Skip to main content

10 Gambar Kesederhanaan Presiden Mahmoud Ahmadinejad


 

 

1. Teguh memegang prinsip, tidak bersalaman dengan wanita yang bukan muhrim.

 

2. Meskipun seorang presiden, tetapi tidak semestinya harus berada di saf paling depan.



3. Lebih suka tidur beralaskan karpet dan selimut, walaupun sedang berada di hotel mewah, foto ini diambil dari akhbar Wifaq yang juga dipublikasikan di Amerika.



4. Dimanapun terdengar panggilan azan, di situlah juga Presiden Mahmoud Ahmadinejad mendirikan solat meskipun hanya ditepi jalan dan beralaskan kain!



5. Jangan terkejut, inilah kereta Presiden Iran, bukan Merc, BMW atau Audi mewah dengan tahap security paling tinggi, tetapi hanya kereta Peugeot 504 tahun 1977.



6. Rumah dan kereta Presiden Mahmoud Ahmadinejad yang sangat sederhana, jauh dari kesan mewah.



7. Acara sarapan pagi  Presiden Mahmoud Ahmadinejad adalah makanan yang selalu dibawanya di dalam beg yang telah disiapkan oleh isteri tercinta.



8. Potret kesederhanaan Presiden Ahmadinejad adalah dengan apa yang dipakainya.



9. Sesi bertemu media yang sangat sederhana, namun tetap kelihatan impresif

 

10. Dalam acara perkahwinan anak lelakinya, yang lebih mirip perkahwinan para buruh, berbanding perkahwinan seorang anak presiden. Tak perlu majlis pernikahan yang boleh masuk buku rekod dengan kedatangan teramai dan dibangga-banggakan.

sumber: goklik-info.blogspot.com

Comments

  1. wah cik billy...ayat ke-10 tu sindir ali rustam ke? hehe thumbs up!

    ReplyDelete
  2. tapi sayang... dia syiah.

    ReplyDelete
  3. segala contoh yag baik boleh diambil tp bab agama mereka jangan kita ikut.

    ReplyDelete
  4. adakah ahmadinejad nie syiah

    ReplyDelete
  5. Contoh figur seorang pemimpin yg baik

    ReplyDelete
  6. korang thu ke tak ahmadinejad ni pnh hina sahabat rasulullah secara terang terangan dlm tv?sbb dia syiah,billy be careful la yer..syiah tu mmg patut kita perangi,biarlh dia ni nmpk zuhud pon tp dia syiah yer

    ReplyDelete
  7. boleh contohi kehidupannya sebagai VIP yang paling zuhud dan sederhana. Teringat kisah Saiyidina Omar Al-Khattab. Pembesar2 Rome datang untuk menyerahkan kunci kota Rome kepada Syd. Omar setelah tewas kepada tentera Islam. Alangkah terkejut beroknya mereka apabila mendapati orang yang menewaskan tentera mereka yang tercanggih masa itu sedang tidur di bawah pokok tanpa ada pengiring atau bodyguard seperti pembesar2 mereka.
    Dari segi aqidah, tak boleh langsung dicontohi kerana ia syiah.

    ReplyDelete
  8. ramai tahu dia syiah. tetapi kebaikan yg dilakukannya sangat digalakkan untuk dicontohi. Macam angelina jolie, walaupun dia kafir, dia banyak membantu di negara-negara miskin... jangan persoalkan pasal agama dia, kerna tu Allah dah tentukan.. jangan pandang agama dia untuk menolak kebaikan dia, tetapi melihat akhlaknya

    ReplyDelete
  9. rasanya admin post pasal kezuhudan presiden iran, bukannya pasa aqidah dia

    ReplyDelete
  10. bodoh. kalau puji orang tokoh kafir tak pulak dipersoalkan kekafirannya.

    ReplyDelete
  11. Natang syiah ni.. Sederhana natang apa.. Puiihhhhhhh.. Berlakon semata mata..

    ReplyDelete
  12. Semua orang kata syiah ni sesat?? yer, tapi mereka ada kategori2 sesat, tak semua yg begitu, Tuhan mereka ialah Allah, dan Nabi mereke ialah Nabi Muhammad S.A.W, so why kita nak menghina mereka, adakah semua sunni tu dijanjikan masuk syurga?? tidak, hanya Allah tahu apa yg terbaik, kita x boleh judge seseorang kerana mereka bukan ahli sunni ataupun non muslim, inilah problem sesetengah masyrkt Islam, mudah untuk membuat kesimpulan dan judge seseorang. Bagi aku Syiah dan Sunni adalah bersaudara, kenapa kita tidak mencari pendamaian dan berfikir bagaimana menyatukan kembali semua dan menjadi Muslim yg tiada sunni mahupun syiah, daripada mengeluarkan kata2 provakasi n cecercaan..FIKIR-FIKIRKAN!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.