Skip to main content

Cara-Cara Membuat Telur Rebus Berbentuk 'LOVE'







Di bawah ni tutorial khas untuk korang buat telur rebus berbentuk hati. Tak susah pun, senang je..antara barang yang perlu; kotak kertas susu segera, getah dan chopstik. Cara-Caranya:


1. Potong kotak kertas dan lipat separuh.


2. Letakkan telur yang telah direbus ke dalam lipatan kotak. Sementara telur rebus tadi masih suam, letakkan chopstik secara melintang pada telur dan ikat dengan getah dihujungnya.
 


3. Setelah selesai, letakkan di dalam peti sejuk selama 10 minit.
  


4. Selepas 10 minit, buka ikatan getah dan keluarkan chopstik. 


5. Potong telur kepada separuh...maka siaplah telur rebus berbentuk 'love' kita

source: annathered

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.