Monday, April 23, 2012

Sekolah Termewah di Dunia






Jangan tersilap pandang, ini bukan kompleks membeli-belah, hotel atau tempat sejenisnya, tetapi ini adalah bangunan sekolah, tempat orang belajar dan menimba ilmu. Orestad College, di Denmark, menjadi satu-satunya bangunan sekolah termewah dengan pelbagai fasiliti kelas satu.


Tidak seperti kebanyakan sekolah lain, desain bagian dalamnya dibina dengan konsep terbuka yang mementingkan konsep pencahayaan natural dari cahaya matahari, sehingga lantai bahagian atas dapat  dilihat dari bahagian-bahagian di bawahnya. Selain itu, ia turut dihubungkan dengan kemudahan internet tanpa wayar di setiap tempat, dimana setiap pelajar disini disediakan laptop secara percuma.

Sesuai dengan kualiti dan kemewahannya, setiap pelajar dikenakan yuran pengajian sebanyak RM 1900 setiap bulan, atau kira-kira RM 22800 setahun!







sumber: http://wahw33d.blogspot.com



Entri-Entri Berkaitan.....

14 comments:

  1. kira murah la 2... sbulan cume RM1900... kat IMU yuran tuisyen je dkt RM3K... ape cer...

    ReplyDelete
  2. hoho..padan la yuran ngan fasiliti yg disediakan.

    ReplyDelete
  3. reiko world

    RM3K sebulan ke???

    ReplyDelete
  4. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  5. kire murah la sebulan rm1900..saya study limkokwing sebulan rm3.5k, 1 sem rm14k..ke admin tersilap mata wang ni..ke 1900 mata wang sana??

    ReplyDelete
  6. nk buat pe la sial stdy limkokwing..klo murah xpe la jgak..

    ReplyDelete
  7. kah kah kah..bangang2.. depa ni 1 bulan.yg 1 sem tu ade bpe bln??6 kn.so jgn laa bangang sngt..kah kah

    ReplyDelete
  8. limkokwing 1 sem 3 bulan laaaaa,dia bukan mcm uitm ke utm ke yg 1 sem 6 bulan,takyah nak ckp org bangang sgtlah kan

    ReplyDelete
  9. Wah best nyer...msti ada aicond kan....tapi mahal sangat la rasa nya....

    ReplyDelete
  10. Sekolah mnengah sndiri pun hrga rm25 000 setiap 10 buln -.-

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails