Skip to main content

Bukti Yang Mengatakan Teori Konspirasi Manusia Tidak Mendarat di Bulan Adalah Tidak Benar!





Bagi kebanyakan orang, ia adalah salah satu pencapaian terbesar umat manusia - tetapi sejak lonjakan gergasi untuk manusia yang pertama kali itu, ada beberapa pihak yang telah mempersoalkan sama ada manusia benar-benar menjejakkan kaki di bulan.


Teori Konspirasi

Bertentangan dengan pendapat popular, objek buatan manusia pertama yang pernah sampai ke permukaan bulan sebenarnya kapal angkasa Soviet dipanggil Luna 2 pada tahun 1959, Amerika Syarikat mencapai permukaan bulan pada 20 Julai 1969 dengan misi menbawa manusia yang dikendalikan kapal Apollo 11. 


Sejak itu, antara tahun 1969 dan 1972, mereka menghantar manusia ke permukaan lunar sebanyak 5 kali lagi, dengan sejumlah 12 angkasawan mendarat.
 

Walau bagaimanapun, ahli teori konspirasi mendakwa pendaratan itu adalah palsu dan didedahkan di studio TV. 



Antara teori yang popular , mereka menunjukkan kekurangan bintang dalam gambar dari Bulan dan hakikat bahawa bendera Amerika Syarikat yang diletakkan di atas permukaan bulan berkibar-kibar, walaupun dalam vakum.




Bukti Teori Konspirasi tersebut Tidak Benar

Kini terdapat bukti fotografi begitu kuat sehinggakan mereka yang skeptis sekalipun harus diyakinkan bahawa manusia benar-benar mendarat di permukaan lunar bulan.
 

NASA Lunar Reconnaisance Orbiter (LRO) telah mengambil gambar-gambar baru permukaan yang jelas menunjukkan kesan tapak kaki angkasawan, lunar rover dan tanda-tanda bekas pendaratan kapal angkasa.
 

LRO menghasilkan gambar yang menakjubkan dari permukaan lunar pada tahun 2009 dari ketinggian 31 kilometer. Sekarang ia merakamkan gambar yang lain dari ketinggian hanya 13 batu untuk menghasilkan satu set gambar yang lebih jelas.
 

Saintis Penyelidikan di NASA, Nuh Petro menyatakan gambar-gambar itu sebagai yang terbaik yang pernah dirakamkan.
 

Beliau berkata: 'Kami mempunyai beberapa imej permukaan lunar yang  paling menakjubkan  yang pernah saya lihat.
 

Mereka memberikan kita pandangan yang paling jelas di mana angkasawan pergi, di mana mereka mendapatkan sampel, di mana mereka menjalankan eksperimen saintifik di permukaan lunar.


Berikut gambar-gambar yang dirakamkan NASA baru-baru ini:

 
 
 
 


 


Jawapan kepada teori konspirasi:



sumber: dailymail.co.uk

Comments

  1. bole caya ker..ke ini another cover up stories from nasa? huhu

    ReplyDelete
  2. wah..dahsyat giler..teringin nk g bulan..
    ade x sesiape nk sponsor g sne..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.