Tuesday, June 19, 2012

Telur 1000 Tahun Dari China





Pernah dengar telur pendang? Kalau zaman dulu mungkin orang selalu dengar, tapi sekarang mungkin dah pupus. Kalau ada pun zaman sekarang ni, telur tu dah tak sedap, sebab tak ramai yang pandai buat. Tapi ini adalah telur yang diperap. Di China telur ini dipanggil telur seribu tahun. Sesiapa yang memakannya difahamkan akan mendapat nasib yang baik.








Hmm...tengok je pun dah tak lalu...

sumber: http://blogslucumenarik.blogspot.com
 


Entri-Entri Berkaitan.....

12 comments:

  1. saya pernah makan kat restoran Cina Muslim.
    nampak macam geli.tapi sebenarnya rasa dia mcm biasa je.sedap je.. =)

    ReplyDelete
  2. telur ni byk jual kt shoping2 complex..telur herba yg baunya busuk gilee

    ReplyDelete
  3. bau dia busuk, tpi rasa dia biasa je.....

    ReplyDelete
  4. my mother in law suker ni

    ReplyDelete
  5. sedap la... lg2 kalu mkn ngan bubur + lobak masin... yum...yum...yum...

    ReplyDelete
  6. utk pgetahuan semua telur nie kalo2 yg btl2 ori buat kt ngara china dia mggunakn air kencing bdk laki utk perap hingga mjadi sperti itu.Tp x tau plak kt malaysia guna kaedah mcm mne nk dpt telur jd gitu.

    ReplyDelete
  7. oo. lain tmpt lain org panggil telor ni rupa nya. baru tau. telor ni kitorang panggil telor padi. member aku rekemen kat aku kat rmh sewa. aku try la. seriously sedap. ;)

    ReplyDelete
  8. Ini kat malaysia panggil telur padi-lah... apelah nak dijakun sangat... mana ade kat malaysia nk jumpa air kencing bdk laki utk buat telur ni, gunalah common sense..

    ReplyDelete
  9. ok je rase telur ni.. sedap

    ReplyDelete
  10. Mau beli ini bwt tugas ,, mhon info blk dmna...*jakarta

    ReplyDelete
  11. Mau beli ini bwt tugas ,, mhon info blk dmna...*jakarta

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails