Skip to main content

Kenapa Kebanyakan Lelaki GAY Handsome??





Entri ini bukanlah nak mempromosikan budaya Gay, tetapi sekadar melontarkan persoalan; Kenapa Kebanyakan Lelaki Gay Handsome? Adakah terdapat sebarang hubungkait antara penampilan dengan kecenderungan seksualiti seseorang itu? Atau ada kah sebab lain?


Ikuti beberapa pendapat di bawah ini yang dipetik daripada forum di wiki.answers.com :


Pendapat 1:

Dalam komuniti gay, banyak penekanan diletakkan di atas cara anda melihat. Kebanyakan lelaki gay menjaga badan mereka dan meletakkan beberapa usaha supaya mereka kelihatan  menarik setiap hari. Lelaki yang tradisinya gay biasanya berhubung dengan lebih baik dan sentiasa terdedah dengan trend fesyen terkini. Oleh itu, mereka akan sentiasa kelihatan menarik.
 




Pendapat 2:

Lelaki gay adalah lelaki yang tertarik kepada lelaki, oleh itu mereka tahu apa yang membuat seorang lelaki kelihatan menarik. Mereka meletakkan ciri-ciri ini ke dalam amalan/aktiviti seharian mereka dan dengan sebab itulah anda dapat melihat  kenapa lelaki gay boleh menjadi sangat kacak. Namun itu adalah cara yang sangat umum dan mudah dilihat sudah tentu ia tidak terpakai kepada semua.  


Sifat estetik (luaran) bagi sesetengah lelaki adalah tentang bagaimana mereka menjaga diri mereka sendiri dan bagi sesetengah lelaki pula ia adalah anugerah semula jadi. Dan faktor yang kedua inilah yang membuatkan ramai orang terpesona (iaitu faktor semulajadi).

Seksualiti seseorang tidak secara langsung mempunyai sebarang kaitan dengan bagaimana seseorang itu kacak atau hodoh. Sesetengah lelaki memang kacak tanpa mengira sama ada mereka adalah gay, bi atau straight sama seperti orang kebanyakan lain yang sederhana secara estetika dicabar tanpa mengira seksualiti mereka. Orang yang berlainan mempunyai citarasa yang berlainan supaya apa yang seseorang mungkin berfikir menarik, mungkin orang lain mendapati ia tidak menarik, jadi kekacakan adalah idea yang relatif.






Pe
ndapat 3:


Saya tidak boleh kata semua lelaki gay kacak, kerana saya pernah berjumpa dengan lelaki gay yang menyebabkan saya langsung tak lalu nak makan, ia sangat hodoh!


Ramai antara mereka memilih berada di gym, diet dan sentiasa dipersiapkan dengan keperluan yang berkecenderungan gay bagi majoriti lelaki homoseksual.

Mungkin majoriti menarik kerana mereka sanggup untuk melabur supaya kelihatan fit, menjaga kesihatan dan juga berpakaian menarik.



Pendapat 4:

Ya, pada keseluruhannya, lelaki gay lebih bijak menjaga diri mereka dan memberi perhatian yang lebih kepada penampilan mereka, tetapi ada sebab lain. Ia adalah kerana lelaki gay yang lebih tua dan / atau kurang menarik jarang dilihat. Tiada siapa yang memberi perhatian kepada lelaki gay berumur 40 tahun ke atas atau mereka yang di bawah 40 tetapi kurang kacak, dan ini terutamanya di kalangan lelaki gay sendiri. 

Saya kini 54, berat badan berlebihan sedikit dengan uban tetapi dalam kesihatan yang sangat baik. Saya menjaga diri saya bersih dan berpakaian dengan baik, tetapi tiada siapa yang berminat dengan saya. Semua lelaki gay umur saya mencari boytoy 20-an dan sangat susah sekalipun sekadar untuk mencari lelaki gay lain sebagai kawan kerana tiada siapa yang mahu dilihat dengan seseorang yang tidak menarik. Dunia gay adalah cetek, sombong dan kejam. Sebaik sahaja anda berusia lebih dari 40 tahun, anda perlu ada wang atau anda akan mati secara sosial. 


So, apa pula pendapat anda? What say you?

Comments

  1. its depends...masyarakat sekarang keliru dengan makna metroseksual,gay dan trends.
    Negara kita mempunyai masyarakat yang secara majoriti tinggi inlai ilmunya tetapi kurang berpengetahuan.

    Secara kasarnya,memang golongan gay mementingkan penampilan agar kekal menarik,akan tetapi juga lelaki urban sekarang lebih pandai berfashion dan mereka bukan gay kerana faktor persekitaran kerja dan faktor masyarakatan sekeliling. Ini dipanggil pesaingan sosial, "setiap individu ingin tampak menarik,cuma daya usaha mereka sahaja berbeza"

    ReplyDelete
  2. mgkin wajar satu kajian dilakukan mencari punca/perkaitan dlm persoaln ini...adkh trdpt sbrg hubungkait antr kecendrungan seksual sesorg dgn faktor genetik? atau adkh trdpt hormon2 trtentu dr segi perubatan yg menyumbg kpd seksualiti gay?

    ReplyDelete
  3. Saya ada terbaca satu artikel dari blog perubatan,memang ada hubungkait hormon,gen dan persekitaran mempengaruhi seksualiti manusia.
    Akan tetapi kadar peratusnya sangat rendah.

    Fenomena songsang ini terjadi kerana pengaruh antarabangsa. Untuk pengetahuan Anonymous dan yang lain kebanyakkan gejala homoseksual ini menular dari bangku sekolah lagi terutamanya sekolah berasrama penuh. Puncanya utamanya tidak dapat dikenalpasti kerana terdapat percanggahan pendapat. Masyarakat umum melihat "gay" sebagai wabak yang menular. Akan tetapi Malaysia sendiri terdapat lebih dari 35,000 gay,bisek yang berdaftar dalam laman-laman sesawang yang berkaitan.

    Masyarakat juga keliru akan istilah "gay" kerana pada mereka gay adalah lelaki lembut (amnya).
    Info dari forum-forum yang membincangkan isu gay ada menyatakan gay adalah kecenderungan manusia(lelaki) meminati lelaki juga.Perasaan cinta dan keghairahan ini mengikut klasifikasi selera(menarik) masing-masing.
    Bagi saya isu gay ini agak lapuk,cuma masyarakat streotaip dan mengganggap gay sebagai pemusnah; 1:3 lelaki nisbah lelaki tulen kepada golongan gay

    Pendapat juga menyatakan gay @ tidak,lelaki tetap lelaki,mempunyai naluri dominan, naluri berpasangan, mempunyai anak dan berumahtangga...

    Saya faham kita mendiami bumi Malaysia,bumi Islam...sikap liberal and keterbukaan masyarakat dapat membantu golongan ini ke pangkal jalan.

    Apa yang saya lihat masyarakat seolah-olah menyatakan gay ini umpama satu kesilapan terbesar seseorang individu terbabit. Saya percaya Tuhan menjadikan setiap perkara itu ada jalan penyelesaiaannya.

    Apa yang kita perlu sekarang adalah sikap keterbukaan masyarakat menerima golongan ini secara nyata dan memberikan bimbingan yang sewajarnya.
    Barulah isu ini ditangai dari akar umbi dan dilesaikan.
    Persoalannya bila?

    ReplyDelete
  4. kadang2 sy pun heran kenapa lah lelaki gay ni ensem2....x penah lak jupe yg x ensem...

    ReplyDelete
  5. OMG.......saya pon gay jugak...tapi saye tak tahu macam mane saya boleh jadi gay...saya penah tinggal kat US and banyak matsalleh yg superr handsome, maybe mase tu lah saye suke lelaki matsalleh ni... tapi kalo balik malaysia je saya jadi normal balik....munkin org malay tak berapa handsome kot....dah nafsu aq pade laki matsalleh nak buat cam ne kan............I LOVE YOU Hayden...(myBF)

    ReplyDelete
  6. woo...gua rase an laki gay jadi sebab macam2...
    eg.

    1. dalam adik beradik, atas2 die semua perempuan2, kakak2, so depa terikut.
    2. sebab setan dah "aim" budak2 laki yg baru lahir ni dan hasut depa untuk jadi gay samapi depa besar.
    3. sebab Allah nk bagi ujian kat meraka2 yg gay macam mane nk kawal nafsu kot. Kot berjaye u beriman, kot tak??? nerake kot
    4. sebab kecewe ngan gf banyak kali, then depa beralih arah.
    5. perceraian buat mereka x caye pade perempuan.
    6. sebab mase time belajar, banyak budak2 lembut. dalam depa mengacau budak2 lembut ni depa TER'beromen sebab bile usie mude semue nk cube. atau pun depa try2 beromen ngan budak2 lembut ni sebab nk main ngan perempuan susah, nanti mengandong pulak. nak2 budak duduk asrama.
    7. dah dari kecika de naluri macam tuh...

    ReplyDelete
  7. Fine aku mengaku aku Gay.. dan aku x mintak pon jadi mac ni.... :(

    ReplyDelete
    Replies
    1. Brubah la bdoh!!!!
      Duk msuk lam jubo org laen...x ke banggang nameye tu...tmpat najis kuar Ko masuk...iiyeeakkkk

      Delete
    2. Kalau nak tegur tak perlulah smpai maki2 org...kau kata dekat org bodoh tu baik ke

      Delete
    3. Aku ada gambar kote UNKNOWN masa dia couple dengan awek dia dulu, sapa nak PM aku

      Delete
    4. nak gambar tu, hehe

      Delete
  8. Aku x mintak lahir bernaluri suka kat lelaki...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau yang maki pun apa kurang bodoh, sepatutnya kau bagi nasihat yang lemah lembut cara nabi muhammad SAW berdakwah kepada umatnya bukannya cara orang yang tahu memaki tanpa menasihati.

      Delete
    2. Sy cadangkan anda mengorat perempuan yg sngt seksi dan menggoda agar minat anda trhadap lelaki akan hilang. Sekian

      Delete
  9. Dekat sini ada satu contoh kisah sebenar, macamana budak laki tu boleh berubah naluri, dari hetero jadi gay.

    http://elhafiesta.blogspot.com/2012/10/yoosuff-newborn-baby.html

    Dan untuk soalan "what say you?" tu, saya rasa instead of "Kenapa kebanyakan lelaki gay hensem", it should be "Kenapa kebanyakan lelaki hensem jadi gay". Sbb kalau ikut cerita yang saya dengar dari kawan, dia kata dia mula jadi gay krn terlalu banyak bergaul dgn budak perempuan. Dan dia banyak bergaul dengan budak perempuan tu sbb ramai perempuan yang nak kawan dengan dia. Ramai perempuan nak kawan dengan dia sebab dia hensem n baik.

    ReplyDelete
  10. aku seorang gay. Kini usia menjelang 27th. Face bole muda, tapi otak & hatiku sudah cukup dewasa. Masih dlm pencarian seorang gay / bisex yg dewasa pikiran serta dewasa penampilan. Ntah kenapa saya lebih nyaman menjalin komunikasi dg pria yg berusia diatas usiaku. Yg menikah jg lebih baik. Karena aku anggap, pola pikir mereka tidak labil lagi. Menjalin hub adalah tuk enjoy. Bukan ajang menunjukkan ego. Siap hubungan b'arti siap mengerti pasangan. Siap mementingkan kepentingan hubungan. Siap mengalah. Siap b'korban. Siap mencari solusi. Tau resiko! Saya tidak bercita" mengutamakan nafsu! Seorang gay sekalipun tentu ada sisi positif. Saya juga berharap pertemuan, bukan sekedar SMSn/telp. Saya bukan orang yg menyukai basa-basi. Bercanda itu pasti, setelah kita dekat. Saya menginginkan sesuatu yg dibuat simple. Me ; O856646OO785
    #
    (jangan samakan individu, karena suatu tempat jelas membedakan pola pandang masing")

    ReplyDelete
  11. Semua pada hati masing2..ada juga gay yang kembali ke jalan yang benar tapi masih org pandang dia hina..sbb dia bekas seorg gay.. Dri stu mkin membuat dia pkir dia gay atau pn tidak.tetap di pandang same ibarat nye dia brubh pn ttp org di pandang gay...tuhan itu maha agung..kalau dia nk tebalik kn pada kite sekejap sje..jdi hati2 lah bila bkate2 pada org..slh silap kite akn temakan dgn kate2 sndri..

    ReplyDelete
  12. mnta maaf yaa ..
    saya ni bukan nak membantah ..
    saya cuma nak bagitau kat semua orang yang tertanya2 kenapa seorang lelaki itu gay . .
    lebih baik korang tak payah siasat or share about it ..
    ia tidak akan membantu kami seorang yang gay ..
    kebanyakkan yang jadi gay sebab mereka sendiri pun tak tahu .. kebanyakkan kami jadi gay sejak kami kecil .. bukan sebab terpengaruh or anything lah . . by the way .. hanya seorang gay and Allah sahaja tahu sebab apa kami jadi gay .. ok .. cara korang share ni cuma membuat orang gay tersentap jaa and mereka terasa di hina sangat .. u all should help them .. not telling to all people about them .. kami pun ada hak nak hidup and kami tak pernah minta nak jadi gay !!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saudare...mungkin pd dasarnya ramai yg
      Memandang hina..tp ingt la,manusia dicipta bkn utk menghakimi atas kesilapan org lain..saudare masih mempunyai peluang utk kembali ke pangkal jalan..Allah Maha Mendengar,Allah Maha Mengetahui dan Allah Maha pengampun..siape pon saudare,besar mne pon kesilapan saudare,saudare adlah mahluk Allah...segalenya bermula dr hati...mugkin sukar utk berubah tp tidak mustahil jika iklas,insaf,dan bersungguh..ingt mereka akn terus menggate tp dri sendri yg akn berjuang....saya ykn saudare seorang yg dewase,...seorang dewase mampu utk berfikir dgn warasnye..berfikirla utk dri saudare....mungkin saudare belum bertemu dgn seorang wanita yg bole membuka hati saudare yg bole mendorong saudare ke jln yg benar...segala nya bermula dr hati kecil saudare....saye mnta maaf kalau tulisan saye membuat saudare terase mahupun terluka..bkn niat saye utk menyinggung...semoga saudare menemui jln yg benar dan,semoga saudare kuat utk berjuang...assalam..

      Delete
  13. bencinta dgn prempuan kn seronok..

    ReplyDelete
  14. jgn menyalahkn tkdir or tuhan..anda sendiri lah yg mejdikan diri anda gay..berapa lama anda akan menjadi gay??..masa muda ok la kuat lg..dh tua nnti br anda tau langit itu tinggi atau rendah..pilihan ditangan anda..anda MEMANG BOLEH BERUBAH..fikir2kn lah sebelum terlambat..peace =)

    ReplyDelete
  15. Ya allah... bertaubatlah kalian. Dek kerana nafsu suami saya mendera hati dan perasaan saya. Dunia ni hanya sementara. Kalau kalian golongan gay dan masih ingib hidup dalam dunia anda, janganlah disakiti hati kami kaum perempuan yang lemah ini untuk dijadikan isteri. Isteri ini sanggup menerima dan bantu sang suami apabila rahsia terbongkar tetapi nafsu membara suami mengatasi kebaikan isteri. Suami adalah pelindung bukan jadikan rumah tangga untuk menyelindungi aktiviti anda.

    ReplyDelete
  16. hai saya gay dan berkote besar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ye ke? Bape inci.. hehehe... nak boleh? Kihkihkih...

      Delete
    2. Ye ke? Bape inci.. hehehe... nak boleh? Kihkihkih...

      Delete
  17. KembalilaH kepada fitrah. Ikut hati mati ikut rasa binasa.

    ReplyDelete
  18. Boleh tak lelaki gay ini berubah??adakah fikiran kamu hanya utk nafsu??saya sebagai seorg osteri sungguh tertekan...saya seolah2 bersubahat dgn suami sendiri akan hal buruk itu

    ReplyDelete
  19. Salam.aku bkn terdiri drp kalangan yang mcm ini tp ak tak brp faham dgn org kat luar ini.Walaupon mereka tak ckp kat dpn2 tp dyorg selalu ckp kat belakang2,ape yg diorg ckp ak terdgr,tp ak buat bodo je mls nk msk cmpur-ini ak nk tahu Selalunya faktor paras muka ataupon tingkah laku kita?yg diaorg tag kita ini gay?

    ReplyDelete
  20. naluri tersebut dtg tidak dijemput pon bg sesetengah org...tiap2 hari duk pikir knape la ade naluri begitu dlm diri....tak normal mcm org laen...hari2 berduka memikirkan masalah nie....T______T

    ReplyDelete
    Replies
    1. Berduka tidak memberikan faedah...sebaliknya hati yg berduke kerana kekosongan...penuhkan hati dgn dekatkan dri pd Maha Pencipta dan Alquran....Insya'Allah akn dpt kebahagian..naluri dan nafsu perlu dididik bkn dituruti...ini ujian...kuatkan hati dan semangat utk tempuhi ujian ni....jgn berduka dan terus berduka....optismis dlm menenpuh ujian Allah s.w.t....:)

      Delete
    2. Same here...tp xdela aq berduka cita sepanjang mase...sebab kes gay ni beza2 tahapnye mngikut pndangan n pengalaman sy dan gay yg lain...sy ade awek.in fact beberape awek/ex.tp tu juz memenuhi keinginan perasaan cinta..tang nafsu tetap dekat lelaki..demi Allah kalau ade ubatnye penyakit gay,insyaAllah most gay guy akan telan dat medicine right away.settle.
      But dats not d way it works.sbab sy gay sejak mule baligh..dgan pendidikan agama yg ckup sy x terlajak jauh.tapi buat semua gay akan ade keinginan utk jadi normal.namun itu hanye angan2..no cure,medicine yg boleh dgan mudahnye tuka naluri kitorg..pecayelah most of us tried but failed...unless die tau/ase nikmat sex dgan wanita legally or not mgkin die boleh keep on dat way but..inside die tetap suke/bernafsu tgok jantan..
      Yg ade cume semangat dan kecekalan buat kami golongan gay..bg saye ..im gay,but im not proud of it..i know ni x btol..tp nafsu sexual gay bukanla semudah nafsu makan yg boleh dikawal kalo nak diet..cause gay guy punye attraction ade kat mane2...lelaki dgan laki kan.apedehal...itulah yg mnyebabkan gay guy ramai yg discreet..btw,gay guy selalunye boleh detect same ade lelaki lain tu gay/straight yg boleh dimakan..
      Utk aku,aku x sanggup ilang mber2 straight aku.yg tau aq gay btol2 brape org je..sebab aq xleh masuk/ngam bkawan dgan gay lembut...as end of dis,semua gay kbyakannye baik,tapi ego/terase atau tensen tercabar dengan wanita kerana x dpt beri nafkah batin mnyebabkan mereka mengasari perempuan...mcm sy ckp gay ade tahap beza2...ade yg tegar(dah buat melampau2)..dan ade yg mcam aku sekadar homoseksual,tp hidup mcm straight/biase..sekian tuk makluman para pembaca.

      Delete
  21. Saya mengaku sy gay dan sy x minx jadi mcmni.. Masyarakat skrg ni ppndg teampai serong dkt gay.. Cube dgr isi hati kami.. Kitorg pun x tu knp kitlrg suka lelaki dan kitprg mmg benci.. Tp dah takdir.. Ada hikmah.. Sy tau.. Tapi korg pikir senang ke ckp kembalilah ke pangkal jln.. Cuba perempian ni satu hari mmg wajib suka perempuan.. Tibe2 wujud sorg pmpuan ni dia mmg suka lelaki and lelaki tu pun suka die gak. Tapi korg punya cinta cinta terlarang.. Ap korg nk ckp?

    ReplyDelete
  22. saya rasa bab2 gay ni, perempuan lebih paham perasaan lelaki gay drpd lelaki straight yg nk paham. sbb perempuan dia pun suka lelaki jugak.. dan saya tengok reaction perempuan lagi okay, except those yang kena tipu dgn lelaki gay, ade masalah sikit.

    ReplyDelete
  23. Sy mmpunyai rasa dan minat trhadap lelaki sejak darjah 1.. Pengaruh? Sy x rasa terpengaruh dgn mana2 media atau org.. Hanya nk share, sy masih ingat lg sejak sy berumur 5 - 6 tahun, sy sgt suke main masak2, main barbie doll.. parents x pernah beli kan doll pon, tp sy pinjam mainan dr anak jiran senyap2.. Sy tinggal di kampung, rumah takde tv pon, takde elektrik, jamban pon kat luar je.. Adek beradek sy sume laki2, ade 5 org trmasuk sy.. Abg2 dan adek sy sume normal.. Just imagine, dgn kehidupan yg mcm tu, mcm mane sy bleh terjebak dgn perasaan suke laki2? Msuk skolah rendah, sy lebih suke brkawan dgn prempuan dan sy jd pemalu dgn kawan laki2.. Tp sy bukan lembut.. Msuk skolah menengah naluri sy makin melonjak2 tgk laki2 yg ensem2.. Pengaruh? Sy bukan seorang yg sosial..

    Msuk matriks, dan skrang blajar di universiti jurusan Medic.. sy keliru kenapa nafsu sy mcm ni.. sejak umur 6 tahun smpai skrg, naluri nafsu sy lebih kpada lelaki.. Tp akhirnya sy sedar melalui bacaan2 di internet.. Setiap yg trjadi bersebab dan atas kehendak-Nya.. bg sy, ini ujian dr Allah kpada sy sejak kecil.. Just nk share, kite smua di uji dgn pelbagai ujian.. Jadi, jgn lah kite cepat mengalah bg yg di uji dan bg yg melihat, jgn lah cepat mmbuat kesimpulan..

    ReplyDelete
  24. saya cuba utk berubah.. saya cuba utk berubah utk jadi lebih baik walaupun sy suka lelaki SAHAJA.

    ReplyDelete
  25. saya gay dan saya hara[ sy dpt ubah diri saya sartu hari nnt.. hmmm

    ReplyDelete
  26. Perasaan suka lelaki ni mmg pyh nk dibuang. Walau insaf, tp tu hnya sementara, bila tengok lelaki kacak je aku tertarik. Aku pun tak tau sjak kecik lg dh suka lelaki. Sekarg umur ak dh cecah 23 dan belajar di u, kawan sibuk duk tnya ada awek ke tak, dia kata "ko ni ada rupa, takkanla tak de awek kut, tipula." Ak pun naik bosan. Pernah sekali ak putus kawan gara ak terlanjur pegang dia punya. Skrg ak bertekad utk tak cuba ulang lg perkara tu. Cuma ak risau jika ak betul diduga dgn peluang tersebut. Ak bimbang ak tewas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tahniah! Kerana cuba untuk berubah, tapi apa yang anda katakan "takut tewas?" Anda perlu yakin kan diri anda bahawa semua yang anda rasa itu adalah mengarut dan cuba melawaninya sehingga anda berjaya. Tiada ubat dekat bumi ini yang boleh di cari dengan senangnya. Ubat itu ada dalam diri kita. Kalau kita kata "AKU TAK NAK" maka hati akan mengikutinya. Percayalah setiap penyakit ada ubatnya..

      Delete
    2. Tahniah! Kerana cuba untuk berubah, tapi apa yang anda katakan "takut tewas?" Anda perlu yakin kan diri anda bahawa semua yang anda rasa itu adalah mengarut dan cuba melawaninya sehingga anda berjaya. Tiada ubat dekat bumi ini yang boleh di cari dengan senangnya. Ubat itu ada dalam diri kita. Kalau kita kata "AKU TAK NAK" maka hati akan mengikutinya. Percayalah setiap penyakit ada ubatnya..

      Delete
  27. Korang yang cakap gay tu satu pilihan, tolongla stop sebelum aku cepuk muka korg. Aku drpd kecik kot, time tadika, mmg x de perasaan dkt pompuan, pilihan ke tuh? pandai pulak aku buat pilihan time tu ek? -_- *boring bila org straight x paham situasi sebenar. sepatutnya tolong, bantu, marah je boleh settle ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang kau ni sentap sangat kenapa? Kalau kau rasa dorang semua padang negatif kau diam jelah. Allah pernah berfirman setiap penyakit ada ubatnya. Jangan jadikan alasan dari tadika kau jadi macam ni. Tak ada manusia lah nak jadi macam ni melainkan ke inginan sendiri, kalau kau masih hidup dalam dunia macam tu tanpa harap nak berubah aku rasa kau macam harap kan buah pisang berbuah dua kali. Maaf aku terpaksa cakap tapi aku harap kau ambil iktibar yang berlaku dalam hidup kau bukan amalkannya..

      Delete
  28. Aliff Farhan ni ntah2 gay in denial.. x pon hodoh x siapa minat dia tu yg asik nak maki gay je. Perangai yg camni mmg x membantu org untuk berubah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tak rasa dia maki..dia cuma bagi nasihat...mungkin kau tak baca dengan betul ni

      Delete
  29. aku pn xtau cm ne bley jdi gay... dari kecik aku brnafsu hidu bau pkaian kwn... aku dh gile ke??? tiba2 tringin nk rasa... dulu aku prnah buka sluar kwn2 nk tau mcm mna rupa dlm dubur tu, cuma nk tgk2 tpi kmi xtau mcm mna nk main s_x sbb msih kcik.. xtau pn benda2 s_x ape smua... cuma rasa ingin tu tiba2 ada sejak ku kcil.. Dah nasib aku nakal sgt msa kcik... huHUhUhu

    ReplyDelete
  30. klau nk berubah tpi x stim... mcm mna????? kite xda rasa apa2.. hahaxxx. mcm straight nk jdi gay, mmg xdapt stim mlainkn die ada minat laki masa kcik.. gay tu lahir dri hati yg ikhlas bukan snang OoO nk brubah... silap hri bulan istri kata kte mandul sbb xstim2 bila buat.. hahahaXXxxx

    ReplyDelete
  31. Nk ckp suruh org berubah jadi straight ibarat nak paksa pondan kawin dgn perempuan lain. you know? takke rase mcm lesbian. slagi kau x ddk at tmpt kitorg, x rase ap yg kitorg rse, senang la ckp. kitorg nk berubah, tapi tgk perempuan mmg x stim, aku mengaku aq gay, aku cuba tgk cite porn pompuan (umo aq dh matang) tapi ape yg terjadi adalah aku semakin fobia ngn permpuan dan semakin GELI !!! kau nak suruh akuu buat ape lagi?! so in conclusion, tu je la yg aq nk ckp. nafsu mmg x boleh ubah tp persepsi boleh diubah. doa2kan aku ade prasaan dkt prempuan suatu hari nnt. dkt kls aq ade pompuan yg minat aq and aq terpaksa batak aku jantan suke perempuan. smpi bila aku nk berlakon?!!!!

    ReplyDelete
  32. Aku gay. gay ke? nak kata aku straight tak juga. mungkin. orang cakap aku biseksual. gay ke biseksual so what? tapi aku masih lagi terus berusaha melawan dan aku percaya, Allah akan bantu aku. no matter how long its take, aku akan lawan juga walaupun sehingga akhir hayat aku. walaupun tindakan aku ni takkan membuahkan apa- apa hasil aku akan tetap lawan. ini pengertian JIHAD bagi aku. aku manusia, tak lari dari kesilapan. aku berdosa tapi tak bermakna aku harus berputus asa. tak salah kalau kita cuba dan cuba lagi berterusan untuk perbaiki diri. gay bukan pilihan, dari kecil jadi gay? ok faham. kalau memang dah susah sangat nak faham "gay itu pilihan" sebab mungkin otak tu dah penuh dengan ideologi2 barat dan penuh dengan perkataan2 "aku gay, aku tak boleh berubah" sekalipun betul, apa faedahnya? sampai kemana? sampai bila kita nak jadi mcmni? hidup kita tak lama sahabatku. aku tahu penderitaan ini walaupun mungkin kuatnya perasaan kita sedikit berbeza. bukan kau atau mereka sahaja, aku dan kau juga kita sama2 berusaha. daripada keep arguing about: "akulah gay akulah gay", baik tambahkan amalan, kuatkan semangat kita. kumpul pahala, tunaikan ibadat yg selama ni kita tak pernah nak ambil tahu dan buat. it will make us STRONGER than anyone else and that is what makes us SPECIAL. we can do it, i know we can

    ReplyDelete
    Replies
    1. You are rite!!

      Delete
    2. Aku sokong kau bro...Betul cakap kau ni bro...aku pun gay,aku selalu berdoa agar Allah Taala bukakan pintu hatiku dan berikan hidayahnya...smpai bila kita nak hidup bergelumang dosa mcm ni,neraka tempat org2 mcm kita...sama2 kita berdoa,kuatkan semngat,insyaAllah Allah Taala akan bantu :'(

      Delete
  33. anom 7:28,
    ada hikamahnya untuk anda join medic. may be u bole jadi saintist, kaji genetik dan sebagainya, sebab kita sering membincangkan aspek psikologi, jarang diceritakan faktor genetik. jika ada masalah hormon, so sudah tentu ada jalan penyelesaiannya. soal psikologi, saya cukup memahaminya. saya juga sudah lama terdedah dan berkawan dengan golongan ini. mereka kebanyakkan adalah sangat baik dan bijak, cuma sensitif sikit.. tapi saya percaya kamu seorang yang tabah dan berfikiran positif, cabaran kamu sangat tinggi kerana doktor pun apa kurangnya, rata-rata mereka mempunyai karisma tersendiri yang mampu menarik minat golongan ini. tanamkan pada diri bahawa anda mampu menjadi yang lebih baik..

    ReplyDelete
  34. Mmg kebanyakan gay-gay dikurniakan raut wajah yang agak tampan, kat skolah aku pun sama.. ntahhlaaaaaaaaaaaaaaaaa..

    ReplyDelete
  35. Bg pendapat sy golongan gay ni mybe ad sejarah npe mereka jd cmtu.. tp sebagai manusia yg boleh berpkr mne yg buruk dan yg elok tuk diambil...klu ikot kn nsfsu mmg xleh lwn syaitan sentiasa nk bw golongan tu ikot die ke neraka kelak..kat dunia mmg seronok juz smtra je.. try korang pkr sonok menjd gay ni smpi ble da msk 40an laku lg ke mybe xkot...tbe2 la bru2 nk jd gay pas2 kne hiv n mati...xrse nyesal ke ap bekalan krg bw nnti....ramai gay yg kate drg xnk pun jd gay tetapi xleh lwn nafsu drg...klu krg ase bdn krg kebal kne api neraka xpela..sy juz bg pendpt sebagai hamba allah yg kerdil. ..sy tkt nnti kerana golongan gay lesbian dll...allah turun bala mcm zmn nabi luth dlu...sebab owg len yg wat owg yg xbersalah jgk jd mangsa...korang xnmpk ke allah da turun kn bala kt malaysia ni...dunia kte pun da akhir zaman...dunia mmg seronok klu xpkr ad akhirat tp seronok smtra je pun yg kekal di sana wtpe sonok di cni tp seksa di sana...minta maap klu sy ad slh ckp dan menyinggung mne2 pihak..sy juz nk ingtkn je...

    ReplyDelete
  36. Someone boleh bgtaw sy x cmne nk ade perasaan kat perempuan? Saya tgk porn perempuan mmg sy x stim langsung malah semakin FOBIA ! saya lelaki tapi saya x tau kenapa cmni.. saya cuba utk tgk perempuan .. porn2 lain la.. tapi mmg x stim.. bila tgk lelaki je cepat nak mmpuz stim.. WHAT HAPPEN TO ME?!

    ReplyDelete
  37. Ingatlah kematian wahai saudaraku...aku gay dan aku tahu betapa susahnya kita nak berubah dan kekalkan perubah tu...seks tu semua nafsu je,tu semua syaitan...sama2 kita berubah...banyakkan bersolat dan berdoa...yakinlah,Allah akn bantu setiap hambanya yg ingin berubah kearah kebaikkan

    ReplyDelete
  38. Gay tak semestinya berlandaskan nafsu..aq gay,laki aq plak xda la nsem mana,just sejuk mata memandang jer,tp aq jatuh kemaruK kat Dia,coz dia ikhlas terima buruk baik aq..selalu mengajaR aq erTi kesabaRan n kebaiKan..
    Dia pon x tinggal solat..
    So...huBungan Cinta aq dGn dia nih,lebih kepada kasih syg sesama lelaki.

