Skip to main content

10 Bandaraya Terbaik Dunia Untuk Membeli-Belah, Kuala Lumpur di Tempat Ke Berapa?






Kuala Lumpur telah menduduki tempat keempat bandaraya membeli-belah terbaik di dunia oleh rangkaian berita  global CNN.
 
Dalam kajian CNN untuk memilih ' Top
10 Bandaraya Membeli-belah  Terbaik di Dunia ', New York berada di kedudukan pertama, diikuti oleh Tokyo dan London.


Kuala Lumpur memperoleh sejumlah 30 daripada 40 mata maksimum: 6 mata untuk kemudahan pengangkutan, 10 mata bagi nilai untuk wang, 8 mata untuk kepelbagaian dan 6 mata untuk pengalaman.

New York memperoleh 35 mata, diikuti oleh Tokyo (34) dan London (31).


10. Madrid
 



9. Dubai, United Arab Emirates



8. Vienna



7. Buenos Aires



6. Hong Kong



5. Paris



4. Kuala Lumpur



3. London



2. Tokyo



1. New York



Untuk membaca laporan lengkap daripada CNN, boleh klik sini.

Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.