia


p/s: pelik jugak jenama popular 'Maggie' tak tersenarai pun...




Comments

  1. sekali sekala terasa nak makan jg manggi ni..tp kalau selalu mmg tkleh..bahaya

    ReplyDelete
  2. indomee memang sangat populer di negara indonesia

    ReplyDelete
  3. I love indomie. my favorite mie after mee sedaap.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.