    ReplyDelete
  39. gay bnyk handsome sbb dorg jage kulit mcm perempuan jaga shape bdn, rambut, dressing, perfume, facial cleanser nak tiptop, lotion wajib..

    ReplyDelete
  40. Bukan soal denial tak denial... Tapi soal beragama tak beragama...

    ReplyDelete
  41. Kena define dulu perkataan "gay" kot. Bila baca komen-komen sini, rasa macam ada sesetengah yang bercakap tentang "pondan" instead of being "homoseksual".

    Apa-apapun, macam sorang anonymous kat atas ni cakap la: gay ni ada macam-macam peringkat.

    Ada yang memang berperwatakan lembut sejak kecik.
    Ada yang homoseksual, tapi tak lembut pon perwatakan.
    Ada yang gay (homoseksual) by choice.
    Ada yang gay (pondan) dan tak dapat nak ubah dah perwatakan dia.

    Kalaupun seseorang kata "Gay ni bukan pilihan aku", yang pastinya samada untuk lakukan homoseks atau tak tu pilihan ada pada tangan dia. So they can't blame anyone kalau terjebak. Even orang hetero pon kena jugak 'berjihad' menjauhi zina. Cuma beza kita gay dengan orang hetero, hetero ada pilihan untuk kahwin; kita tak ada pilihan untuk kahwin. Jadi di situlah ujian untuk kita.

    Aku pon gay jugak so aku menjiwai(?) setiap komen sini. Nasihat yang ingin aku kongsikan: Mohonlah perlindungan Allah dari terjebak dengan dosa homoseks. Allah itu Maha Pelindung. Kalau kita ikhlas mohon perlindungan kepada Allah, there's no way Allah akan biarkan kita terjebak dengan dosa tu.

    Setiap ujian ada hikmah. Ada habuannya. Allah uji kita ni bukan saja-saja, bukan dibiar tangan kosong. Ada diberi ganjaran pahala atas setiap 'kesabaran' yang kita tunjukkan. Ada dosa yang dihapus hasil 'kesabaran' kita. Jadi inilah 'medium' untuk kita kumpul pahala dan hapuskan dosa.

    Being gay sebenarnya adalah satu 'blessing-in-disguise' dari Allah bagi kita! Allahu a'lam.

    ReplyDelete
  42. To "Anonymous" above me.

    Setuju! Dunia ni hanyalah pentas ujian untuk kita mengumpul bekalan pahala. Bekalan pahala untuk kita bawa ke pentas kehidupan hakiki di akhirat kelak. Mudah-mudahan berkat kesabaran kita, Allah akan jadikan kita dari kalangan ahli Syurga, ameen! Dan bila di Syurga nanti, mudah-mudahan Allah benarkan kita lakukan apa yang kita suka (man x man); atau semoga naluri songsang (baca: kecacatan tersembunyi) ini sudah Allah pulihkan! Ameen! Jadi marilah kita bersabar, rakan-rakan gay sekalian.

    Saya nak copy-paste satu status FB kawan saya. Mengenai "Ujian". I love this status:

    [BEGIN QUOTE]

    UJIAN-UJIAN ITU


    Orang yang berharta diuji dengan kelalaian.
    Orang yang miskin diuji dengan kesempitan.

    Orang yang berkuasa diuji dengan amanah.
    Orang yang lemah diuji dengan penindasan.

    Orang yang penyayang diuji dengan kehilangan yang tersayang.
    Orang yang pembenci diuji dengan kehidupan sepi.

    Orang yang ada rupa diuji dengan pelbagai fitnah.
    Orang yang hodoh diuji dengan perasaan hasad.

    Orang yang pandai diuji dengan kelasakan mental.
    Orang yang jahil diuji dengan pelbagai kutukan (terutama di zaman kanak-kanak).

    Orang yang kuat nafsu diuji dengan halangan memuaskan nafsu.
    Orang yang tiada nafsu (asexual) diuji dengan tuduhan pembohong.

    And the list can go on and on.

    Masing-masing ada kelebihan masing-masing yang Allah berikan; supaya dapat kita manfaatkan bagi mengumpul bekalan akhirat.

    Dan masing-masing ada kekurangan masing-masing, yang sengaja Allah berikan; sebagai 'aset penginsaf' untuk kita kembali kepada-Nya.

    Dan masing-masing pun ada ujian masing-masing, baik kecil besar kejap lama ringan berat significant insignificant.

    Jadi usahlah sekali-kali kita berharap kita dapat menjadi seseorang yang lain, hanya kerana kita tidak tahan dengan ujian yang sedang dihadapi.

    Dan usahlah juga kita perlekeh ujian orang lain, kerana belum tentu kita punya kekuatan yang diperlukan bagi menghadapi ujian seumpama mereka.

    [END QUOTE]

    Ingat, Dunia ini bukan Syurga.

    ReplyDelete
  43. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.