Skip to main content

Seorang Suami di China Merangkak Sejauh 1000 Meter Untuk Meminta Maaf Kepada Isterinya





Disebabkan rasa bersalah kerana telah berbuat curang terhadap isterinya, seorang lelaki di China rela merangkak sejauh 1000 meter untuk meminta maaf.


Setiap beberapa langkah, lelaki ini bersujud di atas jalan raya kota Putian, Wilayah Fujian. Dahinya terlihat merah kerana berlumuran darah. Para pejalan kaki berhenti untuk melihat kejadian tersebut.


Beberapa orang awam cuba mendekati  dan menawarkan pertolongan, tetapi lelaki itu menolak sambil mengucapkan terima kasih. Dia menjelaskan bahawa dirinya sengaja melakukan hal tersebut kerana rasa bersalah terhadap isterinya.



Dia berniat merangkak seperti itu sehingga ke Zhengrong Times Square yang berjarak sekitar 1000 meter dari tempat permulaan dia merangkak. Namun baru satu perlima dari jarak yang seharusnya ditempuh, seorang wanita dilihat turun dari sebuah motorsikal, memanggil teksi dan membawa lelaki tersebut pergi dari situ.

 source: http://www.chinasmack.com

Comments

  1. terharu btol..tapi dh wat salah,,kne tanggung la....hikhik

    ReplyDelete
  2. best dpt suami mcm ney

    ReplyDelete
  3. alangkah best nyer lau dpt suami mcm ney.neeggegegeg.......

    ReplyDelete
  4. 1st time ada kes mcm ni kot..tp tak pernah dgr perempuan menyesal dgn kecurangan mereka..

    ReplyDelete
  5. best ke..ahaha..
    aku tak nak laki curang..ehehe

    ReplyDelete
  6. salut juga sama laki-laki ini... berani melakukan hal seperti itu demi mendapatkan maaf dari istrinya

    ReplyDelete
  7. Benar-benar meminta maaf kepada sang istri,berani merangkak sejauh 1000 meter.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.