Friday, September 30, 2011

(GAMBAR) Perlaksanaan Hukum Hudud di Aceh, Somalia dan Arab Saudi





Mari kita lihat perlaksanaan hukum hudud di beberapa buah  negara di dunia ini, antaranya seperti di bawah:


Hukuman Sebat di Aceh


 
 
 




Hukuman Rejam di Somalia

 
 
 
 



Hukuman Potong Tangan (kerana mencuri) di Negara Arab
 



Hukuman Pancung di Negara Arab
 



Video Hukuman Pancung di Arab Saudi



“..dan boleh jadi kamu benci kepada sesuatu padahal ia baik bagi kamu dan boleh jadi kamu suka kepada sesuatu padahal ia buruk bagi kamu. Dan (ingatlah), Allah jualah Yang mengetahui (semuanya itu), sedang kamu tidak mengetahuinya.”

ALLAHUAKBAR!


sumber: http://inijalanku.wordpress.com, http://creepingsharia.wordpress.com



Entri-Entri Berkaitan.....

25 comments:

  1. hukum Allah..

    jangan takut pada undang-undang tapi takutlah kepada Allah.

    ReplyDelete
  2. ngeri.. kalau tak nak kena, jgn buat salah.

    ReplyDelete
  3. barula pakat takut nak but dosa dan jd hamba ALLAH yg bukan pada nama je :)

    ReplyDelete
  4. Allah Maha Adil
    Hebatnnya hukum Allah dapat membela keadilan
    Bila agaknya Malaysia pulak

    ReplyDelete
  5. cuba rujuk dalam al-quran ada tak?

    ReplyDelete
  6. mcam ni baru betul,,, klu kat malaysia ade hkum hudud ni, insyaallah brkurangan org buang bayi..

    ReplyDelete
  7. bigdaddyz.
    http://syahbandar87.blogspot.com/2011/01/hukum-hudud-disisi-islam-ustaz.html

    bace ni.kite sbnarnye kite tk di dedahkan dgn hukum hudud sbb atas kerajaan tu sndiri.iman kite terlampau kecik nk tgk bnde2 tu n nmpak hukum2 Allah ni pon da rase gerun.smoge umat2 nabi akhir zaman ni dibukakan hati oleh Allah:)

    ReplyDelete
  8. Allahu akbar!semua yg ada dlm quran cukup lengkap untuk umat manusia yg bertuhankan ALLAH yg maha satu maha besar.Jika kita ikut semua apa yg ada dlm quran sudah pasti syurga utk kita.Itu janji ALLAH dan Nabi Muhammad S.A.W.Ya ALLAH kami hamba yg lemah maka ampunkanlah kami dan tunjukanlah jalan yg benar kpd kami.amin

    ReplyDelete
  9. Tobatlah nak buat maksiat kalau lagu ni hukumannya

    ReplyDelete
  10. adoh..teruknye....im totally speechless....sometimes,keadilan seems to be like no keadilan at all

    ReplyDelete
  11. jangan rasa kasihan melihat mereka yang dihukum. cuba tengok apa yang mereka buat lagi dahsyat dari apa yang mereka kena hukum.lagipun seksaan dunia yang mereka dah dapat melepaskan diri mereka dari hukuman di akhirat yang lagi keras seksaan nya...~istighfar...~

    ReplyDelete
  12. Subhanallah...kita rasa gerun sebab kita tgk dan hukuman islam mmg kena display pd masyarakat sebagai pengajaran buat yg lain..baru la takut nak buat jahat..

    ReplyDelete
  13. apa hak kita sebagai manusia utk menghukum sesama manusia~~sedangkan kita sendiri pun tidak lari dari dosa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hukum Allah wajib dilaksanakan di atas muka bumi Allah ini.Allah adalah Al-Khaliq,sang pencipta.Allah lebih mengetahui akan yang diciptakannya.

      Delete
    2. Bangan tol mung ea..

      Delete
  14. Blog orang bodoh yang berfikiran selapis...
    Saya tidak percaya kepada pelaksana yang menjalankan hal ini,dengan pemimpin yang bertuhankan palsu dan tidak mustahil ada fitnah utuk balas dendam... Fikir dengam masa,keadaan dan tempat... Contohya dalam hukum hudud si perempuan telah dirogol tapi diselamatkan oleh 4 orang , 1 orang melayu Islam yang soleh, 1 orang Kristian,1 orang Cina Buddha, 1 orang fasiq... Bagaimana mereka ini dapat beri kesaksian ? Hal ini hanya sesuai dilakukan jika semua Imam masyarakat yang sempurna dan di kawasan semua Islam dan kawasan di bawah permerintahan Islam dan orang bukan Islam telah bersetuju duduk di bawah panji Islam,masalahnya hal ini bertentangan dengan perlembagaan dan melahirkan perkara lain seperti orang bukan Islam tidak berpuas hati,pengasingan suku dan sebagainya.... Didik umat Islam supaya Iman sempurna dan amal sempurna dahulu boleh dijalankan hukumam ini.... Pertubuhan Islam sekarang sudah jadi Islam darurat sebab sekarang semua orang memiliki Malaysia,Ops jangan pula kata Allah memiliki Malaysia, itu saya sudah tahu.... tipikal perkataan dari orang berlagak alim tapi yang lain runtuh....

    Walaupun Islam agama rasmi tetapi kita telah memberi jaminan kepada orang kafir ,jaminan keselamatan dan lain seperti memelihara agama dan mengelakkan salah faham dan permusuhan walaupun orang yang bongok sudah pasti tak faham maksud di sebalik..

    Tengok siapa yang mencadangkan hukum hudud dahulu... Tidakkan dari pemimpin yang berlagak zuhud tapi keluar perkataan mencarut , pemimpin yang keluarkan fatwa perlu memerangi orang Islam berlainan mazhab dan pegangan politik sehingga cetuskan permusuhan dan peristiwa memali,Kedah.... cari di Wikipedia atau tanya orang yang tahu peristiwa ni... Dari pemimpin wali selipar yang berlagak nabi dan hanya laungkan hudud,hudud,hudud,hudud ketika nak mengundi,basuh otak kepada ketaksuban terhadap pemimpin dan menjadikan agama itu Parti Islam dan Parti Islam sebagai kehidupan..

    Sifir ....

    Agama=Parti
    Parti=Kehidupan
    Parti=Agama
    Kenidupan=Agama
    Agama=Parti=Kehidupan

    Adakah ini betul ? Pemimpin sendiri tidak terdidik dan rakyat masih ramai Islam tapi Islam pada kad pengenalan dan masih tak faham apa itu Islam dan tiada pun roh Islam... Rakyat macam ni perlu diberi peluang pilih agama dan duduk dalam agama ,bila dah bersedia masuk Islam dna diberi taraf muallaf kerananya imamnya lebih teruk dari orang baru masuk Islam.

    Saya sangat bimbang ada pemimpin yang mengguna agama sebagai alat, ambil jika berkepentingan dan yang menyokong usaha tak betul dan buang yang betul yang tidak berkepentingan kepada pemerintah dan mencari jalan untuk mengenakan orang tidak bersalah...

    Saya lebih rela duduk dalam panji Kristian dan mengguna Injil Barbanas daripada duduk dalam Islam pada nama dan diamalkan sebegini hina...darah umat Islam berlainan mazhab halal,halal bagi pemimpin membuat perkara haram jika niat baik,halal itu haram dan yang haram itu halal.... Siapa yang buat begitu ? Individu ini hanyalah golongan parti politik yang guna agama sebagai alat-alat... mewajibkan perkara yang tidak wajib dan yang haram jadi sunat ?

    Saya tak percaya pada pemimpim tapi saya percaya pada Allah dan tuhan...

    Nak tanya apa maksud Injil Barbanas kepada pemgomen yang cerdik ini ?

    Kalau jawab kata Injil mana boleh dipakai,itu kitab orang Kristian ? Ternyatalah kamu ini pemikiran selapis dan mudah ditipu tanpa research... Kamu juga lupa kepada asas hukum Iman - beriman kepada kitab-kitab, beerti Taurat,Zabur,Injil,Al-quran dan injil barbanas ialah injil paling tepat dan sama dengan diturunkan cuma bahasa inggerisnya berbeza dengan bahasa diturunkan...


