Tuesday, April 17, 2012

Kitler, Kucing Malang Yang Bermisai Seperti Adolf Hitler





Hanya kerana tanda dan bentuk bulu hitam di wajahnya menyerupai kumis diktator Jerman, Adolf Hitler, seekor kucing kecil mengalami masalah untuk mencari penjaganya. Perkara ini juga membuatkan kucing ini diberi nama "Kitler', yang merupakan gabungan dari kitten dan Hitler.



Kucing berusia enam bulan ini sebelumnya ditemui di tepi jalan dan dibawa ke rumah perlindungan haiwan Wood Green, Cambridgeshire, UK, dan sehingga kini belum ada sesiapa yang sudi membelanya.

"Kami tidak dapat mencari pemilik yang penuh kasih untuk Kitler. Kami fikir tanda-tanda yang 'tidak biasa' membuatkan orang ramai enggan mengambilnya," kata Tara Dundon, jurucakap Wood Green.

Kitler ditemui dalam keadaan lemah berdekatan Kempston, Bedfordshire. Ia tampak kelaparan dan nyaris mati, tetapi setelah diberikan makanan oleh staf dari pusat haiwan Wood Green, Kitler kembali sihat.


sumber: telegraph.co.uk




Entri-Entri Berkaitan.....

4 comments:

  1. En Billy, kucing ni sebijik mcm kucing aku dulu. mak aku letak nama Hitler jgak :) pastu bila ayah aku bising2 byk sgt kucing mak aku tpaksa bg kat org. aku ingat lg msa mak aku mandikan dia mak aku pesan 'hitler, lpas ni hitler xdok ngn mother dah. dok ngn org nt buat perangai elok2.' kucing tu mcm pham muka dia lain sgt. lpas semggu bg kat org, dgr2 dia dah mati demam dan xmkn. msti demam rindu :'( . masa tu xde fb lg..kalo x mmg glemer dah

    ReplyDelete
  2. Hew! dulu aku ada sekor mcmni sebijik. mak aku letak nama Hitler jgak:P sgt baik dan manja. Smpai satu hari ayah dan mula bising kucing byk sgt kat rumah. So dgn hati yg sedih terpaksa bg kat org @ jual. ingat lg masa mak mandikan dia buat kali terakhir mak ada pesan 'Hitler, nt Hitler xdok ngn mother dah. dok dgn tuan baru nt jaga perangai tau'..masa tu kucing tu tgk aje mcm paham...semggu lpas bg kat org, dgr2 dia dah mati sbb demam..tuan baru ckap dia xnk makan..rindu la tu :'(

    ReplyDelete
  3. adik beradik ke dua ekor nih??

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails