Skip to main content

Inikah Juruterbang Tercantik di Dunia?





Daripada seorang pramugari, kini menjadi juruterbang terkenal di China...kisah inspirasi buat wanita-wanita di luar sana.

Wanita bernama Wang Zhiqian ini terlihat sangat indah dan lembut, dengan mata lebar, bulu mata lebat dan pipi putih gebu. ”Sebagai juruterbang, tidak kira walau apa jenis jantina anda, anda harus mempunyai keberanian dan sikap berhati-hati. Tidak ada pengecualian bagi saya, “katanya dalam sebuah wawancara.

Wang Zhiqian memulakan kerjayanya sebagai seorang pramugari dengan Sichuan Airlines dan pernah dianugerahkan gelaran “Top 10 Flight Attendant” di syarikat penerbangan itu.

“Saya tidak pernah membayangkan akan menjadi seorang juruterbang suatu hari nanti. Sekarang, saya berasa seperti sedang terbang di langit, “kata Wang.


Di Academy Kesenian Hainan, dia mengambil jurusan menari. Setelah lulus, dia masuk ke Sichuan Airlines Art Troupe dan melakukan pertunjukan di banyak kesempatan. Pada masa yang sama, dia juga menjadi seorang pramugari syarikat penerbangan. Dia begitu berkeinginan belajar tentang pengawalan kabin dan banyak menghabiskan waktunya dengan belajar tentang pesawat.

Pada tahun 2004, ketika Sichuan Airlines sedang mengalami reformasi, mereka mengambil juruterbang dari kakitangan mereka sendiri. Kesempatan ini membuatkan Wang membuat keputusan mengambil ujiansebagai juruterbang. Akhirnya, kegigihannya membantunya lulus ujian dan memperoleh kesempatan untuk pergi ke Amerika Syarikat untuk amali.

Pada bulan Jun 2006, Wang kembali bekerja untuk Sichuan Airlines. Pada hari dia mengenakan seragam juruterbang, dia membantu memuji diri dengan mengatakan, “Saya saya sangat tampan. “

Meskipun tidak memiliki banyak pengalaman, dia terkenal di China kerana keberaniannya dan kecantikannya. 

Bahkan setelah menjadi juruterbangt, dia masih belum puas dengan prestasi dan ingin meningkatkan dirinya sendiri. Ketika ini, meskipun dia telah terbang sendiri untuk 200 jam, dia memiliki hasrat yang lebih tinggi, iaitu dengan menjadi kapten penerbangan suatu hari nanti.






sumber: http://www.duniaandromedaku.blogspot.com/

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.