    ReplyDelete
  15. Sambungan ===================

    Kalau IQ setakat pelajar tingkatan 2 ada chance nak berhujah ?

    Umat Islam pada hari ini hanya iman pada hati dan lebih teruk penasihat agama di peringkat kerajaan negeri dan pusat,tanpa mengira Parti memerintah semuanya pada nama dan jawatan tapi tidak faham maksud agama,bersifat keras,mudah terhadap sesuatu yang bekepetingan kepada diri sendiri tapi sukar kepada benda lain,tiada roh dakwah dan tiada kemahiran melembutkan hati dan berdakwah... Jika perkara sekecil itu pun tiada pemahaman buat apa nak beratkan perkara yang ringan dan meringankan perkara yang berat ?

    Contohnya macam puasa dan ada penyakit gastrik yag teruk sedangkan dia seorang miskin... dan tidak boleh berpuasa sepanjang satu bulan Ramadhan dan mati sebelum sempat membayar fidyah dan tiada pula waris membayarkannya ? Adakah ini melanggar hukum Islam yang wajib dan patut di hukum ? Sedangkan puasa wajib dan sama keadaannya dengan hukum hudud tadi....

    Ingat,fikir banyak lapis bukan fikir selapis... Sebenarnya semua yang komen ni tak faham apa erti hudud sebenar dan akan ditipu sekali lagi dengan orang berkepentingan ...ia hanyalah penyelesaian terakhir...

    Dia orang hanya fikir hudud untuk basmi jenayah dan tergambar di depan mata rejam,sebat dan sebagainya hanya erana sakit hati dengan jenayah atau dendam dengan musuh dan tidak fikir akibat... Setahu saya orang kita walaupun anak dia pemukul orang sekalipun disembunyinya anak dan menghalang tugas polis yang mengawal keamanan..

    Cetek betul pemikiran... apa yang saya bimbang pelaksanaan hudud pada nama atau pelaksanaan yang membabi buta...

    ReplyDelete
  16. TrollMod. Kata2 anda maybe ada yg btul dan salah. Tapi jgnlah cakap " Saya lebih rela duduk dalam panji Kristian dan mengguna Injil Barbanas daripada duduk dalam Islam". Takut mengundang kepada terkeluar agama(temurtad)

    ReplyDelete
  17. Sndri mau ingat... Lu pikir sndri...

    ReplyDelete
  18. Mohon trollmod bagi ana dalil mna yg buktikan injil barnabas pling tepat kpd nuskhah asal sedangkan Allah cuma janjikan Al Quran kitab yang dipelihara sahihannya hingga hari qiamat.
    Saya bertanya bkn utk berhujah tp cuba utk menyokong fakta anda kalau benar barnabas pling tepat.
    Lampirkan dalil Al Quran dan hadis tntg barnabas itu tepat kpd nuskhah asal yg diturunkan kpd isa alahissalam...
    Saya yakin pembaca turut tertanya tanya berikutan ramai yg tahu cuma Al Quran yg diperlihara hingga hr qiamat.
    Digariskan antara tanda qiamat besar adlh hilang naskhah Al Quran dr mashaf dlm erti kata lain hilang la sda kepeliharaan trhdp mashaf Rasulullah ini.
    Sbg peminat blog,saya byk melihat penulis2 kita byk berkongsi tntg perkara yg jarang didedahkan.
    Penggarisan ulama tentang hukum sgt teliti mengikut suasana setempat...kita ble membuka minda kita tentang hukum hudud khasnya dgn mengikuti perkembangan ilmu usul fiqh..byk pndpt d sna.
    Ermmm..kalau nak lagi update kita ble ikuti perkembangan hukum menerusi fatwa dan pndpt ulama kontemporari dan antara yh masyhur Syeikh Al Qordawi.
    Wallau a3lam..

    ReplyDelete
  19. Emm..kdp trollmod dan pembaca lain,saya.mohon maaf kalau silap dlm berkongsi pendapat..saya cuma niat utk mnta penjelasan dan saya sgt beterima kasih kalau saya salah diperbetulkan sbb sekurang2nya ada yg ble kta jadikan pengetahuan d sini.kpd penulis,perkongsian yang membuka minda.
    Syabas.

    ReplyDelete

Related Posts with Thumbnails