Skip to main content

Anda Fikir Taj Mahal di India Hebat? Tunggu Sehingga Anda Lihat Taj Arabia di Dubai





Satu replika bangunan tersohor dunia, Taj Mahal, yang saiznya empat kali ganda daripada bangunan asal akan dibina di Dubai sebagai tempat mengadakan perkahwinan terbesar dan berprestij dunia.


Pembinaan bangunan marmar Taj Mahal mengambil masa 22 tahun untuk disiapkan oleh Maharaja Mughal sebagai hadiah istimewa kepada permaisurinya, 360 tahun lalu tetapi replikanya yang akan dikenali sebagai Taj Arabia, di Dubai hanya mengambil masa dua tahun untuk siap.

Projek bernilai 767 juta Euro itu akan menjadi mercu tanda kepada dataran seluas 41 juta meter persegi di Falcon City of Wonders di Emirates Road, kata Pengerusi Link Global Group, Arun Mehra, syarikat pemaju replika berkenaan.

“Perkahwinan adalah satu keraian. Ia perlu diumumkan dan disambut meriah.

"Ketika ini Dubai tidak mempunyai destinasi untuk meraikan perkahwinan. Orang ramai ke Bali dan tempat esotik lain untuk berkahwin dan tidak lama lagi mereka boleh datang ke Taj Arabia," kata Mehra kepada agensi berika Gulf News.

Taj Arabia juga akan mempunyai hotel lima bintang dengan 300 bilik penginapan serta 200 pangsapuri berlokasi di pusat bandar baru Falcon City yang turut menempatkan beberapa ikon dunia lain seperti menara condong Pisa dan Pyramid Mesir.








sumber: berita harian, independent.co.uk

Comments

  1. after this india have nothing special leave...hahaha

    ReplyDelete
  2. ini merupakan tempat indah dan bersejarah from india

    ReplyDelete
  3. india negara terkotor.buang mayat dlm sungai eee

    ReplyDelete
  4. dlu masa zaman keagungan tamadun awal .india tu sebuah tempat yng mmg awsome.. dengan tamadun MOhenjo-Daro ,Harappa hingga la tamadun Moghol .... deorg mmg sgt bertamadun, tp lepas tu India diduduki oleh bangsa Tamil ,terus merosot tahap ketamadunan deorg... macam tak bertamadun, degan sistem kasta pastu aktiviti jahil buang mayat kt sg,gangga...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.