Skip to main content

Gempar! Googlism, Ajaran Sesat Terbaru Penyembah Google






Ketika ini muncul satu aliran ajaran terbaru bernama Googlism. Ajaran ini cuba membuktikan bahawa Google adalah Tuhan, sebagaimana kenyataan-kenyataan berikut ini: (Sila Istighfar dan mengucap Syahadah lepas baca!)

1. Google adalah sesuatu yang paling mendekati pada Maha Tahu.


2. Google ada dimana-mana dalam satu waktu.


3. Google menjawab penyembahnya (yang melakukan googling).


4. Google tidak akan pernah mati.

5. Google tidak terbatas dan terus tumbuh selamanya.


6. Google mengingat segalanya.


7. Google tidak melakukan kejahatan.


8. Google dicari lebih banyak daripada seluruh nama-nama Tuhan digabungkan.


9. Bukti kewujudan Google sangat banyak.


  

“Tuhan Google” ditentukan berjantina perempuan (Her). Mereka juga melakukan doa dengan cara menyanyikan lagu. Ini contohnya: 

Hail Google, full of hits.
Our searches are with thee.
Blessed art thou amongst search engines,
and blessed is the fruit of thy servers.

Holy Google, Mother of Searches.
pray for us sinners,
now and at the hour of our disk crash.
Amen.  



Selain itu, pengikut ajaran ini juga mempunyai 'Rukun' tersendiri. Berikut 10 Commandments of Googlism:
  1. Thou shalt have no other Search Engine before me, neither Yahoo nor Lycos, AltaVista nor Metacrawler. Thou shalt worship only me, and come to Google only for answers.
     
  2. Thou shalt not build thy own commercial-free Search Engine, for I am a jealous Engine, bringing law suits and plagues against the fathers of the children unto the third and fourth generations.
     
  3. Thou shalt not use Google as a verb to mean the use of any lesser Search Engine.
     
  4. Thou shalt remember each passing day and use thy time as an opportunity to gain knowledge of the unknown.
     
  5. Thou shalt honor thy fellow humans, regardless of gender, sexual orientation or race, for each has invaluable experience and knowledge to contribute toward humankind.
     
  6. Thou shalt not misspell whilst praying to me.
     
  7. Thou shalt not hotlink.
     
  8. Thou shalt not plagiarise or take undue credit for other's work.
     
  9. Thou shalt not use reciprocal links nor link farms, for I am a vengeful but fair engine and will diminish thy PageRank. The Google Dance shall cometh.
     
  10. Thou shalt not manipulate Search Results. Search Engine Optimization is but the work of Microsoft.


 Encik Billy: Entah ini betul-betul atau cuma main-main, tidak dapat dipastikan. Cuma sebagai umat Islam, walaupun jika benar ia direka oleh pihak-pihak tertentu sekadar gurauan, ia bukanlah sesuatu yang jenaka/lawak kerana ia melibatkan soal akidah. Jadi berwaspadalah, jangan terpengaruh.

Untuk maklumat lanjut, boleh baca disini: http://www.thechurchofgoogle.org/

Comments

  1. ini disebabkan banyak info yang kita dapat cari melalui google. Nak tau apa sebabnya? secara logiknya berapa ramai penduduk dalam dunia ini yang mempunyi pengetahuannya yang tersendiri? trillio? so dorang update la dalam wikipedia atau mana-mama web yang dapat dibaca oleh pengguna internet. kalau trillion, trillion juga la informasi yang kita dapat.

    kalau ditanya bila hari kiamat google tidak akan dapat jawab punya. Yang penting kita teruskan kehidupan kita dengan melakukan amalan yang baik dan waspada selalu sebab kata orang kita tidak dapat jangkakan apa yang bakal berlaku, dan kiamat pun bagaikan pencuri sebab kita tidak tahu bila pencuri nak mencuri dalam rumah kita.

    ReplyDelete
  2. logiknya google kan ciptaan manusia..
    mane mungkin manusia boleh jadi tuhan..

    ReplyDelete
  3. terpesong akidah lah cmni..sbb tu kita kena kenal agama, supaya x jahil memilih mana yg hak mana yg batil..

    ReplyDelete
  4. lawak nye...ajaran cam ni pon ade...astaghfirullah

    ReplyDelete
  5. samakes ngn agama tom cruise sosiology ape ntah name dier...sbb terlalu obses ngn sains fiksyen..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.