Skip to main content

Telur 1000 Tahun Dari China





Pernah dengar telur pendang? Kalau zaman dulu mungkin orang selalu dengar, tapi sekarang mungkin dah pupus. Kalau ada pun zaman sekarang ni, telur tu dah tak sedap, sebab tak ramai yang pandai buat. Tapi ini adalah telur yang diperap. Di China telur ini dipanggil telur seribu tahun. Sesiapa yang memakannya difahamkan akan mendapat nasib yang baik.








Hmm...tengok je pun dah tak lalu...

sumber: http://blogslucumenarik.blogspot.com
 

Comments

  1. saya pernah makan kat restoran Cina Muslim.
    nampak macam geli.tapi sebenarnya rasa dia mcm biasa je.sedap je.. =)

    ReplyDelete
  2. telur ni byk jual kt shoping2 complex..telur herba yg baunya busuk gilee

    ReplyDelete
  3. bau dia busuk, tpi rasa dia biasa je.....

    ReplyDelete
  4. my mother in law suker ni

    ReplyDelete
  5. sedap la... lg2 kalu mkn ngan bubur + lobak masin... yum...yum...yum...

    ReplyDelete
  6. utk pgetahuan semua telur nie kalo2 yg btl2 ori buat kt ngara china dia mggunakn air kencing bdk laki utk perap hingga mjadi sperti itu.Tp x tau plak kt malaysia guna kaedah mcm mne nk dpt telur jd gitu.

    ReplyDelete
  7. oo. lain tmpt lain org panggil telor ni rupa nya. baru tau. telor ni kitorang panggil telor padi. member aku rekemen kat aku kat rmh sewa. aku try la. seriously sedap. ;)

    ReplyDelete
  8. Ini kat malaysia panggil telur padi-lah... apelah nak dijakun sangat... mana ade kat malaysia nk jumpa air kencing bdk laki utk buat telur ni, gunalah common sense..

    ReplyDelete
  9. ok je rase telur ni.. sedap

    ReplyDelete
  10. Mau beli ini bwt tugas ,, mhon info blk dmna...*jakarta

    ReplyDelete
  11. Mau beli ini bwt tugas ,, mhon info blk dmna...*jakarta

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.