Skip to main content

Foto Kota Makkah dan Ibadah Haji 100 Tahun Lalu





Menyambut Hari Raya Idul Adha dan ibadah korban, tidak lepas dari ibadah rutin tahunan umat islam iaitu menjalankan rukun islam yang ke-5 iaitu ibadah haji. Pada zaman kini, menjalankan ibadah haji tidaklah terlalu susah kerana banyak perkara telah dipermudahkan dan dimodenkan. Kota Mekah sendiri telah berevolusi menjadi sebuah bandaraya moden pada masa kini.

Post kali ini akan membawa anda melihat keadaan kota Mekah serta gambar tempat-tempat yang digunakan dalam melakukan ibadah haji kira-kira 100 tahun yang lalu, ternyata sangat berbeza berbanding sekarang yang serba-serbi moden.












p/s: ingin menjadi pakar facebook? ketahuinya di sini 


sumber: google image


Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.