Skip to main content

Kumpulan Forteen, Kumpulan Pop Vokal Terbaru Malaysia





Kumpulan Forteen yang dianggotai empat jejaka kacak iaitu Ariz, Izzue, One dan Ameer ini diilhamkan oleh KRU untuk mengimbau semula kehangatan kumpulan vokal lelaki yang pernah mencetuskan fenomena di seluruh dunia pada era 1990-an.


Pada penghujung 1990-an dan awal 2000, dunia muzik pernah digegarkan dengan fenomena kumpulan vokal lelaki seperti Backstreet Boys, Westlife dan Boyz II Men di barat atau Phyne Ballerz, V.E dan Ruffedge di Malaysia.

"Penubuhan kumpulan Forteen pada waktu ini dilihat bersesuaian dengan era muzik semasa kerana kami membawakan imej dan lagu-lagu cinta remaja,” kata salah seorang anggota kumpulan itu, One.

Kumpulan yang baru berusia empat bulan itu mempertaruhkan muzik pop balada dan kekuatan vokal. Selain One, Forteen turut dianggotai oleh Ameer, Ariz dan Izzue.


Lagu single pertama kumpulan tersebut iaitu Berdua Bersatu ciptaan Edry Abdul Halim kini sudah mula popular sejak mula diputarkan di radio awal Mei lalu. 


Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 
 
 


Berikut merupakan official MV Kumpulan Forteen dengan Lagu Berdua Bersatu:


sumber: http://snippethariini.blogspot.com, http://sweetgurlz11.blogspot.com
 

Comments

  1. cute nye...lagu ni sgt best!!

    ReplyDelete
  2. izzue yg berlaku dlm cite cinta dan citakan?

    ReplyDelete
  3. walaupon kacak tp ada yg kelakar...

    ReplyDelete
  4. mm..jangan copy korea sudah..
    biar ada identiti sendiri...

    ReplyDelete
  5. sudah2 la..mcm2 band pulak..
    confirm x lame..
    ambek ensem2 je mcm nk lbhkn populariti bknnye kualiti...
    suare biase je xde yg power pown..
    klip video pown ntah ape2...

    ReplyDelete
  6. ariz sgt cuteeee....brape umor?

    ReplyDelete
  7. hope they can run the world,..and make the malaysian proud,..

    ReplyDelete
  8. FORTEEN you all the best...gud luck!!!

    ReplyDelete
  9. diorng smua encem2 hehe..lgu pm best..jgn pedulikan ckp org,usha la tk jdi band terbaekk..

    ReplyDelete
  10. izzue islam u're the best in sebenarnya saya isteri dia

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.