Skip to main content

Gadis Paling Berbulu di Dunia







Dia adalah gadis remaja 11 tahun berasal dari Thailand bernama Supatra Sasuphan, mengatakan bahawa dia tidak berasa malu apabila telah secara rasmi diiktiraf sebagai gadis paling berbulu di dunia.

Supatra Sasuphan, seorang pelajar di sekolah Ratchabophit Bangkok, menjadi sangat popular disekolahnya setelah dianugrahkan Guinness World Record untuk rambut lebatnya. 

Dia adalah salah satu dari 50 penderita Ambras Syndrome yang diketahui - sindrom yang disebabkan oleh kromosom yang rosak - didokumentasikan sejak Abad Pertengahan. Sebelum seluk-beluk penyakit itu diketahui, penderita dicap 'werewolves' atau 'Manusia Serigala'.







sumber: terselubung.blogspot

Comments

  1. lawatan berhemah ke blog billy info...
    terima kasih komen..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.