Skip to main content

Anjing Dengan Telinga Terpanjang di Dunia





Pihak Guinness World Records mengesahkan seekor anjing di Boulder, Amerika Syarikat memiliki telinga anjing terpanjang di dunia.


Anjing jantan dari jenis coonhound bernama Harbor itu memiliki telinga kiri sepanjang 31.24 sentimeter (sm) manakala telinga kanan haiwan tersebut pula berukuran 34.54 sm.

Ia dipelihara oleh seorang wanita, Jennifer Wert yang menetap di sini, negeri Colorado.

“Setiap kali saya membawa anjing saya bersiar-siar, terdapat pemandu kereta akan berhenti untuk melihat Harbor dari dekat dan merakam gambarnya,” kata Wert.


Menurut wanita itu, baka anjing tersebut dibela untuk memburu rakun kerana telinga mamalia tersebut yang panjang dapat membantu menolak bau ke arah hidungnya.

sumber: kosmo

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.