Skip to main content

Cara Unik Orang INDIA Memanggil Hujan...iaitu Dengan Mengahwinkan Kodok





Hahaha...nak tergelak pun ada, tapi inilah realiti yang berlaku apabila penduduk kampung di Takhatpur, India sepakat untuk mengahwinkan sepasang kodok dalam satu ritual penuh adat istiadat. Perkahwinan ini dilakukan sebagai ikhtiar mereka memohon agar diturunkan hujan setelah kampung mereka dilanda kemarau yang berpanjangan. Cuma terfikir jugak, kenapa dalam banyak-banyak binatang, Kodok yang dipilih? Kenapa bukan ayam, kucing atau lembu? 

 Upacara akad nikah disusuli dengan acara 'french kiss'

 Kanak-kanak menjadi saksi perkahwinan

 Kedua-dua pasangan kodok ditaburi dengan serbuk oren dan bunga-bungaan sebelum berposing untuk 'wedding photos'



sumber: http://www.edan77.com/

Comments

  1. katak kan panggil hujan..kan bila hujan berhenti katak akn bunyi. org tua ckap katak pggil hujan sbb xnk ular dtg mkn

    ReplyDelete
  2. teringat lagu bangau oh bangau..hehehe

    ReplyDelete
  3. untung katak tu dpt kawen free...hehehehe

    ReplyDelete
  4. syok la katak ttuhhhhh...1st nite......

    ReplyDelete
  5. Jd bila dah kahwinkan,,turun hujan tak? hihihi

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.