Skip to main content

Cara Negara China Melatih Tenteranya Berhenti Merokok





Tentera China mempunyai peraturan tegas yang melarang para tenteranya merokok. Apabila ada tentera yang ditangkap merokok, pihak atasan tentera dengan segera akan menghukum mereka yang bersalah dalam apa yang disebut sebagai 'operasi berhenti merokok'.
Mau tahu bagaimana caranya? Check it out...

1. Tentera yang ditangkap merokok akan disuruh merokok, tetapi dengan kuantiti yang banyak; 5 hingga 7 batang rokok sekaligus untuk sekali hisap
 
2. Kemudiannya mereka akan disuruh merokok sambil melakukan sit up yang tentu sahaja akan menyakitkan paru-paru. Proses ini dilakukan sehingga semua rokok habis dihisap.
3. Sesudah melalui 2 hukuman berat tersebut, mereka akan diberi minum secawan 'air tembakau' yang tidak ubah seperti “Teh Hangat”. Minuman ini wajib dihabiskan. 



Cara-cara diatas kelihatan mudah sahaja, tetapi kalau anda merasakan ianya belum cukup ekstrim, apakata anda sendiri yang mencubanya. Barulah anda tahu betapa berkesannya cara berhenti merokok yang dipraktikkan oleh pihak tentera di China.

Selamat mencuba!

sumber: http://www.beritaunik.net

Comments

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.